Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen :)

Ik heb sinds enkele maanden een Dell XPS aangekocht en daar zit nu 8GB ram geheugen in.
Nu vraag ik mij af of mijn laptop dit ten volle benut of hoe ik dit kan instellen/nakijken ?
Aangezien ik soms wel met zwaardere programma's werk (Photoshop, cad programma, rendersoftware..)
vind ik dit wel belangrijk om te weten.
Ik heb al wat opzoekingswerk gedaan maar vind niet direct een oplossing..

bedankt!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-02 20:03
Ctrl-Shift-Esc, performance, resource monitor, memory.

maar goed, als je een 64 bit os draait zou het gewoon goed moeten zitten.

[ Voor 41% gewijzigd door haarbal op 06-02-2012 14:46 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

Topicstarter
Dit had ik ook al bekeken..

En daar staat dat er 6GB in stand-by is.. kan ik dit niet aanspreken voor bepaalde programma's?

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Staat die 6 GB beschikbaar of niet? Waarschijnlijk wel. Dit geheugen spreekt je PC aan op het moment dat het nodig is. Natuurlijk moet een applicatie dan ook wel 64 bit zijn zodat er meer aangesproken kan worden dan 3 gigabyte. Kijk er eens naar als je aan het renderen bent.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-02 20:03
Standby geheugen is gewoon "vrij", dat wil zeggen dat programma's het kunnen gebruiken. Het is niet echt leeg, het wordt gebruikt om al vast dingen in te laden zodat als je een programma opstart het niet allemaal van de harde schijf hoeft te komen, start het sneller op.

Mechwarrior Online: Flapdrol