Mandrake Linux: Hoe te installeren?

Pagina: 1
Acties:

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Ik heb laatst 2 CD's van Linux Mandrake gekregen. Ik weet verder niet welke specificaties het heeft. Maar als ik het probeer te instaleeren op mijn eigen AMD K6 300 bakkie wil het niet. Hij geeft een error met de code 7. Ik heb verschillende installatie opties geprobeert, maar het wil niet. Weet iemand misschien wat er aan de hand is? Ik heb er 2 HD's in zitten 1 van 2 GB(C:\) en 1 van 1 GB(D:\) ik heb op allebei de schijven nog ongeveer 750 MB vrij dat is volgens de readme file voldoende want je hebt +/- 400 mb nodig staat er. Wie weet waarom het niet wil??:?

Verwijderd

Probeer de text install eens.
En welke versie is het? Met 7.1 en 7.2 geen problemen gehad op een AMD300.

Met Ctrl-Alt-F1 t/m F6 kun je foutmeldingen zien op virtuele consoles. Wat zijn de precieze foutmeldingen?

Verwijderd

linux heeft een eigen partitie nodig. Ik neem verder aan dat je geen twee HD's hebt, maar dat je 1 HD hebt met twee partities.

1e stap is zorgen dat je een lege partitie hebt van minstens 1 gig. Als je mandrake volledig wilt installeren heb je 2.5 gig nodig (heb je wel 50000 apps ofzo)

2e stap is booten van de mandrake CD, de lege partitie verwijderen en indelen in tweeen. 100 MB voor swap, en de rest ext2 geformateerd "/"

lees ander ff de userguide
||
\/

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:18

Servowire

prutser:~#

Tijdens de Install van Mandrake kun je in je partities knippen

met papier mache kun je alles maken!!