[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]
Verwijderd
Als je een RAID0 had zou je één schjijf moeten zien en niet allebei de schijven. Weet je zeker dat je een RAID0 array had?
Heb je geprobeerd in Disk Management een drive letter toe te wijzen aan je RAID volume?
Heb je geprobeerd in Disk Management een drive letter toe te wijzen aan je RAID volume?
Hij verscheen inderdaad als 1 schijf.
Nou het stomme is dat mijn bios nog op ACHI staat, anders start windows niet van mijn SSD...
Nou het stomme is dat mijn bios nog op ACHI staat, anders start windows niet van mijn SSD...
[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]
Verwijderd
Intel RST werkt alleen in RAID mode, niet in AHCI mode. Je hebt RAID uitschakeld en nu heb je geen RAID volume meer? Dat klinkt logisch.
De bios staat vanaf het begin tot nu op AHCI mode. Als ik hem namelijk op RAID zet dan start windows niet vanaf de SSD omdat de installatie daarop op AHCI mode is gedaan.
Toen in de 2 schijven er bij prikte verschenen ze ieder afzonderlijk in windows maar niet toegankelijk. Na het installeren van de RST driver zag windows de 2 netjes als 1 RAID disk en was het probleem opgelost. (de schijven komen uit een HTPC waar ze als RAID disk met windows erop draaide)
Nu sinds vandaag zijn de schijven echter verdwenen in windows maar nog wel zichtbaar in de RST driver en de bios.
Toen in de 2 schijven er bij prikte verschenen ze ieder afzonderlijk in windows maar niet toegankelijk. Na het installeren van de RST driver zag windows de 2 netjes als 1 RAID disk en was het probleem opgelost. (de schijven komen uit een HTPC waar ze als RAID disk met windows erop draaide)
Nu sinds vandaag zijn de schijven echter verdwenen in windows maar nog wel zichtbaar in de RST driver en de bios.
Al gechecked?Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:29:
Verwijderd
Dan heb je geen RST drivers geïnstalleerd op je SSD? Anders zou je namelijk rustig moeten kunnen wisselen van AHCI naar RAID.
In disk management van RST kan ik niets toewijzen of veranderen?
Als ik in de bios switch naar RAID dan start windows vanaf de SSD niet op omdat dat in AHCI mode is geinstalleerd. En ja, de RST drivers staan op de SSD geinstalleerd.Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:45:
Dan heb je geen RST drivers geïnstalleerd op je SSD? Anders zou je namelijk rustig moeten kunnen wisselen van AHCI naar RAID.
Disk Management van Windows uiteraard ....Jaapoes schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:50:
[...]
In disk management van RST kan ik niets toewijzen of veranderen?
[...]
Als ik in de bios switch naar RAID dan start windows vanaf de SSD niet op omdat dat in AHCI mode is geinstalleerd. En ja, de RST drivers staan op de SSD geinstalleerd.
Pagina: 1