Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Exchange 2003 traag na runnen clean disk met compressed file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond ivm erg weinig vrije ruimte op onze windows exchange 2003 server een cleandisk uitgevoerd. Nu gaf deze aan dat er een ruimte gecreëerd kon worden van 5gb door 'compressed old files'.

Nu heb ik zonder te kijken welke files dit zijn, 8)7 op OK geklikt en is alles netjes gecomprimeerd en was er inderdaad lekker veel vrije schijfruimte bij gekomen.

Echter: een mailtje versturen duurt nu zo ongeveer 15 a 20 minuten! Nu, na een google sessie kom ik niet verder dan handmatig de files decompressen. Alleen zie ik nergens de files welke dan zogenaamd gecompressed zijn en iedereen spreekt over de exchange database welke gecompressed zou zijn.

Nu zal dat dus wel het probleem zijn, alleen hoe krijg ik deze weer in de oude staat? Bestaat er zoiets als een undo clean disk? :?

Het volgende kwam ik nog tegen, om alle compressed files te decompressen: Go to 'run' -> command prompt and type “compact /u /s /a /q /i *.*” to uncompress all files in all directories.

Maar dit durf ik niet echt aan want wat als hij nu nog meer terugzet en de hele schijf volloopt .. we hadden namelijk al een ruimte probleem :X

Iemand suggesties? idieeen?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:53

mace

Sapere Aude

*proest* :D

Compressed files zijn blauw in explorer.

Verwijderd

Topicstarter
mace schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:13:
*proest* :D

:$ Wrijf het er maar ff in ;) Het was laat etc (allemaal excuses) Maar het gekke is, ik vind dus nergens die blauwe files op de C schijf, tenminste niet dat ik me kan indenken wat maar iets met exchange te maken heeft. Enig idee waar naar ik moet zoeken? c:\program files\exchsrv maar dan nergens de blauwe files..

edit:
Nog even nagekeken, maar de database draait op een andere schijf. En heeft dus geen last gehad van de compressed files van de cleandisk, zou je zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2012 10:57 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

mace schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:13:
Dat moet je wel even aanzetten, default staat dat uit. (show encrypted or compressed NTFS files in color)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:07:
[...]

Dat moet je wel even aanzetten, default staat dat uit. (show encrypted or compressed NTFS files in color)
Klopt inderdaad, deze had ik intussen aangezet. Maar bedankt voor het meedenken!

Geloof het of niet, maar heb de server een herstart gegeven en de mail komt ineens weer direct binnen, zoals het hoort. Met of zonder bijlage alles wordt direct weer netjes afgeleverd! *O*

Gelukkig lijkt het probleem nu opgelost. Heel irritant dat ik dus geen idee heb waar het aan lag. Zal nog graven in de logs etc. Wanneer ik meer weet meld ik het even.