Probleem koppelen iMac en HP Photosmart 5510

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinse
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 19:54
Hoi,

Heb hier een Imac en nu een hp photosmart 5510 staan.
Nu volgend probleem krijg het niet voor elkaar deze te laten werken zowel niet op mijn ipad als via mijn imac.
Heb eerst mijn printer de draadloos gekoppeld via mijn router (Liksys wrt54g) vanaf de printer zelf dit werkt allemaal ook e-print werkt als ik er naar mail.
Nu wil ik hem vinden via mijn ipad en deze ziet hem niet.
Tevens de software voor de mac gedownload nu via hp configuratie assistent geprobeerd in te stellen maar deze vind hem niet.
Resultaten via testrapport geprint nu geprobeerd handmatig toe te voegen via adres maar ook dit vind hij niet.
Weet iemand wat hier het probleem in is? lijkt mij dat dit eigenlijk niet zo lastig moet gaan.

mvg

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372126

toevallig niet zo dat Ipad gebruikt maat van een andere draadloze router met een andere IP-range en/of ander netwerk-IP/Gateway-ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinse
staan op de zelfde router en bedoel je de netwerk mode staat op mixed deze op G zetten dan of niet?
zojuist van mixed op G only gezet en werkt nu bedankt.

[ Voor 22% gewijzigd door Dinse op 08-02-2012 17:37 ]

• Dinse
heeft eenmalig gewerkt en nu weer niet meer hebben er nog mensen ideeën waar dit aan kan liggen heb even geen idee namelijk.

mvg

Anoniem: 372126

je zou kunnen checken / proberen of:
- draadloos 2,4 of 5 Ghz? (wat ondersteunt de printer?)
- je onlangs niet het wachtwoord van je router veranderd?
- meest up to date driver HP-printer
- meest recente firmware op de printer?
- je wel via de browser bij de printer kan (ip-adres van de printer inkloppen in de adresbalk)
- wanneer je handmatig een netwerkverbinding opzet via het printermenu, er ook echt verbinding wordt gemaakt met jouw router?
- de printer wel zichtbaar wordt / benaderbaar is als je hem bekabeld aansluit op de router?
- je handmatig een ip-adres toekent dat buiten de range van DHCP valt; bijv: 192.168.0.254 (Vanuit eerdere problemen achterhaald dat het instellen van het hoogte IP-adres helpt om status: off-line te voorkomen)