Hoi Tweakers,
Ik huur al een paar jaar een colo plekje voor mijn servertje. 2 jaar geen problemen gehad maar eergisteren is de switch daar vervangen en sindsdien is het netwerk dramatisch.
De netwerk jongens zijn al een dag bezig met zoeken naar het probleem zonder resultaat. Heeft er iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn of wat ik hier zelf aan kan doen ? Ik heb zelf niet lopen klooien aan mijn instellingen btw.
Momenteel ben ik dus de sites op deze server aan het verhuizen naar een andere server maar door de supertrage internetverbinding daar is de laatste backup er nog niet door dus moet ik een backup van 2 dagen oud terug zetten. Lang niet ideaal dus
De server draait op ubunntu 10.04
Info waar iemand misschien iets aan heeft
Een 100 Mbit bestand downloaden duurt uren zie de speedtest (afgebroken na 2 minuten)
wget http://files.ecatel.nl/speedtest/100mb.bin
/*knip*/
480,395 9.51K/s eta 2h 2m ^
mijn servertje pingen doet dit:
--- ping statistics ---
11050 packets transmitted, 10157 packets received, 8.1% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 10.367/18.595/181.597/9.074 ms
Alvast bedankt voor het meedenken !
Floortje
Ik huur al een paar jaar een colo plekje voor mijn servertje. 2 jaar geen problemen gehad maar eergisteren is de switch daar vervangen en sindsdien is het netwerk dramatisch.
De netwerk jongens zijn al een dag bezig met zoeken naar het probleem zonder resultaat. Heeft er iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn of wat ik hier zelf aan kan doen ? Ik heb zelf niet lopen klooien aan mijn instellingen btw.
Momenteel ben ik dus de sites op deze server aan het verhuizen naar een andere server maar door de supertrage internetverbinding daar is de laatste backup er nog niet door dus moet ik een backup van 2 dagen oud terug zetten. Lang niet ideaal dus
De server draait op ubunntu 10.04
Info waar iemand misschien iets aan heeft
Een 100 Mbit bestand downloaden duurt uren zie de speedtest (afgebroken na 2 minuten)
wget http://files.ecatel.nl/speedtest/100mb.bin
/*knip*/
480,395 9.51K/s eta 2h 2m ^
mijn servertje pingen doet dit:
--- ping statistics ---
11050 packets transmitted, 10157 packets received, 8.1% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 10.367/18.595/181.597/9.074 ms
Alvast bedankt voor het meedenken !
Floortje