Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[APACHE] Trailing Slash "/" 500 Internal Server Error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al lang op zoek naar een passende oplossing om urls / pages op deze manier in de adresbalk te weergeven

code:
1
2
www.mijnpagina.nl/home
www.mijnpagina.nl/contact

i.p.v.
code:
1
2
www.mijnpagina.nl/home.php
www.mijnpagina.nl/contact.php

Het is mij gelukt doormiddel van een .htaccess bestand om de urls te rewriten zodat de .php extensie niet in de adresbalk wordt weergegeven. Echter het probleem is nu dat wanneer er een trailing slash "/" achter de urls wordt geplakt in de adresbalk de server respond met een 500 internal server error.

Ik heb gegoogled maar ben er echt nog niet uitgekomen. Ik weet dat er trucjes zijn door bijv. mappen te maken en hierin een index.php van de betreffende pagina te stoppen maar dat is niet echt SEO friendly.

Op Tweakers.NET is het ook mogelijk om oneindig veel trailing slashes aan de adresbalk toe te voegen en nog steeds weet de server waar de bestanden staan. Ik heb inmiddels ook andere sites getest en hier en daar gebeurt het dat er een "omleidingslus" onstaat.

Ik ben erg benieuwd hoe ik mijn htaccess file moet configureren om dit werkend te krijgen.

Mijn huidige .htaccess bestand
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#FORCEER HTTP
RewriteEngine On
RewriteCond %{http_host} ^www\.mijnpagina\.nl [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://mijnpagina.nl/$1 [R=301,NC]

#HERSCHRIJF PAGINA EXTENSIE
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}\.php -f
RewriteRule ^(.*)$ $1.php

#HOTLINKING VOORKOMEN
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://(.+\.)?mijnpagina\.nl/ [NC]
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
RewriteRule .*\.(jpe?g|gif|bmp|png)$ http://i.imgur.com/qX4w7.gif [L]

Als het ook mogelijk is om op een andere manier de extensies te verbergen dan hoor ik dat graag!

Mvg,

xantium
--

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2012 20:02 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 10:39
Gewoon Multiviews aanzetten,

code:
1
Options +Multiviews

in je .htaccess. Should do the trick.

Verwijderd

Topicstarter
MikeN schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:48:
Gewoon Multiviews aanzetten,

code:
1
Options +Multiviews

in je .htaccess. Should do the trick.
Bedankt,

Maar na het aanzetten van Multiviews kom ik helemaal niet meer op de site ... direct een internal server error 8)7

Kan dit liggen aan de hosting provider? Daar draait namelijk de apache webserver en die kan ik alleen configureren via de htaccess.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2012 21:26 ]

• MikeN
Mogelijk heb je er dan geen rechten toe (geen AllowOverride Options, maar wel FileInfo voor de rewrites). Dat ligt dan aan je hoster inderdaad. Heb je geen toegang tot het errorlog om te zien wat de fouten zijn?

Het kan ook met de rewrites, maar dan moeten we wat meer weten over de exacte url's/pagina's. Als je bv. de request voor /bla/blie krijgt is het nu onduidelijk of je bla.php wil of bla/blie.php.

Verwijderd

Topicstarter
Oké dat is nu dan waarschijnlijk niet mogelijk bij de huidige hoster (ik stap binnenkort overigens wel over op een andere). Maar het kan dus ook met rewrites? ik heb momenteel nog een test directory waar de pagina op draait.

De homepage url is atm: www.mijndomein/page
Daarachter komen momenteel de ge-rewrite urls; bijv. /page/contact

Stel ik heb een setje pagina's:

home, contact, registreren

Hoe rewrite ik die specifieke pagina's dan? Zodat er met trailing slashes nog steeds toegang is tot de pagina. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2012 21:42 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• MikeN
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:39:
Oké dat is nu dan waarschijnlijk niet mogelijk bij de huidige hoster (ik stap binnenkort overigens wel over op een andere). Maar het kan dus ook met rewrites? ik heb momenteel nog een test directory waar de pagina op draait.

De homepage url is atm: www.mijndomein/page
Daarachter komen momenteel de ge-rewrite urls; bijv. /page/contact

Stel ik heb een setje pagina's:

home, contact, registreren

Hoe rewrite ik die specifieke pagina's dan? Zodat er met trailing slashes nog steeds toegang is tot de pagina. :)
Beetje zelf Googlen kan geen kwaad denk ik. Zie bijvoorbeeld http://www.gerd-riesselma...are-of-apaches-multiviews, die geeft een voorbeeld van algemeen rewriten en bepaalde paden overslaan.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Ik kan zo snel niet beredeneren waarom je een 500 krijgt, maar het lijkt me logisch dat als de rewrite werkt, hij /contact/ rewrite naar /contact/.php. Dat lijkt me sowieso niet de bedoeling, dus je moet je RewriteRule sowieso aanpassen.
Pagina: 1