Toon posts:

Instellen modem/router lukt niet (Sitecom WL-175 Wireless..)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuw modem/router cadeau gehad van een kennis en ik probeer dit nu te installeren en dat lukt mij nog niet helemaal.

Het betreft de volgende modem/router:
Sitecom WL-175 Wireless Network ADSL 2+ Modem Router 54g

Het probleem is dat ik geen dns terug krijg en ik me afvraag wat nou beter is? Om de router/modem in te stellen met een dynamische ip adres of juist static.

Daarnaast misschien algemene vraag? Waar moet ik op letten bij het aansluiten en configureren van een nieuw moden/router? In het de router instelling kan je namelijk zoveel dingen instellen zodat ik niet meer weet wat nou belangrijk is en wat niet?

Hopelijk kunnen jullie mij iets op weg helpen.

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:26
Probeer eens je probleem duidelijk te beschrijven. Krijg je geen DNS van WAN (internet) of LAN (intern netwerk)? Het beste is om een statische ip adres in te stellen op de router/modem en het uitgeven van dynamisch ip adres wordt door de router/modem gedaan (dhcp server).

Wat belangrijk is om informatie van je ISP te hebben, zodat je modem verbinding kannen met het internet. Een huis tuin keuken router heeft al standaard instellen dus je hoef er niks veel te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat specifiek om het internet denk ik. Hij ontvangt namelijk geen ip4 en en ip6 adressen.

Het gaat voor namelijk om de connectie naar buiten toe (Internet).

Je bedoelt informatie als: VPI, VCI.

Het punt wat ik wel opgemerkt hebt is dat bij de sitecom ik geen type verbinding kan kiezen als: DHCP
terwijl bij mijn huidige modem dat wel zo is.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 23:59

allure

Titaan fase 2/3

Bij welke ISP zit je?

Als dit bijv. Ziggo of Upc is, ga je aan deze modem/router niet hebben.
Ja, je kunt m als extra AP inzetten.

• plizz
Als je zijn bericht leest, heeft ie een modem/router ADSL2(+), dus neem aan dat ie ADSL2(+) verbinding heeft.

@Pierezzz
Vertel een welke huidige modem je gebruikt?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 23:59

allure

Titaan fase 2/3

Die heeft hij van een collega kennis gekregen...

[ Voor 12% gewijzigd door allure op 06-02-2012 21:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
mijn ISP is online (heet nu volgens mij alweer t-mobile en daarvoor orange en daarvoor wanadoo)

ik gebruik nu een modem/router van e-tech: ADSL 2+ Modem router Annex B

• plizz
Die Sitecom modem/router is een Annex A (analoog) en jij gebruikt Annex B (ISDN). Het gaat niet werken een analoog modem/router op een ISDN ADSL2+ lijn.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:08

RvL

Volgens de Pricewatch is het inderdaad een Annex A modem, maar volgens de datasheet van Sitecom is de WL-175 een Annex B modem. Ik vertrouw de officiele documentatie hier toch wat meer dan de pricewatch ;)

Daarnaast wil een Annex B modem niet per definitie zeggen dat het ook een ISDN lijn is. Een Annex B modem werkt prima op een analoge lijn. Alleen de bandbreedte is lager. Daarnaast wordt in Nederland procedureel officieel geen Annex B op een analoge lijn ondersteunt omdat in Nederland een analoge lijn officieel Annex A. In Duitsland is het echter de gewoonste zaak van de wereld: ISDN en PTSN zijn daar beide Annex B.

Andersom werkt inderdaad niet: Annex A op ISDN.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:05

lordsnow

I know nothing

Volgens de datasheet is het inderdaad een Annex B (ISDN) modem/router:
http://www.sitecom.com/download/3214/WL-175.pdf

En volgens de handleiding ook:
http://www.sitecom.com/do...74_175-Full-Manual-UK.pdf

Wat wordt er aangegeven op de Status pagina, onder het kopje 'WAN' en "ADSL'
(zie pagina 13 van de handleiding voor een voorbeeld)

Ik neem aan dat je de Quickstart > Run Wizard gedaan hebt om de Internetverbinding in te stellen. Welke verbinding heb je gekozen, met welke VPI/VCI, en Connection Type?

Wat geeft Maintenance > Diagnostics aan?

Je hebt ook nog Status > System Log - staat daar nog iets in wat aangeeft waarom het niet werkt?

Verwijderd

Topicstarter
@lordsnow

Wat wordt er aangegeven op de Status pagina, onder het kopje 'WAN' en "ADSL'
Onder het kopje WAN staat:
Connected
Connection type: PPPoA

Ik neem aan dat je de Quickstart > Run Wizard gedaan hebt om de Internetverbinding in te stellen. Welke verbinding heb je gekozen, met welke VPI/VCI, en Connection Type?

Ja ik heb de wizard inderdaad uitgevoerd met dus de connectie type: PPPoA en VPI VCI is 8 en 35

Wat geeft Maintenance > Diagnostics aan?
testing adsl synchronization fail,
Testing ATM OAM end to end ping fail en ping primary Domain Name server FAIL

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:08

RvL

Heb je je oude modem nog? Dan kun je daar wellicht de instellingen van overnemen. Want ADSL lijk niet helemaal lekker op te kome (synchronization fail).

Als ik wat google kom ik op de volgende instellingen uit:
VPI/VCI: 8/35
Protocol: EthoA (Ethernet over ATM)
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)
QoS: UBR
bron

Kijk eens of je dat wellicht in kan stellen?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:05

lordsnow

I know nothing

Ik gebruik ook Wanadoo (nu blijkbaar t-mobile). Ik heb even in de instellingen gekeken van mijn Livebox modem:

ETHoA
VPI/VCI: 8 / 35
GEEN gebruikersnaam of wachtwoord!

Oftewel, waarschijnlijk moet je NIET "PPPoA" instellen, maar "1483 Bridged" icm LLC, en VPI/VCI 8/35. (Net zoals aangegeven hier boven door RvL).
Pagina: 1