Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul M.
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:37
Sinds een week hebben we een SiteCom WL-341 draadloze router hier staan. Maar om de paar uur valt de verbinding weg.
Windows geeft aan dat het signaal nog wel wordt ontvangen, er komt een uitroepteken bij de verbinding te staan met als melding "No Network Access" (als ik in Network & Sharing Centre kijk staat er ook dat er geen toegang is tot de draadloze verbinding). De enige manier om het dan te herstellen is de stekker eruit, even wachten en weer terugdoen.

Ik heb al twee keer de router gereset naar fabrieksinstellingen en opnieuw ingesteld, zonder succes. Gisteren heb ik de router verplaatst - voornamelijk voor het bereik elders in huis - maar het probleem blijft; dat sluit in ieder geval storing van het modem waar-ie voorheen bovenop stond uit.
De logs van de router zijn ook niet nuttig, want zodra het probleem zich voordoet kan ik de logs niet meer bekijken en na een herstart is het vorige log weg.
Verder heb ik geen andere instellingen veranderd afgezien van het draadloos netwerk en uPnP.
Software versie van de router is 1.8, volgens de website van SiteCom de nieuwste.

Iemand een idee waar het aan kan liggen, of kan ik maar beter wéér terug ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Heb je al een andere kanaal geprobeerd?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul M.
Netwerk staat nu ingesteld op Kanaal 1 omdat dat de enige waar maar één, en soms zelfs geen, ander netwerk op zit. Andere kanalen worden al door minstens twee netwerken gebruikt.
Ik heb 'm nu bij wijze van test op kanaal 3 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Misschien helpt het om channelwidth op 20Mhz zetten ipv automatisch (in het geavanceerde wifi menu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul M.
Gisteren het kanaal veranderd, vandaag sinds 16.00u thuis en al 3x router moeten herstarten. Werkt niet dus.
Channelwidth moet op 20/40 MHz staan om wireless N te krijgen, werd mij voorheen aangeraden (maar ik heb er niets aan gedaan).
Ik heb zo te horen geen voor de hand liggende fouten gemaakt, dus ik ga er morgen mee naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
klinkt misschien een beetje vreemd maar ik heb dit ook gehad met mijn oude notebook. hier bleek het probleem te zitten in de driver van de netwerkkaart en hierdoor ging windows flippen met de connectie.

heb je het probleem op meerdere machines?
firmware update van de router eventueel al gedraaid?
driver update wifi kaart (oude even geheel verwijderen en netsh winsock reset uitvoeren in dos). dan de nieuwe driver installeren vergeet niet dat je die voor dat proces al moet hebben op de machine of kunnen downloaden via een ander systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul M.
Probleem doet zich voor op alle laptops en smartphones in huis.
Router draait - volgens de Sitecom website - op de nieuwste firmware (zie openingspost).

Ik heb gisteren de router omgeruild in de winkel. De verkoper was er sceptisch over dat deze wel stabiel zou blijven draaien, omdat het een goedkope router is in een gebied met veel verstoring.
Als deze het ook steeds uitvalt, breng ik 'm weer terug en haal ik alsnog een Linksys E1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 20:06

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Dikke kans dat je of een mank product had (want sitecom), maar of het nu wel gaat werken twijfel ik ook weer aan (want sitecom).

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Pagina: 1