Ik zie door het formateren het bos niet meer. Ik heb een imac met lion en windows 7 er op. Nu wil ik vanaf bijden mijn netgear stora benaderen hoe kan ik deze het beste formateren. En mijn 8 gb usb stick weet ij ook geen raad mee.
als je ze alle bij wilt benaderen kan je fat32 doen, of ntfs door macfuse op mac os x te installeren.
Dat hangt af van de software die op jouw Netgear draait.
Kun je in de Netgear de bestandssystemen beschikbaar maken met een netwerk bestandssysteem zoals Samba of NFS? Dan kun je het best het standaard bestandssysteem gebruiken om te formateren. Onder linux waarschijnlijk ext3. Op je Mac kun je Samba-bestandssystemen benaderen met cifs en onder Windows met Samba.
http://www.samba.org/samba/what_is_samba.html
Een en ander hangt dus af van welke Netgear jij hebt.
Je USB-stick dient geformateerd te worden als FAT32 als je het onder beide besturingssystemen wilt gebruiken.
Kun je in de Netgear de bestandssystemen beschikbaar maken met een netwerk bestandssysteem zoals Samba of NFS? Dan kun je het best het standaard bestandssysteem gebruiken om te formateren. Onder linux waarschijnlijk ext3. Op je Mac kun je Samba-bestandssystemen benaderen met cifs en onder Windows met Samba.
http://www.samba.org/samba/what_is_samba.html
Een en ander hangt dus af van welke Netgear jij hebt.
Je USB-stick dient geformateerd te worden als FAT32 als je het onder beide besturingssystemen wilt gebruiken.
[ Voor 10% gewijzigd door DAzN op 06-02-2012 08:33 . Reden: usb-stick toegevoegd ]
Wellicht doet die netgear zowel smb als afp als nfs. Verder met DAzN: fat32 voor de USB stick.
Zoals je hopelijk al gelezen hebt in Het algemeen beleid #topicplaatsen zien we ons forum niet als helpdesk. Dat houdt niet in dat je niets mag vragen, maar dat houdt wel in dat we enige eigen inzet verwachten. Je zegt door de bomen het bos niet meer te kunnen zien, maar je geeft niet aan wat je dan precies verwart, waar je gezocht hebt, wat je gevonden hebt, en wat er precies niet werkt.
Het antwoord op je vragen is al een flink aantal keer gegeven hier op GoT, en ook via Google is e.e.a. prima te vinden.
Tevens is het prettig als je een beetje op je taal let. We vallen hier niet over een taalfoutje, maar je startpost wemelt van de typ- en taalfouten. Als je van ons verwacht dat wij moeite voor jou doen, is het wel zo netjes dat jij even wat moeite steekt in jouw post, zodat wij niet door een wirwar van typ- en taalfouten heen hoeven te ploegen. Daarnaast biedt Mac OSX standaard spellingscontrole in alle applicaties.
Ik laat je topic nog even open om te zien of het nog wat wordt. Wordt het niets, ga ik je topic alsnog sluiten.
Het antwoord op je vragen is al een flink aantal keer gegeven hier op GoT, en ook via Google is e.e.a. prima te vinden.
Tevens is het prettig als je een beetje op je taal let. We vallen hier niet over een taalfoutje, maar je startpost wemelt van de typ- en taalfouten. Als je van ons verwacht dat wij moeite voor jou doen, is het wel zo netjes dat jij even wat moeite steekt in jouw post, zodat wij niet door een wirwar van typ- en taalfouten heen hoeven te ploegen. Daarnaast biedt Mac OSX standaard spellingscontrole in alle applicaties.
Ik laat je topic nog even open om te zien of het nog wat wordt. Wordt het niets, ga ik je topic alsnog sluiten.
Launching containers into space
Het is raar om te stellen dat ik geen moeite heb gedaan. En voor iemand die een beroerte heeft gehad zijn de taalfouten ook wel te over zien iemand afbranden is niet zo moeilijk.En sluit maar ik ben hier klaar
Ik stelde dat je geen moeite had gedaan, omdat je startpost totaal niets vermeldt over wat je precies al zelf hebt ondernomen om je probleem op te lossen. Als je vindt dat ik dat onterecht stel, laten we het dan eens omdraaien: waaruit blijkt dat je wél moeite hebt gedaan?Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:11:
Het is raar om te stellen dat ik geen moeite heb gedaan. En voor iemand die een beroerte heeft gehad zijn de taalfouten ook wel te over zien iemand afbranden is niet zo moeilijk.En sluit maar ik ben hier klaar
Ook vallen we hier -zoals ik al eerder zei- niet over een taalfoutje, maar ondanks de beroerte die je gehad zegt te hebben (wat uiteraard heel vervelend is), denk ik dat je met hulp van de ingebouwde spellingscontrole zeker een hoop moet kunnen opvangen. Ja, het duurt iets langer, maar uiteindelijk werkt het voor iedereen beter.
En als ik je bovenstaande post zie, kan je het dus kennelijk prima.
Tot slot: ik maak er beslist geen sport van om mensen af te branden. Als jij dat wel als zodanig opvat is dat jammer, maar wel degelijk een misverstand. Ik ga -op jouw verzoek- dit topic sluiten. Als je toch nog wat wilt toevoegen, mag je me uiteraard een DM sturen
Launching containers into space
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.