Kijk anders ook even bij het tabblad Errorscan en hier
Test hem eens met ESwin van Samsung klik
[ Voor 62% gewijzigd door Frostbite op 06-02-2012 08:25 ]
🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+
Indien het niet aan je pc ligt en je nog garantie hebt -> RMA, anders de schijf uit het kastje halen en in je pc aansluiten. Dan weet je of het aan het kastje ligt of de schijf zelf.
Het kan best zijn dat de bottleneck ergens ander ligt, dus ook even testen op een ander PC
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Afspelen van video bestanden op een andere laptop werkte wel.
De quick error scan geeft geen beschadigen aan.
Kan de schijf nu helaas niet uitvoerig testen op een andere pc.
Verwijderd
Verwijderd
Als de schijf verders goed functioneert wat veroorzaakt dan, het haperen bij afspelen van video bestanden?
Zo'n beetje alles hapert vanaf de externe harde schijf, terwijl het vanaf de vaste harde schijf prima werkt.
Verwijderd
Is die erg afwijkend?
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Tenminste mijn externe oude 120GB hd geeft ongeveer hetzelfde weer.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
idd, dat, of een ander usb apparaat, wat tijd claimt. Maar dan nog, de je zou ook een twee keer zo hoge doorvoer verwachten (kan overigens geen reviews vinden die dit onderbouwen).heuveltje schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:39:
Das denk ik gewoon de USB buffer die leeggegooid moet worden
Tenminste mijn externe oude 120GB hd geeft ongeveer hetzelfde weer.
Daarom zou ik graag dezelfde test op een andere PC willen zien
[ Voor 7% gewijzigd door Tens op 06-02-2012 19:55 ]
- Zoals reeds gezegd, Indexing & Search uitschakelen
- Over welke soort hardware spreken we, beide test setups een opnoemen, zowel diegene met het probleem als die andere waar het probleem zich niet voordeed
- Probeer eens een andere USB poort
Geen uitroeptekens in het apparaatbeheer?
Alle (meest recente) drivers geïnstalleerd?
Hoe zit het met het geheugen- en processor-gebruik?
Als je video's op de HD van de laptop zet, gaat het dan wel goed?
Ga het v/d week testen en zal het resultaat posten, inclusief hardware config.
Geen uitroeptekens in het apparaatbeheer? <=--Nope zie image.Tens schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:55:
Het kan de usb zijn, maar er kan ook iets verderop in het systeem 'vollopen'.
Geen uitroeptekens in het apparaatbeheer?
Alle (meest recente) drivers geïnstalleerd?
Hoe zit het met het geheugen- en processor-gebruik?
Als je video's op de HD van de laptop zet, gaat het dan wel goed?
Alle (meest recente) drivers geïnstalleerd? <=-- Volgens mij wel.
Hoe zit het met het geheugen- en processor-gebruik? <=-- Beide voldoende over.
Als je video's op de HD van de laptop zet, gaat het dan wel goed? <=-- Probleemloos
De index en search is uitgeschakeld, probleem blijft helaas.
Andere usb poort maakt niet uit.
Alle drivers zijn up-to-date.
Blijft een vreemd verhaal kan de oorzaak nog niet vinden, voorlopig kopieer ik alles naar de vaste schijf, beetje omslachtig.
Mocht iemand nog tips of test weten, ik hoor ze graag,
Als je de dips negeert is het ruim 35 tov zo'n 28 MB, geen dramatisch verschil.
op de ene machine wordt, op wel heel regelmatige tijden de beschikbare doorvoer (usb?) blijkbaar geclaimd door iets anders.
Meest waarschijnlijke boosdoeners:
-printersoftware, foto/filmcamera software, oid die zo nu en dan kijken of het betreffende apparaat aanstaat/ aangesloten is.
-een vollopende buffer, daarvoor moet je wrs in het register duiken, misschien dat de zoekterm 'usb buffer size' je wat verder helpt.
Spelen met automatisch opstartende (en niet beslist noodzakelijke) services en programma's kan ook helpen
Probleem opgelost. zie hierTens schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:22:
De feitelijke leessnelheid verschilt niet wezenlijk tussen beide plaatjes.
Als je de dips negeert is het ruim 35 tov zo'n 28 MB, geen dramatisch verschil.
op de ene machine wordt, op wel heel regelmatige tijden de beschikbare doorvoer (usb?) blijkbaar geclaimd door iets anders.
Meest waarschijnlijke boosdoeners:
-printersoftware, foto/filmcamera software, oid die zo nu en dan kijken of het betreffende apparaat aanstaat/ aangesloten is.
-een vollopende buffer, daarvoor moet je wrs in het register duiken, misschien dat de zoekterm 'usb buffer size' je wat verder helpt.
Spelen met automatisch opstartende (en niet beslist noodzakelijke) services en programma's kan ook helpen
Waar het precies aangelgen heeft kan ik nog niet zeggen.
Heb wel aantal drivers opnieuw ge-update en hoop onnozele programma's van de auto start-up verwijderd.
Er zal ongetwijfeld ergens iets tussen gezeten hebben wat de USB bus geclaimd heeft.
Mocht het probleem zich weer voordoen weet ik nu waar het te zoeken.
Thks voor alle reacties.