[Wifi] Internet valt regelmatigweg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:28
Hallo,

Ik zit hier met een probleem, het internet valt hier regelmatig ineens weg. Meestal komt die na 2 minuten o.i.d. weer terug. Natuurlijk wil je dit niet hebben, ik weet alleen niet of het probleem bij de router ligt of bij de laptops? (gebruiken 2 laptops waarbij het gebeurd dat de verbinding dan enkele minuten ineens weg is, wel beide tegelijk) dus het lijkt aan de router te liggen.

Router - KPN Experia box (Siemens Gigaset SX55x)
Afbeeldingslocatie: http://www.kpn.com/v2/upload/a266a59f-c9c8-4854-953d-674540102af3_tn_siemens.png

Laptop 1 - Asus K53SC-SX404V
Asus K53SC-SX404V

Laptop 2 - Acer Aspire 9414ZWSMi

Het probleem is dat ik zelf niet zo'n verstand van netwerken heb, dus ik hoop dat iemand dit probleem bekend voorkomt en dat het hopelijk aan een verkeerd knopje ligt o.i.d.

Hopelijk kan iemand mij er mee helpen?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fds
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-09 23:53

fds

Grote kans dat het aan de laptops ligt.
Schakel de Emergiebeheer eens uit op de draadloze adaptor van de laptops.

Netwerkcentrum - Adapterinstellingen wijzigen - Draaloze netwetadapter selecteren
rechtermuisknop Eigenschappen adapter - tabblad Netwerken - Configureren
tabblad Energiebeheer - alle vinkjes weghalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zou eens de KPN box updaten met nieuwe software( als die er is)

Je geeft zelf aan dat je er niet zo veel verstand van hebt, dus in dit geval zou ik toch even hulp extern vragen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
fds schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:23:

Netwerkcentrum - Adapterinstellingen wijzigen - Draaloze netwetadapter selecteren
Heb dit geprobeerd, hopelijk zal dit helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
fds schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:23:

Dit was niet het probleem, ik hoor als ik vlak bij de router zit, letterlijk een klikje waarna het internet dan weg valt. Binnen enkele seconden wordt er dan weer opnieuw verbinding gemaakt.

Maar verwacht dus dat er een probleem in de router zit. Aangezien daar het klikje vandaan komt en daarna dus pas het internet wegvalt. Heb de box al gereset enzo, maar dit heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Niet in de router, in je wijkcentrale. Probleem van je provider.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 19:01

thof

FP ProMod
Gynnad schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:35:
[...]

Dit was niet het probleem, ik hoor als ik vlak bij de router zit, letterlijk een klikje waarna het internet dan weg valt. Binnen enkele seconden wordt er dan weer opnieuw verbinding gemaakt.

Maar verwacht dus dat er een probleem in de router zit. Aangezien daar het klikje vandaan komt en daarna dus pas het internet wegvalt. Heb de box al gereset enzo, maar dit heeft niet geholpen.
Niet helemaal relevant, maar een klikje hoorde ik altijd op het moment dat er iemand mij opbelde. De Wanadoo Live box ( :X ) deed dat, maar gaf geen problemen. Wel de boel goed gesplit? Probeer eens naar je eigen nummer te bellen, valt de verbinding dan weg? Dan kan het een probleem met de splitter zijn.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethelind
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-08 08:08
Ik zou zeggen, bel kpn op en vraag om een nieuwe modem, deze modems zijn al uitgefaseerd en worden amper meer gebruikt.
Grote kans dat een update in het netwerk van kpn je problemen geeft met de verbinding naar de centrale.

Je kan ook naar de winkel van kpn gaan met je oude modem, en kijken of ze hem zo 1,2,3 kunnen omwisselen.
Pagina: 1