ICIDU Wireless USB Adapter 300N slecht ontvangst

Pagina: 1
Acties:

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:52
Goedemorgen Tweakers,

Ik heb een aantal maandjes geleden een ICIDU Wireless USB Adapter 300N gekocht voor mijn pc omdat het vrouwtje graag geen snoeren door het huis ziet liggen.

Het werkt allemaal prima alleen is het signaal zeer zwak (2 a 3 streepjes max) en ik zit 4 a 5 meter van de router vandaan die gewoon in dezelfde kamer staat.

Zelf heb ik op mijn telefoon, laptop en de telefoon van mijn vriendin gewoon in de hele woning 5 streepjes uitstekend signaal, is gewoon die adapter zo brak of kan er ook wat anders aan de hand zijn?

- De laatste drivers heb ik al gedownload en geïnstalleerd maar daar zit het dus niet in.

[ Voor 8% gewijzigd door DeEindbaas op 06-02-2012 09:44 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 18:59
Drivers up to date? Zitten er power saving features in de software? Al eens bij Device Manager gekeken of het device 'Advanced Settings' heeft? Mischien dat er iets van 'radio power' / 'transmit power' bij staat.

ICIDU is een budget merk, en WiFi over USB staat nou niet echt bekend als een van de beste manieren. Mocht je niets kunnen vinden, denk ik dat je beter af bent met een wat duurder stickje.

Even niets...

• DeEindbaas
FireDrunk schreef op maandag 06 februari 2012 @ 09:45:
Drivers up to date? Zitten er power saving features in de software? Al eens bij Device Manager gekeken of het device 'Advanced Settings' heeft? Mischien dat er iets van 'radio power' / 'transmit power' bij staat.

ICIDU is een budget merk, en WiFi over USB staat nou niet echt bekend als een van de beste manieren. Mocht je niets kunnen vinden, denk ik dat je beter af bent met een wat duurder stickje.
Je kan alleen een driver op Windows 7 installeren en deze staat er dan ook op (de laatste versie)

[ Voor 8% gewijzigd door DeEindbaas op 06-02-2012 11:26 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 18:59
Staat selective USB powering in je Win7 power options aan?
Staat onder Energiebheer het vinkje uit bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen".

Misschien helpt dat.

Even niets...

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:39
Kan het zijn dat de PC kast tussen de USB adapter en de router in staat? Zo heb ik laatst bij iemand een vergelijkbaar probleem op kunnen lossen. Door de stick in een USB poort aan de voorkant van de kast te steken was het signaal meteen stukken beter. Een USB verlengkabel ertussen kan ook verschil maken.

Zo'n metalen vlak ertussen kan invloed hebben op het signaal.

• DeEindbaas
FireDrunk schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:16:
Staat selective USB powering in je Win7 power options aan?
Staat onder Energiebheer het vinkje uit bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen".

Misschien helpt dat.
Deze stond aan ja en heb ik nu uitgevinkt, we zullen zien.
tsjoender schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:23:
Kan het zijn dat de PC kast tussen de USB adapter en de router in staat? Zo heb ik laatst bij iemand een vergelijkbaar probleem op kunnen lossen. Door de stick in een USB poort aan de voorkant van de kast te steken was het signaal meteen stukken beter. Een USB verlengkabel ertussen kan ook verschil maken.

Zo'n metalen vlak ertussen kan invloed hebben op het signaal.
Dit klopt, als ik hem voor in de kast steek heb ik 4 streepjes verbinding en is het signaal Uitstekend. Het nadeel hieraan is dat ik bang ben dat ik met mijn been die stick afbreek als ik mij omdraai of dat er een kat in een goede sprint er tegen aanvliegt.

De snelheid als ik hem voor insteek:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1755045302.png

(ik heb een 40mbit / 4mbit van Ziggo)

[ Voor 7% gewijzigd door DeEindbaas op 06-02-2012 10:33 ]

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:39
Zo'n pukkel aan de voorkant is vast ook niet zo netjes. Een verlengkabel ertussen kan dan uitkomst bieden waarmee je 'm toch achterin houd, maar verder van het staal van de behuizing. Vaak zit zo'n kabeltje wel bij die WLAN stick en anders wordt ie ook regelmatig bij een memory stick geleverd. Mocht je zo niet een hebben, stuur maar een DM en dan kan ik er vast nog wel een voor je vinden.

• DeEindbaas
tsjoender schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:35:
Zo'n pukkel aan de voorkant is vast ook niet zo netjes. Een verlengkabel ertussen kan dan uitkomst bieden waarmee je 'm toch achterin houd, maar verder van het staal van de behuizing. Vaak zit zo'n kabeltje wel bij die WLAN stick en anders wordt ie ook regelmatig bij een memory stick geleverd. Mocht je zo niet een hebben, stuur maar een DM en dan kan ik er vast nog wel een voor je vinden.
Ik heb een verlengkabel gevonden alleen nu is kijken waar ik hem zou plaatsen. Achter de kast ergens leggen dat maakt weinig uit heb ik al gemerkt want daar blijft de verbinding traag. Dus misschien ergens onder mijn bureau vastmaken...

edit:
Nou ik heb de adapter aan mijn subwoofer geplakt (hout) en nu werkt hij prima zo te zien. Nu is de adapter ook nog steeds niet zichtbaar dus ik ben tevreden.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1755117187.png

[ Voor 15% gewijzigd door DeEindbaas op 06-02-2012 11:25 ]

Pagina: 1