Laptop ombouwen tot HTPC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Hallo allen,

Ik wil graag een htpc gaan bouwen of kopen. Nu heb ik een laptop over (Acer Aspire 5315).
Deze is goed genoeg om als mediacenter te kunnen draaien met als enige tekortkoming een Hdmi uitgang. En hij maakt teveel geluid om onder een tv te zetten.

Kan ik deze niet uit elkaar schroeven en gaan inbouwen in een htpc-behuizing? Met een goede videokaart met Hdmi-uitgang en een geluidskaart, stille koeling en een goede voeding erbij.

Of is dit echt te simpel gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:10

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ja, hoe wil je een extra videokaart aan een laptop verbinden?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een laptop van binnen gezien en heb ook geen echte hardwarekennis. Met de handleidingen hier op tweakers gaat het me wel lukken om een HTPC te bouwen met gewone onderdelen. Maar ik had de hoop misschien nog wat aan die laptop te hebben, want die is opzich nog perfect om xbmc te draaien, op de eerder genoemde tekortkomingen na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 23:13
Dennisdn schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:56:
Hallo allen,

Ik wil graag een htpc gaan bouwen of kopen. Nu heb ik een laptop over (Acer Aspire 5315).
Deze is goed genoeg om als mediacenter te kunnen draaien met als enige tekortkoming een Hdmi uitgang. En hij maakt teveel geluid om onder een tv te zetten.

Kan ik deze niet uit elkaar schroeven en gaan inbouwen in een htpc-behuizing? Met een goede videokaart met Hdmi-uitgang en een geluidskaart, stille koeling en een goede voeding erbij.

Of is dit echt te simpel gedacht?
Het videokaart idee lijkt me ook niet alles maar hdmi is toch ook gewoon te fixen met wat kabeltjes en verloopstekkertjes.
Edit: @ hieronder owja had dat weleens eerder gelezen. Is dus ook een mogelijkheid, maar dan is de vraag of je niet beter een htpc van 150 euro kan halen van V&A.

[ Voor 10% gewijzigd door erik23 op 06-02-2012 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

bverstee schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:58:
Ja, hoe wil je een extra videokaart aan een laptop verbinden?
zo dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Laptop verkopen of ruilen tegen een kleine pc. Is veel handiger.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
erik23 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 18:01:
[...]

Het videokaart idee lijkt me ook niet alles maar hdmi is toch ook gewoon te fixen met wat kabeltjes en verloopstekkertjes.
De tv waar hij onder komt heeft wel een pc-ingang die met een stekker wel op de vga uitgang van de laptop zal passen. Ik heb geen kabel om dat uit te proberen, maar komen daarmee de films wel in HD naar de tv? (720 is genoeg)?

En zo ja, is de laptop dan uit elkaar te schroeven en in een htpc behuizing te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Als je hier echt mee verder wil gaan zijn er ook kastjes die via USB een HDMI aansluiting maken. Maar dat is nogal een investering tov de mogelijkheden van je laptop.
Ik zou je adviseren om de laptop eerst in zijn rol van HTPC te testen door em gewoon met een analoge VGA-kabel aan te sluiten. HD-video lijkt me toch net iets te zwaar voor deze laptop trouwens. 720p zal misschien wel gaan, maar 1080p..
Als je de laptop na die test dan alsnog wil ombouwen dan kan je een eigen kastje in elkaar zetten, bv van MDF, waar je het moederbord van de laptop monteert. De kleine irritante ventilatortjes kan je dan prima vervangen door wat grotere, stillere. Zo'n usb naar hdmi zou je dan in dat kastje kunnen bouwen.
Maarrrr... al die investeringen bij elkaar en je zit zo aan de kosten van een mediaplayer. Waarom koop je niet zoiets?

edit: in een bestaande htpc behuizing gaat ie natuurlijk nooit 'zomaar' passen.

[ Voor 4% gewijzigd door MaximusTG op 06-02-2012 18:16 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
HD hoeft ook niet. 720 is genoeg. Het is een HdReady.
Maar dan ga ik wel met een mooie behuizing beginnen en volgens het boekje opbouwen.
Ik wil er namelijk niet op achteruit gaan. Om het verhaal ingewikkelder te maken heb ik er nu namelijk een andere laptop onder staan als mediacenter die wel gewoon blueray en Hdmi enzo heeft. Maar wil van dat laptopgedoe af onder de tv en is die weer te mooi om te gaan slopen om het in een mooie behuizing te gaan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 23:13
Ik denk toch echt dat je beter even in V&A kan zoeken op HTPC, je kan evt. je laptop nog verkoen dan maar dat is echt een veel beter idee. Ze zijn er al vanaf 150-200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kun je ook beter kiezen voor een normale HTPC oplossing. Die heeft meer mogelijkheden en scheelt een hoop zorgen :). Voor zo'n max 250 euro heb je al een boel spul eventueel tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:10

Pixeltje

Woo-woohoo!

Dennisdn schreef op maandag 06 februari 2012 @ 18:18:
HD hoeft ook niet. 720 is genoeg. Het is een HdReady.
Maar dan ga ik wel met een mooie behuizing beginnen en volgens het boekje opbouwen.
Ik wil er namelijk niet op achteruit gaan. Om het verhaal ingewikkelder te maken heb ik er nu namelijk een andere laptop onder staan als mediacenter die wel gewoon blueray en Hdmi enzo heeft. Maar wil van dat laptopgedoe af onder de tv en is die weer te mooi om te gaan slopen om het in een mooie behuizing te gaan plaatsen.
Tja.. volgens het boekje?

Ik denk dat je, als je niet zoveel verstand hebt van de materie (dat ga je aan ergens in een van de eerste posts) het niet zo slim is om een laptop te slopen en in een kastje te schroeven voordat je weet of het ding uberhaupt wel aan je wensen voldoet. Daarnaast denk ik dat je meer power (toekomst?!) kunt regelen voor 150 euro als je een HTPC koopt, die ook nog eens makkelijker te upgraden zijn in de toekomst.

Deze laptop is al niet dolletjes, en ik denk dat het zonde is van je geld en laptop als je het ding in een kastje gaat bouwen ;).

Als je 'm dan toch zo graag sloopt; koop dan een HTPC en bouw het scherm van je laptop in in de behuizing van die HTPC. Heb je meteen een mooie pats-factor ;)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Pagina: 1