• NLflyer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-02 12:15
Hallo, Sjalom, buenas dias en andere begroetingen,

Jongens (en meiden of course), help me...

Ik heb m'n oude Geforce 6800 GS (AGP) uitgebouwd, en een ATI Radeon HD 3850 (ook AGP) in m'n systeem gebouwd, alleen nu, na een tijdje gamen (verschilt elke keer, soms een paar minuten, soms na een kwartier) gaat 't scherm op zwart (geluid gaat wel door). Heel soms komt daarna het beeld even terug, met de melding dat ati2dvag.dll gecrashed is en ik mijn pc moet herstarten om weer normaal te kunnen werken. Bij tijd en wijlen crasht ie ook totaal, en moet ik gewoon keihard resetten...

Bij het uninstallen van de drivers ben ik zo grondig geweest als maar zijn kan, file shredders, CCleaner, 't is dr allemaal overheen geweest.

M'n PC specs zijn:

Mobo: MSI K9MM-V
Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4200+, 2.2 Ghz
Geheugen op mobo: 2 GB
Grafische kaart: Sapphire Ati Radeon HD 3850

Ik heb qua drivers al zo ontiegelijk veel geprobeerd, van de nieuwste tot 8.3, zelfs wanneer ik windows zelf laat zoeken naar drivers (wat normaal niet echt slim is, maar ik was ten einde raad) gebeurd hetzelfde. AGP fixes helpen ook niet.

Ik ben bereid tot het uploaden van minidumps om het probleem te verhelpen, aangezien ik redelijk desperate begin te worden.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen...

Alvast bedankt

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02 18:48
Hoe warm word de GPU/de rest van de computer? want dit lijkt op een oververhittings probleem

Verwijderd

driver sweeper gebruiken icm ccleaner alles uit mijn documenten en program files verwijderen wat met ati te maken heeft je kunt nog even verder zoeken in verborgen mappen zoals appdata etc of daar nog wat van ati bijstaat en dat natuurlijk ook verwijderen en dan de drivers nog een keer proberen te installeren.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Wat voor een voeding hangt er in die machine? Volgens mij verbruikt een HD3850 een tikje meer dan een 6800GS...

• NLflyer
hij word over 't algemeen niet warmer dan ~80 graden(tijdens het gamen), driver sweeper had ik van tevoren ook al gebruikt, heb al (zo ongeveer) 10 keer drivers geherinstalleerd. Voeding kan geen probleem zijn, hangt een 650w voeding in.

[ Voor 4% gewijzigd door NLflyer op 06-02-2012 19:27 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Welke versie van driversweeper? Voor de nieuwste versie moet je naar de site van de maker gaan; phyxion.net.

Update je moederbord drivers/bios, je geluidskaart drivers enzovoort.

Als laatste optie zou je een reinstall kunnen overwegen.

[ Voor 14% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 06-02-2012 21:40 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 21:36

Nemesizz

Untouchable

NLflyer schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:20:
Voeding kan geen probleem zijn, hangt een 650w voeding in.
Welk merk? En hoe oud?

Een B-merk (Trust/Qtec/Sweex of andere meuk) kunnen die wattages niet eens echt halen.

En een voeding slijt gewoon na een paar jaar, en krijgt dan meer moeite om de juiste wattage te leveren. Dit gebeurt ook bij a-merk voedingen.

• Soundstorm2010
  • Laatst online: 03-07-2025
Kijk ook eens wat je bios instellingen voor je AGP is.. 8x x16 ;)

Kan ook soms schelen, en zoals @Sp3c zegt..

Zoek even de laatste bios versie van jou moederbord ;)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• NLflyer
Ik heb 2 maanden terug de laatste versie gedownload, weet niet of er nu weer een nieuwe is, maar da's de laatste keer dat ik de kaart weer eens ge-reinstalled heb.
Geluidskaart (is de onboard) is geupdate.
BIOS is de nieuwste versie (al is die ook al een paar jaar oud XD)
hij staat ook goed ingesteld, ga 'm niet op 16x zetten als ie max 8x aankan..
Merk kan ik je op 't moment even niet zeggen (zit op m'n werk) maar wanneer ik straks thuis ben kan ik 't je laten weten. Hij is minder dan een jaar oud, heb 'm tegelijk gekocht met m'n schoonbroer, en die heeft er een veel zwaardere pc aan hangen, die gewoon top werkt.
't probleem doet zich nog steeds voor, heb zelfs met de support van Sapphire gesproken, maar daar heb ik ook weinig aan gehad, die vertelden me dat ik dingen moest gaan doen die ik al gedaan had, of gaven informatie die n.v.t. was op mijn probleem...

• NLflyer
Iemand nog ideeën?

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:15

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

heb je al een schone installatie gedaan?

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

@BadpunK van wat?
Windows, drivers???

Gewoon driver sweeper grondig laten werken om je oude nvidia drivers te verwijderen, en je drivers van de nieuwe (!!) HD 3850 verwijderen. Misschien staan nog wat ongeldige register sleutels die verwijderd moeten worden of restantjes in een map.

Johann Sebastian Bach

Pagina: 1