• mortare
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-02 20:48
Mijn computer hangt vast bij het opstarten.
Van zodra het windows logo in beeld komt blokkeert heel het systeem.

specs:

Moederbord: gigabyte x58-ud5
Processor: I7-920
Ram: 4x2g ocz
videokaart: ATI hd4870
Voeding: coolermaster m620

Wat ik al geprobeerd heb:

Op 3 harde schijven geprobeerd een herinstallatie van windows. (win7 en win xp)
Ook hier loopt het syteem vast.
Chck disk op de hard disk uitgevoerd, geen fouten gevonden.
Hard disk op al mijn sata ingangen aangesloten.

Ram geheugen afzonderlijk getest op alle banken, memtest gedaan, geen fouten.

Andere video kaart aangesloten, computer loopt nog steeds vast.

Processor eruit gehaald (iemand vertelde mij dat er reststroom op de processor kon zitten)

Cmos gecleared
bios gereset

Dit heeft allemaal niet geholpen.
Mijn systeem blijft vastlopen.

Iemand suggesties van wat ik nog kan doen?

greetings

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staan misschien nog een paar dingen die je kunt proberen. Heb je de voeding al eens getest? of vervangen met een ander exemplaar?

• Nielz1990
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-02 20:10
Heb je toevallig een SSD aangesloten en/of staat AHCI in de bios aan, maar in Windows uit? (Of andersom)

Ik heb hetzelfde probleem gehad, bij mij stond AHCI in de bios wel aan, maar in mijn Windows installatie was dit uitgeschakeld. Ik heb dit opgelost door in het windows-register AHCI ook in te schakelen.
Deze instelling kun je in het register vinden onder: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Msahci en HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\IastorV

Afhankelijk van de instelling in je bios (dus bios aan > waarde 1 of bios uit > waarde 0) de waardes aanpassen wil misschien helpen.

Omdat je niet in je Windows installatie komt zul je (als bovenstaand ook jouw probleem is) even moeten proberen met ide/sata/ahci mode te switchen en dan op te starten.

[ Voor 24% gewijzigd door Nielz1990 op 06-02-2012 12:08 . Reden: stukje vergeten ]

Intel Core i7 12700k, MSI RTX 3080 Gaming Z 10G, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000 CL36, Asus ROG Strix Z690-I Gaming Wifi, Samsung 980 Pro 1TB, Samsung 980 1TB, Phanteks Eclipse P200A DRGB, Phanteks Glacier One 240 MPH, Phanteks Revolt Pro 850w

• mortare
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-02 20:48
Heb ide en ahci geprobeerd.
Geen SSD.

het heeft altijd op ide gestaan in het verleden.
Op ahci geraakt mijn systeem in een reboot lus of loopt hij ook vast.
Windows instellingen zijn er niet meer, HD´s zijn leeg.