[Hulp] Welke externe hardeschrijf

Pagina: 1
Acties:

• sumpie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01 22:37
Ok omdat ik nou niet zeker weet of dit in het shoppingforum moet of hier heb ik hem toch maar hier gezet omdat dit het forumstuk is met harde schijft vraagjes etc.

Ok dus mijn eerste vraag is.

Ik zie op internet dat mensen cases verkopen voor harde schijven. Houdt dit in dat je een harde schijf hierin kan doen en dan via een usb kabel ofzo deze kan bouwen tot een externe hardeschijft? Of moet je gewoon een externe harde schijf kopen die je in winkels krijgt (dus 1 ingebouwd ding).

2de vraag: Wat is de goedkoopste 2tb harde schijft die jullie kennen? Op dit moment zit ik dus naar de western digital 2tb te kijken:
http://www.google.nl/prod...Aeqk8z0Cg&ved=0CH8Q8wIwAA

Kosten ong: 110-120euro.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Daar de losse Hdd duurder zijn dan de cases met koop er dan een, doch welke connectie wil je met jouw PC; usb 2 - 3, firewire 400 of e-sata II of III (=300 of 600). Persoonlijk zou ik kiezen voor alle aansluitingen. Het snelste zou e-sata III zijn, doch het hangt er dan vanaf welke HDD plaats ik erin. Laten we aannemen dat geld geen belang heeft ( ik neem nu WD Caviar als voorbeeld) dan is de volgorde; economisch Groen > sneller Blauw, snelst Black, doch uiteindelijk hangt het er vanaf, wat wil je ermee doen. Wil je héél snel gaan > Hitachi Enterprise schijven (= duur) informeer je vooraf, er zijn genoeg forums = een van de voordelen van internet. Hier op Tweakersnet komt het geregeld voor in revieuws, alsook in ; Tom's hardware, Hardware Info,...Succes met je jacht

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2012 21:13 . Reden: taalfoutjes wegwerken ]

• sumpie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01 22:37
De bedoeling is dat deze hardeschijf mijn film schijf wordt dus zal in verbinding worden met mijn tv. Gewoon usb 2 lijkt me voldoende om te zorgen dat de schijf snel genoeg is en de films (blurays) gewoon soepel lopen.
Daarom vroeg ik me af of je met case duurder uit bent dan als je zelf een casekoopt en deze volstopt.