Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Hallo,

Ik ben al enige jaren uit de fotografie geweest (laatste echte camera was een spiegel reflex met foto rolletjes). Nu wil ik weer beginnen.
Ik heb op dit moment de pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FZ38 Zwart (Lumix FZ38). ja dat is natuurlijk amateur werk denk ik vergeleken met de meeste mensen hier :)
Ik wil echt bezig gaan met natuur & Festival (Castlefest, Elf etc) fotografie.

Ik zag dat er van heel veel camera's verschillende boeken beschikbaar zijn, maar helaas niet van die van mij :(

Weet iemand waar ik het beste zou kunnen beginnen?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Een hoop boeken kan je toepassen op alle camera's, zolang je camera maar de mogelijkheid biedt wat basis dingen in te stellen (sluitertijd, diafragma, iso, etc).
Hoe je dat dan vervolgens instelt kan je weer vinden in de handleiding van je camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Klopt, dat kan ik allemaal goed instellen. Maar ik heb geen idee waar te beginnen meer :( heeft ruim 10 jaar tussen gezeten. maar ik ga ff op google rondkijken!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:09
lanerios schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:50:
Klopt, dat kan ik allemaal goed instellen. Maar ik heb geen idee waar te beginnen meer :( heeft ruim 10 jaar tussen gezeten. maar ik ga ff op google rondkijken!
Gewoon een algemeen boek gebruiken. Voor de instellingen op jou camera heb je toch je handleiding :) ! Ik had zelf een leuk boek weet zo niet hoe die heette, zal vanavond even posten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dank Hypz :) Ik vind het heerlijk om te fotograferen en mis dat gevoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:09
Het was "Understanding photography field guide" van Bryan Peterson, vond het best een aardig boek staat een hoop in over compositie e.d., maar ook over camera instellingen. Alles met heel veel voorbeeld foto's e.d. verteld. Als je me even je mail adres pm't dan help ik je er wel even aan.

[ Voor 12% gewijzigd door hypz op 06-02-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:24
Ik begrijp je vraag niet helemaal. Je zegt dat je gefotografeerd hebt, maar dat is al jaren geleden. Ben je de theorie ook vergeten en zoek je een "opfrisbeurt", of heb je echt geen idee meer?

Als je ervaring hebt is een paar uurtjes met je camera eropuit voldoende om in ieder geval de basics weer in de vingers te krijgen lijkt me? De boeken specifiek op een camera gericht ben ik geen fan van, ik heb al een handleiding bij m'n camera gehad ;)

Een algemeen boek / naslagding lijkt me een stuk praktischer :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Lang verhaal, ook medisch etc, maar ik ben gewoon veel kwijt, laten we het daar op houden :)

Maar ik ga op zoek naar wat spullen, en hypz je hebt een PM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 22:45
Leuke camera toch ! ik heb pas geleden de FZ150 aangeschaft voor mijn vriendin. In manueel is die erg makkelijk in te stellen met de draaiknop. Lekker op manueel zetten en veel met de instellingen spelen

Ook passen er direct 46mm filters op jouw camera dacht ik, zeker een aanrader om te aan te schaffen.

*edit: oja schiet vooral in raw, er gaat een wereld voor je open :o

[ Voor 10% gewijzigd door Regor op 06-02-2012 21:58 ]

Saus

Pagina: 1