Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• boto
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Beste Tweakers,
ik heb morgenochtend een solliciatie gesprek voor een php programmeur. Ik ben 20 jaar uit en ik sudeer er naast. Het loon zou in voltijds dienst rond de 2100 euro bedragen, maar ik zou nu met een flexibel 0 uur contract rond de 10 euro krijgen, wat dus ( verzekeringen die ik dan dus ook niet krijg niet mee gerekend) niet op 2100ish uitkomt per maand. En fin, dat kan. Maar ik word gevraagd om hun systeem bij te werken en alles beter te laten werken. Dit laat je toch niet voor 10 euro per uur doen? Mijn vorige baantie was 15 euro.

Hier komt nog bij dat ik ( voor mijn sollicitatie ) nog heb gekeken naar hun systeem, en via een vulnerability al hun source code en wachtwoorden heb binnen gevist. Dus het is niet alsof ik niks heb om op te staan. ( ik kan dus ook hun hele database zien)

Mijn vraag is dus, wat is een redelijke prijs voor mijn verdiensten om hun (zware) gat ge dichten? Hoe breng ik over dat ik het te weinig vind?

Typefouten zal ik morgen nog even nagaan. Ik heb dit op mijn telefoon geschreven.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 20:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik zou niet hard op zeggen dat je hun database hebt gekraakt en gegevens hebt gedownload... verder heb ik er niet zoveel verstand van maar als zij jou graag in dienst willen omdat jij iets goed kan wat een ander niet goed kan dan kan je wel praten over een verhoging in de loon. Als ze nee zeggen wens je ze succes met het zoeken naar iemand anders. Beetje bluffen denk ik :). Maar opzich voor een student 10 euro netto, mjah kan je slechter treffen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Begrijp ik het nu goed dat een argument in jouw salarisonderhandling uit het feit bestaat dat jij al een lek hebt geëxploiteerd en gevoelige gegevens bezit? Veel succes daar!

[ Voor 5% gewijzigd door Oyster op 06-02-2012 03:06 ]

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 20:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

De onderliggende gedachte is dat hij het lek heeft gevonden en daarmee kan aantonen dat ze hem meer nodig hebben dan ze wellicht denken. Zoals ik al zei moet je het niet laten vallen dat je gegevens heb gedownload (wat sowieso onverstandig is).

Ik weet niet of het verstandig is om te vertellen dat ze een lek hebben, wellicht vinden ze het wel knap van je en heb je een poot om op te staan. Wellicht zijn ze er ook niet van gediend en sta je op straat met een aantal problemen..

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik zou het het op een positieve manier brengen.
Dus niet direct zo hard en letterlijk zeggen dat je hun halve (hele?) systeem al heb binnen gevist, maar dat je uit gedrevenheid en interesse (of brouw er wat leuks van) alvast wat bekeken hebt en dat je zeker de nodige tips en verbeteringen kunt geven.
Als ze dan daar dieper op in willen gaan, moet je gewoon subtiel zijn, maar wel technisch (je wilt immers laten blijken dat je de kennis hebt).
Ook daar zou ik niet door laten klinken dat je hun halve systeem al binnen hebt.

Wat je nog zou KUNNEN doen, is wel vertellen dat zoiets (dus alles binnen vissen) wel gemakkelijk mogelijk is. Dit kun je je vervolgens, zus en zo oplossen.

Maar het hangt altijd beetje vanaf hoe zo'n gesprek gaat.
Gewoon beetje subtiel eerst aftasten :)

One World Concepts

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Als je al aangeeft dat je hun in feite gehacked hebt wens ik je veel succes met een beetje pech heb je geen baan en een aanklacht tegen je. Ik zou hun puur erop attenderen dat ze jou nodig hebben om dat lek te dichten.

• boto
Uthog schreef op maandag 06 februari 2012 @ 08:35:
Als je al aangeeft dat je hun in feite gehacked hebt wens ik je veel succes met een beetje pech heb je geen baan en een aanklacht tegen je. Ik zou hun puur erop attenderen dat ze jou nodig hebben om dat lek te dichten.
Ik heb de inloginformatie, ik heb niks gedownload. Mag ik vragen wat daar illegaal aan is?
MrVegeta schreef op maandag 06 februari 2012 @ 03:05:
Ik zou niet hard op zeggen dat je hun database hebt gekraakt en gegevens hebt gedownload... verder heb ik er niet zoveel verstand van maar als zij jou graag in dienst willen omdat jij iets goed kan wat een ander niet goed kan dan kan je wel praten over een verhoging in de loon. Als ze nee zeggen wens je ze succes met het zoeken naar iemand anders. Beetje bluffen denk ik :). Maar opzich voor een student 10 euro netto, mjah kan je slechter treffen.
Ik zal niet zo recht voor z'n raap zeggen dat ik al hun gegevens heb, ik ben wel iets subtieler. Ik wil het ook meer gebruiken om te laten zien dat ik er verstand van heb, niet dat ik zo'n pro-leet hacker ben. Ik heb gewoon meer verstand van bepaalde vulnerabilities.
MrVegeta schreef op maandag 06 februari 2012 @ 03:08:
De onderliggende gedachte is dat hij het lek heeft gevonden en daarmee kan aantonen dat ze hem meer nodig hebben dan ze wellicht denken. Zoals ik al zei moet je het niet laten vallen dat je gegevens heb gedownload (wat sowieso onverstandig is).

Ik weet niet of het verstandig is om te vertellen dat ze een lek hebben, wellicht vinden ze het wel knap van je en heb je een poot om op te staan. Wellicht zijn ze er ook niet van gediend en sta je op straat met een aantal problemen..
Juist dat is mijn gedachte, ik wil dat ze me willen, niet omdat ik een lek heb, maar om mijn kennis.
B_FORCE schreef op maandag 06 februari 2012 @ 03:18:
Ik zou het het op een positieve manier brengen.
Dus niet direct zo hard en letterlijk zeggen dat je hun halve (hele?) systeem al heb binnen gevist, maar dat je uit gedrevenheid en interesse (of brouw er wat leuks van) alvast wat bekeken hebt en dat je zeker de nodige tips en verbeteringen kunt geven.
Als ze dan daar dieper op in willen gaan, moet je gewoon subtiel zijn, maar wel technisch (je wilt immers laten blijken dat je de kennis hebt).
Ook daar zou ik niet door laten klinken dat je hun halve systeem al binnen hebt.

Wat je nog zou KUNNEN doen, is wel vertellen dat zoiets (dus alles binnen vissen) wel gemakkelijk mogelijk is. Dit kun je je vervolgens, zus en zo oplossen.

Maar het hangt altijd beetje vanaf hoe zo'n gesprek gaat.
Gewoon beetje subtiel eerst aftasten :)
Dit is ook precies hoe ik het doe, het was niet de enige bug.

Ik ga het gewoon subtiel brengen, ik heb het niet gedaan om ze te 'pakken' maar ik zag het en probeerde mijn manier.

En ik weet natuurlijk ook hoe je het moet dichten, kijkende naar de broncode. Ik zal ze gewoon laten zien dat ik wat waard ben ;)

Even voor de duidelijkheid: ik heb niks aan persoonlijke informatie gedownload. Ik heb alleen de informatie en zal ze in ieder geval vertellen hoe ze het gat moeten dichten. Het gat bestaat ook voor elk van hun klanten.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het hoeft ook geen persoonlijke informatie te zijn om uiterst strafbaar te zijn, je hebt nu op een publiek forum diefstal bekend.

Verder vind ik 10 euro per uur voor een simpel scriptingklusje meer dan zat, zeker voor iemand die nog in opleiding is.
(15 euro per uur is ruim 2400 per maand, ik wens je succes om dat ná je studie als startsalaris te ontvangen, zeker met dergelijke "vrije denkwijzen" over hoe je omgaat met je werkgever)

[ Voor 27% gewijzigd door pagani op 06-02-2012 09:49 ]

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

boto schreef op maandag 06 februari 2012 @ 09:44:
[...]

Juist dat is mijn gedachte, ik wil dat ze me willen, niet omdat ik een lek heb, maar om mijn kennis.
Maar je moet je wel indenken wat de andere kant hiervan gaat denken.
Jij stapt daar naar binnen, zegt dat je meer geld wil hebben dan ze bieden, gaan ze daar niet mee akkoord dan kom jij met het feit dat je al hun wachtwoorden en gegevens al hebt achterhaald, dus jij vind wel dat je meer geld mag krijgen.
Dat is voor hun gezien natuurlijk niets anders dan afpersing ;)
Uiteraard is dat niet hoe jij het ziet of bedoeld, maar dat is wel hoe een tegenpartij het gaat voelen, en veel bedrijven zijn er niet bepaald blij mee als jij hun informatie op eigen houtje bovenwater vist.

En of het bedrijf het nu als afpersing ziet of niet, je hebt moedwillig informatie los gepeuterd waar jij geen recht toe hebt, dat is nog altijd illegaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Spike_wolf op 06-02-2012 09:51 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• boto
Spike_wolf schreef op maandag 06 februari 2012 @ 09:47:
[...]

Maar je moet je wel indenken wat de andere kant hiervan gaat denken.
Jij stapt daar naar binnen, zegt dat je meer geld wil hebben dan ze bieden, gaan ze daar niet mee akkoord dan kom jij met het feit dat je al hun wachtwoorden en gegevens al hebt achterhaald, dus jij vind wel dat je meer geld mag krijgen.
Dat is voor hun gezien natuurlijk niets anders dan afpersing ;)
Uiteraard is dat niet hoe jij het ziet of bedoeld, maar dat is wel hoe een tegenpartij het gaat voelen, en veel bedrijven zijn er niet bepaald blij mee als jij hun informatie op eigen houtje bovenwater vist.
ik ga natuurlijk niks eisen, maar als het gesprek goed gaat zal ik er in ieder geval subtiel om vragen. Ik zal ze sowieso de informatie geven om het te fixen. Dat moge duidelijk zijn. Als ik aan kan tonen dat vanaf buitenaf(zonder verstand van de code) dat ik er binnen kan komen, dan mag dat toch wel iets waard zijn? Ik heb nog andere kwaliteiten hoor, maak je geen zorgen.

Ik ga ze zeker niet afpersen. Of zeggen dat ik het verspreid als ze me niet geven wat ik wil, dat is gewoon.. illegaal.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

johnnyv.nl schreef op maandag 06 februari 2012 @ 09:47:
Verder vind ik 10 euro per uur voor een simpel scriptingklusje meer dan zat, zeker voor iemand die nog in opleiding is.
Ik vroeg per uur het tienvoudige toen ik nog studeerde. Van 10 euro per uur blijft na belastingen, verzekeringen, pensioen, afschrijving, reserveringen, reiskosten, e.d. niets over. Daar kan je als freelancer/zzp-er echt niet van bestaan hoor.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• pagani
  • Niet online
Eerst zeg je dat je al hun sourcecode hebt binnengevist en nu heb je ineens alleen inloggegevens, jaja...
AtleX schreef op maandag 06 februari 2012 @ 09:54:
[...]

Ik vroeg per uur het tienvoudige toen ik nog studeerde. Van 10 euro per uur blijft na belastingen, verzekeringen, pensioen, afschrijving, reserveringen, reiskosten, e.d. niets over. Daar kan je als freelancer/zzp-er echt niet van bestaan hoor.
Dat was misschien in 2000 zo, maar tegenwoordig kun je als simpel PHP scripter echt niet meer dan 60-70 per uur vragen als je jaren ervaring hebt (plus dat er duizenden scripters zijn, die markt is aardig verzadigd)

[ Voor 73% gewijzigd door pagani op 06-02-2012 09:56 ]

• boto
johnnyv.nl schreef op maandag 06 februari 2012 @ 09:54:
Eerst zeg je dat je al hun sourcecode hebt binnengevist en nu heb je ineens alleen inloggegevens, jaja...
Ik heb beiden. De inloggegevens staan in de source code. (van de database dus)

• boto
AtleX schreef op maandag 06 februari 2012 @ 09:54:
[...]

Ja dit is ook het probleem die ik er mee had, de 2150 per maand was dus met verzekeringen en de hele mikmak, en de 10 euro is zonder dat alles. Dat is ook vooral waarom ik iets meer wil vragen.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-11 19:01

itsalwaysme

Graast voor DB

Om te beginnen, vragen mag altijd. Niemand houdt je tegen.
Als ik het goed begrijp, heb je nog geen opleiding, want ik lees dat je nog aan de studie bent. Dan is 10 Euro per uur een heel mooi salaris.

Het feit dat je hun login-gegevens al achterhaald hebt, betekent wel dat je (in hun ogen) strafbaar bezig bent geweest. Ik zou dat niet echt snel roepen. Dan weet je zeker dan je naar de baan kan fluiten.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• boto
itsalwaysme schreef op maandag 06 februari 2012 @ 09:56:
Als ik het goed begrijp, heb je nog geen opleiding, want ik lees dat je nog aan de studie bent. Dan is 10 Euro per uur een heel mooi salaris.

Het feit dat je hun login-gegevens al achterhaald hebt, betekent wel dat je (in hun ogen) strafbaar bezig bent geweest. Ik zou dat niet echt snel roepen. Dan weet je zeker dan je naar de baan kan fluiten.
Ik denk dat ik dit zal doen, en dan in ieder geval vertellen dat ze het lek moeten dichten en waar het zit. Dankjewel.

Alleen de 10 euro ben ik het niet mee eens, ik kan tijdelijke baantjes voor 15 euro per uur krijgen. En heb ook vast 2 maanden lang voor 15 euro per uur gewerkt. Maar ik begrijp wat je bedoelt.
johnnyv.nl schreef op maandag 06 februari 2012 @ 09:54:

[...]

Dat was misschien in 2000 zo, maar tegenwoordig kun je als simpel PHP scripter echt niet meer dan 60-70 per uur vragen als je jaren ervaring hebt (plus dat er duizenden scripters zijn, die markt is aardig verzadigd)
Je begrijpt dat ik iets meer ervaring heb dan een beginnend PHP scripter? Ik heb aan grote projecten meegewerkt en daarvan de beveiliging potdicht gemaakt. Ik heb niet net leren coderen of iets dergelijks.

[ Voor 41% gewijzigd door boto op 06-02-2012 10:00 ]

• pagani
  • Niet online
Je bent twintig, je werkte al mee aan grote projecten toen je elf was?

• boto
johnnyv.nl schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:02:
Je bent twintig, je werkte al mee aan grote projecten toen je elf was?
Toen ik 18 was, ja. Gewoon als werk bij een developer.

[ Voor 7% gewijzigd door boto op 06-02-2012 10:05 ]

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Serieus: NIET VERTELLEN. Wat je gedaan hebt is strafbaar, los van hoe "white hat" je denkt te zijn en je nobele bedoelingen. Zoiets kun je niet op een positieve manier brengen en de kans is groot dat dit verkeerd valt en ze je aanklagen. Mensen houden er over het algemeen niet zo van om gechanteerd te worden, zelfs al is dat niet je bedoeling.

Ik zou niet eens melden dat ze een lek hebben, hoogstens dat zoiets een groot risico is en dat je de expertise hebt om op beveiligingsproblemen te controleren. Hoeveel geld je vraagt is een kwestie van onderhandelen lijkt me.

_██_
(ಠ_ృ)

• boto
Atomsk schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:04:
Serieus: NIET VERTELLEN. Wat je gedaan hebt is strafbaar, los van hoe "white hat" je denkt te zijn en je nobele bedoelingen. Zoiets kun je niet op een positieve manier brengen en de kans is groot dat dit verkeerd valt en ze je aanklagen. Mensen houden er over het algemeen niet zo van om gechanteerd te worden, zelfs al is dat niet je bedoeling.

Ik zou niet eens melden dat ze een lek hebben, hoogstens dat zoiets een groot risico is en dat je de expertise hebt om op beveiligingsproblemen te controleren. Hoeveel geld je vraagt is een kwestie van onderhandelen lijkt me.
Duidelijke taal. Ik zal laten weten hoe het is gegaan.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-11 22:35
Het sterkste argument als je onderhandelt over je salaris bij een nieuwe baan, is nog altijd je laatstverdiende loon.
Dus als je eerst €15 kreeg, zou ik dat gewoon weer vragen.

TheS4ndm4n#1919

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
In hoeverre ben je anders dan alle andere studenten? Dus je hebt een stukje kennis hiermee ben je nog niet uniek sterker nog je mag je afvragen hoeveel andere studenten niet hetzelfde grapje hebben geleerd. Uiteindelijk ben je waard wat je geboden krijgt, misschien 15 euro, misschien 10 euro. Dat je verder mogelijk gevoelige informatie hebt betekend verder niets. Het zou je hooguit sieren dat je aangeeft goed te zijn in het vinden van gaten en dan het plots 'vind'.

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

10 euro bruto is nagenoeg minimumloon, dat krijg je ook als je vakken gaat vullen bij de AH (of ik moet je loonregeling niet snappen) Lijkt me erg weinig.

Overigens zeggen dat je hun systeem hebt gehacked en hun gegevens hebt tijdens salaris onderhandelingen... met een beetje pech komt het over als chantage en eindig je met een aanklacht...

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Zoijar schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:35:
10 euro bruto is nagenoeg minimumloon, dat krijg je ook als je vakken gaat vullen bij de AH (of ik moet je loonregeling niet snappen) Lijkt me erg weinig.

Overigens zeggen dat je hun systeem hebt gehacked en hun gegevens hebt tijdens salaris onderhandelingen... met een beetje pech komt het over als chantage en eindig je met een aanklacht...
Minimum loon per maand ligt rond de 1.446,60 euro per maand. Als ik 1.446,60 deel door het aantal dagen in een maan (ongv 21) is het 68,88 euro per dag is ongeveer 8,61 per uur. Dit is bruto. Dus 10 euro per uur is toch 1/3 de hoger dan het minimum loon.

edit:
Ik vergeet dat de TS 20 is. Het minimumloon voor een 20 jarige is bruto: 889,65 Euro excl 8% vakantiegeld.

edit2:
correcte minimumloon voor 23+ ingevult

[ Voor 11% gewijzigd door itsalwaysme op 06-02-2012 12:48 ]

It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:34

SeatRider

Hips don't lie

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

itsalwaysme schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:45:
Minimum loon per maand ligt rond de 1.446,60 euro per maand. Als ik 1.446,60 deel door het aantal dagen in een maan (ongv 21) is het 68,88 euro per dag is ongeveer 8,61 per uur. Dit is bruto. Dus 10 euro per uur is toch 1/3 de hoger dan het minimum loon.

edit:
Ik vergeet dat de TS 20 is. Het minimumloon voor een 20 jarige is bruto: 889,65 Euro excl 8% vakantiegeld.

edit2:
correcte minimumloon voor 23+ ingevult
Ik vind persoonlijk dan weer het verschil tussen 20 en 23 niet zo veel uitmaken op het moment dat je een programmeerklus gaat doen.

AH vakkenvul salaris, bruto per uur:
tot en met 15 jaar € 4,15
16 jaar € 4,79
17 jaar € 5,46
18 jaar € 6,18
19 jaar € 7,22
20 jaar € 8,40
21 jaar € 9,79
22 jaar € 11,37
23 jaar en ouder € 13,24
Ik neem aan dat PHP script werk waar je bij moet nadenken toch wel iets meer zou mogen betalen (indien de TS weet wat hij doet). Al zijn er veel PHP scripters, het is niet alsof iedereen dat kan. 15 euro lijkt me al veel redelijker.

Verwijderd

Jongens, mooie verhalen allemaal, maar het wordt pas afpersing als je ook daadwerkelijk dreigt er iets mee te doen als ze 'm geen baan/geld geven.

Je kan best aangeven, zoals hierboven ook al staat, dat je uit interesse al een blik op e.e.a. geworpen hebt en dat daar inderdaad het nodige aan te verbeteren valt (en wellicht dat dat ook best nodig is). Geen baan, geen fix, maar zo lang je niet dreigt er daarna iets mee te doen is dat gewoon een legitieme tactiek. Het hangt echter zeer van je insteek af of het als positief gezien wordt (initiatief tonen, kennis en kunde aanwezig) of negatief ('beter betaal je of anders laat ik je met de gebakken peren zitten').

Volgens mij moet je zoiets prima positief kunnen brengen, al kan je het er misschien nog beter gewoon op gooien dat je denkt dat de verwachte taken wel een hoger uurloon waard zijn. Dat is zakelijk en eerlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2012 12:59 ]

• boto
Ben terug van de sollicitatie,

Ik heb het gewoon uitgelegd dat ze een bug hebben (nadat ze vroegen of ik toevallig nog wat had gevonden dat verbeterd kon worden) ze waren hier juist -erg- positief over. Ik heb er een uur gezeten en als ik zo hun gezichten zag en het feit dat ze vroegen of ik meteen kon beginnen was het wel redelijk goed gegaan.

En dan nu het loon. Ik heb gezegd dat ik het eerlijk gezegd nogal weinig vond als ik bedenk dat ik bij een uitzendbureau makkelijk 15 euro krijg (dit is gewoon zo, het zijn meestal projecten van 3 weken full time) en dat ik dat dus een beetje raar vind dat ik 10 euro krijg zonder verzekeringen, en dat het onzeker is.

Ze zeiden dat het er vooral om ging dat ik omdat ik geen vast contract had minder verantwoordelijkheden op mij kon nemen. En dat ik minder beschikbaar zou zijn. Ik weet niet precies hoe ik hier op verder moet gaan, ik heb aantoonbare ervaring, kennis van zaken ( dat denk ik in ieder geval.) maar toch krijg ik 2 euro boven minimumloon. Het is toch het betere denkwerk.

Hoe verder te gaan? Ze waren toch redelijk vastbesloten, maar willen me wel hebben.

• pagani
  • Niet online
Je krijgt bijna vijf euro boven mimimumloon, niet twee. Je krijgt bijna het dubbele van je minimumloon.
(dat AH voor vakken vullen drie euro boven het minimumloon betaalt moeten ze zelf weten)

[ Voor 30% gewijzigd door pagani op 06-02-2012 13:05 ]

Verwijderd

Als ze je echt willen hebben moet er toch ook nog wel wat rek in het salaris zitten. Anders is het slechts een lippendienst.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 10:51
Als je perse 15,- wil dan moet je dat vragen, als ze dan niet met je in zee willen gaan is dat jammer.
Dan kijk je verder naar iets anders dat wel 15,- oplevert.
Kwestie van kiezen waar je tevreden mee bent.

• boto
johnnyv.nl schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:04:
Je krijgt bijna vijf euro boven mimimumloon, niet twee. Je krijgt bijna het dubbele van je minimumloon.
(dat AH voor vakken vullen drie euro boven het minimumloon betaalt moeten ze zelf weten)
Oh, ik had het even afgekeken van het AH- vakkenvullen loon.

Nou laat ik het dan zo zeggen: doe ik werk dat maar 2 euro meer waard is dan ah vakkenvullen?

• pagani
  • Niet online
15 euro is voor een loondienstverband wel erg veel, dan zit je bij 40 uur per week aan de 2400 euro bruto, dat verdient een afgestudeerde HBO-er/WO-er nieteens als startsalaris. (ga niet af op bovenstaande ZZP tarieven, want in loondienst ben je geen ZZP-er)

Stel dan 12,50 ofzo voor.

[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 06-02-2012 13:08 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kijkt er scheef tegen aan. Wil je het werk doen waar deze werkgever maar 2 euro meer voor wil betalen dan vakkenvullen.

Salaris is niet bepalend voor wat je doet, maar bij wie je iets doet.

Als het puur om de centen gaat, en deze werkgever wil niet meer geven, kan je ze gewoon vriendelijk bedanken voor het aanbod, en verder kijken. Er zijn namelijk meer werkgevers dan enkel deze partij.

Ey!! Macarena \o/

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:28
Zo te horen zit er bij dat bedrijf wel meer mis dan enkel dit lek. Ik zou zeggen, begin er lekker aan voor €10 per uur, bouw wat goodwill en vertrouwen op, en ga daarna in gesprek als je het gevoel hebt dat je er zelf (ondanks de energie en kennis die je er in stopt) niet veel mee opschiet.

Zie het nu als een investering voor een leuke bijbaan in de toekomst. Binnenvallen als 20-jarige en meer geld vragen, tja...

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:56
Hoe leuk zou je het vinden om dit werk te doen, en hoe hard heb je het financieel nodig? Kan je gemakkelijk ander werk vinden dat je net zo leuk of leuker vindt tegen een vergelijkbaar tarief.

Als je dat voor jezelf op een rijtje hebt dan kan je zelf de beslissing nemen of je met hun voorwaarden akkoord gaat of je kunt hen je eigen voorwaarden voorleggen waaronder je het wil doen. Met daarbij het risico dat het helemaal niet doorgaat. Ik zou ook meenemen in je overweging of het een interessante werkgever is 'voor later'. Mocht dit zo zijn dan kan het natuurlijk interessant zijn om initieel genoegen te nemen met die 10 euro, om zo maar alvast binnen te raken en bekent te worden binnen het bedrijf. Wellicht afspreken dat je er initieel wel voor dit bedrag aan begint om te bewijzen wat je kan, met daarbij op redelijk korte termijn een evaluatiemoment waarbij het uurtarief bespreekbaar is.

Als het puur om het geld gaat lijkt het me niet onmogelijk om 15 euro te verdienen per uur, ook voor een job zoals je hem nu omschrijft. Maar onthoudt wel goed dat je niet 15 euro per uur waard bent omdat jij vindt dat je daarvoor de kennis hebt. Je bent pas 15 euro per uur waard als een bedrijf een klus heeft waar ze je dat ook daadwerkelijk voor willen betalen.

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Zoijar schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:53:
[...]

Ik vind persoonlijk dan weer het verschil tussen 20 en 23 niet zo veel uitmaken op het moment dat je een programmeerklus gaat doen.

AH vakkenvul salaris, bruto per uur:

[...]

Ik neem aan dat PHP script werk waar je bij moet nadenken toch wel iets meer zou mogen betalen (indien de TS weet wat hij doet). Al zijn er veel PHP scripters, het is niet alsof iedereen dat kan. 15 euro lijkt me al veel redelijker.
Uit mijn AH tijd weet ik dat dat de uursalarissen zijn inclusief je ADV/vrije dagen en je vakantiegeld. Ik had het over het bruto loon zonder vakantiegeld en uitbetaalde ADV/vrije dagen. Is dus een beetje appels met peren vergelijken. En volgens mij is het ook nog de lijst van 2de verkoper/vulploegleider, maar dat terzijde.

Maar het blijft erbij; 10 euro per uur is een normaal bedrag voor een studentenbaan.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik vind 15 euro voor een student die als bijbaantje PHP gaat proggen erg veel. Nu ben ik zelf geen ICT'er, dus misschien is het wel normaal hoor, maar dat lijkt mij een redelijk normaal startsalaris als je afgestudeerd bent en fulltime er gaat werken.

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

furby-killer schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:30:
Ik vind 15 euro voor een student die als bijbaantje PHP gaat proggen erg veel. Nu ben ik zelf geen ICT'er, dus misschien is het wel normaal hoor, maar dat lijkt mij een redelijk normaal startsalaris als je afgestudeerd bent en fulltime er gaat werken.
Daar heb je helemaal gelijk in. Momenteel is een gemiddeld startsalaris in de IT/ICT lager dan 15Euro per uur voor een HBO-er. (Als ik zo in mijn omgeving kijk)

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51
Dat bedrag is echt niet slecht ... zelf ben ik 28 en zit ik met m'n hbo er niet veel boven. Veel HBO'ers die ik ken zitten allemaal rond dat bedrag dus het is gezien je leeftijd een zeer net salaris :)

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

15 euro bruto komt voor een fulltime job op 2600 euro bruto per maand. Dat is net iets onder modaal. Ik gun het je van harte, maar ik denk dat dat voor een 20-jarige echt meer uitzondering is dan regel. Als in: Wellicht niet erg realistisch, en bij de vorige werkgever gewoon riant geluk gehad.

Ey!! Macarena \o/

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Pfff, als jij bij mij kwam solliciteren en je smijt als argument op tafel om meer te verdienen dat je mijn systeem al gehacked hebt en dat ik je dus broodnodig heb, dan kun je maar beter heel snel kunnen lopen om bij je wagen op de parking te geraken. Klaar. (en een telefoontje naar de advocaat op speed dial zodat je dagvaarding al in de bus ligt nog voor jij thuis komt)

[ Voor 20% gewijzigd door demichel op 06-02-2012 14:27 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• 418O2
  • Laatst online: 13:15
RaZ schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:45:
15 euro bruto komt voor een fulltime job op 2600 euro bruto per maand. Dat is net iets onder modaal. Ik gun het je van harte, maar ik denk dat dat voor een 20-jarige echt meer uitzondering is dan regel. Als in: Wellicht niet erg realistisch, en bij de vorige werkgever gewoon riant geluk gehad.
Precies. Minimumloon voor een 20 jarige is 889 euro bruto.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Je hebt die database/sourcecode toch niet vanaf je eigen IP gekraakt? :o Zelfs een white-hat zou daar gewoon netjes een proxy(-chain) voor moeten gebruiken :9 ...

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-10 18:24
Regel anders een bonusclasule dat je voor elk beveiligingsprobleem dat je aantreft (en oplost) een bonus van 150 euro krijgt :+

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:01

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

boto schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:03:
En dan nu het loon. Ik heb gezegd dat ik het eerlijk gezegd nogal weinig vond als ik bedenk dat ik bij een uitzendbureau makkelijk 15 euro krijg (dit is gewoon zo, het zijn meestal projecten van 3 weken full time) en dat ik dat dus een beetje raar vind dat ik 10 euro krijg zonder verzekeringen, en dat het onzeker is.
Hoezo krijg je geen verzekeringen? 0-uren contract betekent niet dat je als ZZP'er uitbetaald wordt, je weet gewoon niet hoeveel je per uur zal draaien. Maar de verzekeringen en premies dienen gewoon geregeld te worden door de werkgever.
Ze zeiden dat het er vooral om ging dat ik omdat ik geen vast contract had minder verantwoordelijkheden op mij kon nemen. En dat ik minder beschikbaar zou zijn.
Die zou ik direct terugkaatsen met: "kan zijn, maar dat is toch jullie keuze om mij niet voor minimaal X uur aan te nemen?". Jij weet niet van te voren hoeveel tijd je overhoudt voor andere klussen, je weet niet of je überhaupt significante hoeveelheden werk van ze krijgt en het kost de werkgever €0,- als ze bijvoorbeeld een halfjaar geen gebruik maken van de diensten. En dat zou je ook nog moeten bekopen met een lager uurloon als je eens wél voor ze aan het werk mag? Fat chance :F

Juist als jij niet verzekerd bent van X uur werk gaat je uurprijs omhoog. Ik heb een aantal jaar als freelance docent voor de klas gestaan, 30 uur per week @ €40,- ex. BTW. Maar ik werk ook als fotograaf, wat me standaard veel minder werk per week oplevert. Dat gaat dan ook voor minimaal €100,- per uur ex. BTW. Let op: hierbij moest ik dus nog wel zelf voor alle verzekeringen zorgen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• boto
demichel schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:13:
Pfff, als jij bij mij kwam solliciteren en je smijt als argument op tafel om meer te verdienen dat je mijn systeem al gehacked hebt en dat ik je dus broodnodig heb, dan kun je maar beter heel snel kunnen lopen om bij je wagen op de parking te geraken. Klaar. (en een telefoontje naar de advocaat op speed dial zodat je dagvaarding al in de bus ligt nog voor jij thuis komt)
Zou je alsjeblieft het hele topic willen lezen? dankje. Dit was volledig niet wat ik heb gedaan, ik heb het gewoon aangegeven. Ik heb bij de loon onderhandeling het er niet eens over gehad.
Awsom schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:26:
Je hebt die database/sourcecode toch niet vanaf je eigen IP gekraakt? :o Zelfs een white-hat zou daar gewoon netjes een proxy(-chain) voor moeten gebruiken :9 ...
Meh. Ze vonden het juist heel fijn dat ik het heb gezegd.
Stefandepefan schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:36:
Regel anders een bonusclasule dat je voor elk beveiligingsprobleem dat je aantreft (en oplost) een bonus van 150 euro krijgt :+
:D Gaat hem niet worden denk ik, maar toch leuk gedacht.
Gizz schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:42:
[...]

Hoezo krijg je geen verzekeringen? 0-uren contract betekent niet dat je als ZZP'er uitbetaald wordt, je weet gewoon niet hoeveel je per uur zal draaien. Maar de verzekeringen en premies dienen gewoon geregeld te worden door de werkgever.

[...]

Die zou ik direct terugkaatsen met: "kan zijn, maar dat is toch jullie keuze om mij niet voor minimaal X uur aan te nemen?". Jij weet niet van te voren hoeveel tijd je overhoudt voor andere klussen, je weet niet of je überhaupt significante hoeveelheden werk van ze krijgt en het kost de werkgever €0,- als ze bijvoorbeeld een halfjaar geen gebruik maken van de diensten. En dat zou je ook nog moeten bekopen met een lager uurloon als je eens wél voor ze aan het werk mag? Fat chance :F

Juist als jij niet verzekerd bent van X uur werk gaat je uurprijs omhoog. Ik heb een aantal jaar als freelance docent voor de klas gestaan, 30 uur per week @ €40,- ex. BTW. Maar ik werk ook als fotograaf, wat me standaard veel minder werk per week oplevert. Dat gaat dan ook voor minimaal €100,- per uur ex. BTW. Let op: hierbij moest ik dus nog wel zelf voor alle verzekeringen zorgen.
Ik vroeg het aan ze, en blijkbaar regelen ze dan geen verzekeringen. En je hebt gelijk, als ze geen gebruik van me maken kost het ze ook geen knoop en ik ben makkelijk inzetbaar.

Even voor de goede order, ze zeggen dat als ik -standaard- 3 dagen ga werken ik dus de 3 dagen op basis van 2150 krijg, dus omgerekend 13 euro per uur + verzekeringen. Ze zijn zo wel heel wat cheaper uit. Dit voorgaande is ook vooral waarom ik de 10 euro ietwat laag vind.

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

boto schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:52:

[...]

Ik vroeg het aan ze, en blijkbaar regelen ze dan geen verzekeringen. En je hebt gelijk, als ze geen gebruik van me maken kost het ze ook geen knoop en ik ben makkelijk inzetbaar.

Even voor de goede order, ze zeggen dat als ik -standaard- 3 dagen ga werken ik dus de 3 dagen op basis van 2150 krijg, dus omgerekend 13 euro per uur + verzekeringen. Ze zijn zo wel heel wat cheaper uit. Dit voorgaande is ook vooral waarom ik de 10 euro ietwat laag vind.
Als jij met een 0-uren contract STANDAARD tijden krijgt, dan heb jij na een maand of wat geen 0-uren contract meer omdat deze dan wettelijk omgezet dient te worden in een vast contract voor het aantal uren dat jij standaard gewerkt hebt. Het lijkt me dan ook sterk dat ze je standaard zo gaan inroosteren.

Humankind… be both.

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

boto schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:52:
[...]

Miischien een stomme vraag, maar wat zie jij als verzekeringen? Er zijn in Nederland een aantal wettelijke sociale bijdragen, die elke werknemer/werkgever moet betalen. Bedoel je deze? zoja, als de werkgever deze niet afdraagt voor je, werk je gewoon zwart.
Bedoel je wat anders, graag uitleg.

Verwijderd

demichel schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:13:
Hierdoor gaan bedrijven dus op de fles. Slechte communicatie, het niet herkennen van talent en gelijk gooien met advocaten.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:11
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:13:
[...]

Hierdoor gaan bedrijven dus op de fles. Slechte communicatie, het niet herkennen van talent en gelijk gooien met advocaten.
Tja, ik vind het zeer begrijpelijk ...
Dit heeft niets met het niet herkennen van talent te maken maar simpelweg met de actie van de TS.

Ben benieuwd hoe dit afloopt :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik snap het nog steeds niet helemaal. Je bent 20, en je studeert. Je wil een bij(!)baantje gaan doen. En je verwacht dan hetzelfde te krijgen als een afgestudeerde?! Goed, of je dat nu per sé wil krijgen of niet, dat moet je helemaal zelf weten.

Maar waarom zou je geen werk doen wat je wil doen omdat je er zoveel plezier in hebt? Op dit moment in je carrière is het belangrijk om goede contacten op te bouwen. Zorg ervoor dat je goed werk aflevert, waar je plezier in hebt, zodat je je CV mooi kunt vullen. Als je dan straks afgestudeerd bent heb jij, vergeleken met je medestudenten, méér werkervaring. En dán wordt het tijd om de vruchten te plukken.

Just my € 0,02.
[...]

Ik kan me anders wel vinden in de reactie van demichel. Het gaat niet alleen om talent. (wat imho nog bewezen moet worden!) Het gaat óók om ethiek, zowel van het bedrijf als van TS. En wat is de ethiek van TS waard, als hij vóór zijn sollicitatie al gaat inbreken op het systeem?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

[...]

Want een crimineel in dienst nemen is een geweldig plan? :)
Als iemand in een sollicitatie gesprek al gelijk zonder blikken of blozen een strafbaar feit opbiecht, dan vind ik het niet vreemd dat hij de deur gewezen word.
Hij mag dan kennis hebben van wat hij doet, dat neemt niet weg dat hij crimineel bezig is, en er is niemand die je garandeert dat deze criminele activiteiten niet door gaan als deze persoon in loondienst is.

Dit is dan niet specifiek op de TS gericht, maar in het algemeen natuurlijk.

Humankind… be both.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

DrivinUCrazy schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:18:
Maar waarom zou je geen werk doen wat je wil doen omdat je er zoveel plezier in hebt? Op dit moment in je carrière is het belangrijk om goede contacten op te bouwen. Zorg ervoor dat je goed werk aflevert, waar je plezier in hebt, zodat je je CV mooi kunt vullen. Als je dan straks afgestudeerd bent heb jij, vergeleken met je medestudenten, méér werkervaring. En dán wordt het tijd om de vruchten te plukken.
Niet helemaal mee eens. Ik werk al jaren (ook als freelancer tegen redelijke bedragen, zie mijn eerdere post), studeer nog steeds (nog geen opleiding afgerond) en heb een goed netwerk en een flink vermogen.

Wat mij betreft is het een én-verhaal, niet of. Goed onderhandelen, voor jezelf een vrij redelijke deal regelen en ondertussen ervaring opdoen en geld verdienen :) Wel goed opletten dat je jezelf geen burn-out bezorgt trouwens. Zestig uur per week is af en toe best interessant, maar niet voor iedereen structureel meerdere jaren te doen. Voor mij in ieder geval niet, dus ik heb een aantal zaken teruggeschroeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Gizz op 06-02-2012 15:23 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Gizz schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:21:
[...]

Niet helemaal mee eens. Ik werk al jaren (ook als freelancer tegen redelijke bedragen, zie mijn eerdere post), studeer nog steeds (nog geen opleiding afgerond) en heb een goed netwerk en een flink vermogen.

Wat mij betreft is het een én-verhaal, niet of. Goed onderhandelen, voor jezelf een vrij redelijke deal regelen en ondertussen ervaring opdoen en geld verdienen :)
Als ik je profiel op tweakers zo lees, dat doe je WO. Aangezien je uit 1985 komt, ga ik er vanuit dat je al wel een Ba hebt, maw dat is vergelijkbaar met een HBO diploma en is gewoon een diploma in Nederland. Als ik gelijk heb, dan gaat de vergelijking niet helemaal op natuurlijk.
En als ik geen gelijk heb, er zijn altijd uitzonderingen ;)

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik heb geen bachelor, zit nu in mijn 3e jaar van een deeltijd HBO-opleiding en ben begonnen met mijn freelance carrière op mijn 19e als fotograaf en op mijn 20e als freelance docent. Volgens mij verschilt dat qua tijdsplanning niet zo met de TS. Als er in mijn profiel WO staat ga ik dan snel veranderen, dat klopt echt niet :P

edit: opleidingsniveau heb ik nog nooit ingevuld als ik zo mijn profiel bekijk?

[ Voor 11% gewijzigd door Gizz op 06-02-2012 15:29 ]

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Gizz schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:27:
Ik heb geen bachelor, zit nu in mijn 3e jaar van een deeltijd HBO-opleiding en ben begonnen met mijn freelance carrière op mijn 19e als fotograaf en op mijn 20e als freelance docent. Volgens mij verschilt dat qua tijdsplanning niet zo met de TS. Als er in mijn profiel WO staat ga ik dan snel veranderen, dat klopt echt niet :P
Staat er niet, alleen omdat je op je profiel hebt staan iets van "Onderwijs / Onderzoek / Wetenschap" ging ik daar vanuit. Is dus mijn verkeerde aanname. Maar een freelance docent zonder opleiding komt zelden voor, dus je bent wel apart.

Verwijderd

Spike_wolf schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:20:
Want een crimineel in dienst nemen is een geweldig plan? :)
Als iemand in een sollicitatie gesprek al gelijk zonder blikken of blozen een strafbaar feit opbiecht, dan vind ik het niet vreemd dat hij de deur gewezen word.
Hij mag dan kennis hebben van wat hij doet, dat neemt niet weg dat hij crimineel bezig is, en er is niemand die je garandeert dat deze criminele activiteiten niet door gaan als deze persoon in loondienst is.

Dit is dan niet specifiek op de TS gericht, maar in het algemeen natuurlijk.
In het algemeen heb je gelijk, in dit geval niet. Normaal gesproken is vooruit even uitzoeken waar je in een baan mee te maken krijgt een pluspunt. Jij noemt het nu inbreken, maar je zou het net zo goed (voor)onderzoek kunnen noemen. Hij is voor zover uit dit topic blijkt niet met kwade opzet bezig en die ook niet van plan. Daarom vind ik criminele activiteit dan ook niet de juiste term voor het gebeurde en daarom is het dan ook een ander verhaal.

Of het crimineel zou zijn als je niets met het bedrijf te maken had valt ook nog maar te bezien, dat hangt er ook vanaf hoe slecht die beveiliging nu eigenlijk is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2012 15:34 ]

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

itsalwaysme schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:30:
[...]

Staat er niet, alleen omdat je op je profiel hebt staan iets van "Onderwijs / Onderzoek / Wetenschap" ging ik daar vanuit. Is dus mijn verkeerde aanname. Maar een freelance docent zonder opleiding komt zelden voor, dus je bent wel apart.
Ik heb anders ook 2 kennissen die freelance docent zijn. Dat is minder ongewoon dan je denkt.

[Edit]
@ hierboven: Vooronderzoek is alleen maar goed inderdaad, maar vertrouwelijke gegevens ontfutselen is meer dan voor onderzoek en ook gewoon illegaal, of je dat nu met goede bedoelingen doet of niet.
Als ik nu de auto van mijn buren steel om een vriend snel naar het vliegveld te brengen omdat hij anders zijn vlucht mist, dan doe ik dat ook alleen maar met goede bedoelingen.. daar heeft de politie echter andere gevoelens bij ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Spike_wolf op 06-02-2012 15:36 ]

Humankind… be both.

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Spike_wolf schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:33:
[...]

Ik heb anders ook 2 kennissen die freelance docent zijn. Dat is minder ongewoon dan je denkt.
Dat bedoelde ik ook niet, ik doelde meer op de jonge leeftijd in combinatie met geen diploma/weinig ervaring. Mijn mening is dan dat je dan niet echt meer kan aanleren buiten de boeken/lesstof om.

Maar we drijven een beetje van het topic af. Ik heb nog steeds geen antwoord gezien van de TS op mijn vraag over wat hij bedoelde met de verzekeringen.....

• boto
itsalwaysme schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:37:
[...]

Dat bedoelde ik ook niet, ik doelde meer op de jonge leeftijd in combinatie met geen diploma/weinig ervaring. Mijn mening is dan dat je dan niet echt meer kan aanleren buiten de boeken/lesstof om.

Maar we drijven een beetje van het topic af. Ik heb nog steeds geen antwoord gezien van de TS op mijn vraag over wat hij bedoelde met de verzekeringen.....
Daar zal ik heel eerlijk over zijn, dat wordt door mijn ouders geregeld, en toen ik vroeg of verzekeringen daar ook bij zaten (bij de 3 dagen vast contract) was het een ja, en bij 0 uren nee.

Dus ging ik er vanuit dat dat dus wel een redelijk verschil is.

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Maar over welke verzekeringen gaat het dan?

Verwijderd

Spike_wolf schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:33:
@ hierboven: Vooronderzoek is alleen maar goed inderdaad, maar vertrouwelijke gegevens ontfutselen is meer dan voor onderzoek en ook gewoon illegaal, of je dat nu met goede bedoelingen doet of niet.
Als ik nu de auto van mijn buren steel om een vriend snel naar het vliegveld te brengen omdat hij anders zijn vlucht mist, dan doe ik dat ook alleen maar met goede bedoelingen.. daar heeft de politie echter andere gevoelens bij ;)
Je voorbeeld gaat niet op. Je jat niet zomaar willekeurig iets van willekeurige mensen. Als ik jouw voorbeeld even hanteer gaat het om het voelen of de autodeur open is zodat je weet of je die daarna op slot moet doen. Het probleem hier is echter dat daarbij ook iets van binnen de auto is gekopieerd (let wel, niet weggenomen).

Ik weet niet genoeg van het proces, maar ik kan me voorstellen dat je in het proces van het testen van de beveiliging ook daadwerkelijk iets moet binnenhalen om het te kunnen testen. Echter is dat wel op het randje en moeten die gegevens ook weer netjes vernietigd worden.

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:05
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:05:
[...]

Ik weet niet genoeg van het proces, maar ik kan me voorstellen dat je in het proces van het testen van de beveiliging ook daadwerkelijk iets moet binnenhalen om het te kunnen testen. Echter is dat wel op het randje en moeten die gegevens ook weer netjes vernietigd worden.
Er zit natuurlijk wel een verschil in het testen in opdracht van de werkgever en het testen van de beveiliging op eigen initiatief. Ik vind het eigenlijk net zoiets als een fysiek beveiligingsbedrijf die inbreekt bij een bedrijf en vervolgens niets meeneemt.

Ik zou het dan ook niet snel weer doen als ik de TS behalve in opdracht van een werkgever.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:05:
Als ik jouw voorbeeld even hanteer gaat het om het voelen of de autodeur open is zodat je weet of je die daarna op slot moet doen.
Het verschil is dat 'ie hier niet aan z'n eigen autodeur gevoeld heeft. Dat kan best opgevat worden als het zich ongeoorloofd toegang verschaffen tot de auto. Nu heeft 'ie in dit geval het geluk dat de eigenaar in dit geval blij was erop geattendeerd te worden dat de wagen niet op slot zat, maar met een beetje pech had 'ie een en ander ook aan een OvJ kunnen uitleggen.

edit: Zoals Jason hierboven al zegt, hij gaat op eigen houtje deurklinken voelen, hij is er niet om gevraagd.

[ Voor 8% gewijzigd door Hillie op 06-02-2012 20:37 ]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kunt vooraf altijd meer vragen. Natuurlijk niet als je hier al akkoord mee bent gegaan. Vrije markt heet dat. Succes.

[ Voor 36% gewijzigd door kamerplant op 06-02-2012 21:18 ]

🌞🍃

Verwijderd

Hillie schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:36:
Het verschil is dat 'ie hier niet aan z'n eigen autodeur gevoeld heeft. Dat kan best opgevat worden als het zich ongeoorloofd toegang verschaffen tot de auto. Nu heeft 'ie in dit geval het geluk dat de eigenaar in dit geval blij was erop geattendeerd te worden dat de wagen niet op slot zat, maar met een beetje pech had 'ie een en ander ook aan een OvJ kunnen uitleggen.

edit: Zoals Jason hierboven al zegt, hij gaat op eigen houtje deurklinken voelen, hij is er niet om gevraagd.
Het is niet verboden aan een deur te rammelen. Ik doe ook wel eens iemands autodeur op slot als ik die open/van het slot zie staan (meestal omdat het lampje nog aan is). Moet ik daarvoor het gevang in? Ik kan me best voorstellen dat één der blauwe vrienden bij zoiets zeer wantrouwig is, maar tenzij ze kwade opzet kunnen aantonen wordt het toch behoorlijk lastig daar ook meer van te maken.
TheJason schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:29:
Ik zou het dan ook niet snel weer doen als ik de TS behalve in opdracht van een werkgever.
Ik denk ook niet dat het heel erg handig is, maar dat het zeer zeker ook vrij overdreven is dat een aantal mensen hier gelijk roept dat het daardoor een crimineel is. Zou ik het zo doen? Nee.

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:57:
[...]
Ik denk ook niet dat het heel erg handig is, maar dat het zeer zeker ook vrij overdreven is dat een aantal mensen hier gelijk roept dat het daardoor een crimineel is. Zou ik het zo doen? Nee.
Feit is:
- Hij is aan sourcecode gekomen via een niet standaard procedure.
- Hij heeft die sourcecode geopend.
- Hij heeft uit die sourcecode de databasename, login en password gehaald
- Hij heeft het gebruikt om meer geld te vangen.

Waarschijnlijk is:
- Hij heeft de login getest.

Waarschijnlijk zijn de eerste 4 punten al genoeg voor een rechter (mits bewezen) dat hij niet helemaal netjes volgens de wet bezig is geweest.
Dat laatste in combi met gebruiken voor meer geld krijgen zou het theoretisch gezien zelfs onder chantage kunnen vallen.

Het hangt allemaal van als en mitsen aan elkaar, maar het zou er op een of andere manier wel als crimineel gedrag aangemerkt kunnen worden.

Verwijderd

itsalwaysme schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:44:
Het hangt allemaal van als en mitsen aan elkaar, maar het zou er op een of andere manier wel als crimineel gedrag aangemerkt kunnen worden.
Je geeft zelf al aan waar het probleem zit: maren en mitsen. Zonder behoorlijk bewijs is er ook geen sprake van een strafbaar feit of crimineel gedrag, met wat lukrake aannames valt er van alles van te maken.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2012 23:12 ]

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:09:
[...]

Je geeft zelf al aan waar het probleem zit: maren en mitsen. Zonder behoorlijk bewijs is er ook geen sprake van een strafbaar feit of crimineel gedrag, met wat lukrake aannames valt er van alles van te maken.
Klopt helemaal, maar zo zit de gemiddelde mens ook in elkaar. Werkgevers zijn ook maar mensen (al lijkt het soms van niet :P) dus die kunnen die aanname ook verkeerd inschatten. Daar wilde ik ook wel een beetje naartoe, zonder dat echt te zeggen.

• boto
itsalwaysme schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:44:
[...]

Feit is:
- Hij is aan sourcecode gekomen via een niet standaard procedure.
- Hij heeft die sourcecode geopend.
- Hij heeft uit die sourcecode de databasename, login en password gehaald

Waarschijnlijk is:
- Hij heeft de login getest.

Waarschijnlijk zijn de eerste 4 punten al genoeg voor een rechter (mits bewezen) dat hij niet helemaal netjes volgens de wet bezig is geweest.
Dat laatste in combi met gebruiken voor meer geld krijgen zou het theoretisch gezien zelfs onder chantage kunnen vallen.

ho ho ho ho ho

zeker niet.
en de login ook niet getest, aangezien ik de database niet heb geopend. Lees mijn reacties even.

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Dusss, over welke verzekeringen gaat het nu? WW, WIA, pensioen?

Naast je loon heb je ook nog secundaire arbeidsvoorwaarden, die zijn op zijn minst net zo belangrijk! Vakantiegeld, 13e maand, bonusuitkering, auto van de zaak, etc.

Dat je goed bent in wat je doet geloof ik best. Maar dat wordt waarschijnlijk ook van je verwacht gezien je opleiding en dat maakt je niets unieker dan je medestudent. Tenzij je je bewezen hebt op zeker een ander niveau te functioneren.

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

boto schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:50:
[...]

ho ho ho ho ho

zeker niet.
en de login ook niet getest, aangezien ik de database niet heb geopend. Lees mijn reacties even.
Heb ik gedaan en je hebt aangegeven dat je meer salaris wilt oa in combinatie met het argument dat de site zo lek is als een mandje. Dat jij dat anders opvat, wil niet zeggen dat iedereen dat doet. Als je mijn reactie erna leest, had je door gehad dat ik daar ook een beetje naartoe werkte.

Je leest/reageert zelf ook wel selectief, aangezien er nog een aantal vragen open staan in het topic.

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:39
Ik zou het niet gaan stellen dat je meer geld wilt omdat ...

Ik zou eerder stellen aan 't begin van 't gesprek: ik heb eens even naar jullie site gekeken en daar vallen mij een aantal dingen op ...

Daarna als je over je loon spreekt: gewoon zeggen 10 euro is te weinig ik heb nu al 15.
Ik wil minstens ...

Kan de werkgever zelf geen 1 + 1 doen dan zou ik er niet al te veel tijd insteken.

Bij een normale werkgever zal het samen gooien van melding site is onveilig + aanbod te mager niet al te veel problemen geven.
Bij een kloot van een werkgever die werknemers graag uitperst en denkt goed bezig te zijn kan het dan weer gaan werken als een rode lap op een stier.

• NeilForeal
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2024

NeilForeal

Quay

Ik vind dat je nogal arrogant overkomt en selectief reageert. Ik heb ook jaren als developer gewerkt voor een tientje per uur. Had zelf voor mijn leeftijd ook veel ervaring, zelfs een eigen online game geschreven met 1000+ actieve gebruikers. Ben daar binnen gekomen omdat ik een eigen CMS had gemaakt waar mijn toenmalige baas erg blij mee was. In plaats van dat ik op basis van mijn ervaringen hogere eisen ben gaan stellen ben ik gewoon hard gaan werken. Dat heeft erg goed uitgewerkt.

Mijn tip, denk om je attitude en bewijs jezelf op een eerlijke manier. Als je echt zo goed bent wordt dat snel genoeg opgemerkt.

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11 13:20
Laat je niet ontmoedigen door sommige reacties hier.

Ik zou minimaal voor de 15 euro per uur gaan als ik jou was.

Ter vergelijking, de 19 jarige meisjes die op de receptie werken bij mijn werk verdienen 11 euro per uur. Wellicht dat veel tweakers oog voor de werkelijkheid verloren zijn, 10 euro is weinig, vooral voor werkzaamheden die kritische bedrijfsprocessen beinvloeden.

Als je al minder dan een koffiedame van 19 verdient, en daar genoegen mee neemt, liggen je ambities niet hoog genoeg.

Maargoed, ik zou zeggen, richt je op de 15 euro.

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Bert2000 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 09:59:

Ter vergelijking, de 19 jarige meisjes die op de receptie werken bij mijn werk verdienen 11 euro per uur. Wellicht dat veel tweakers oog voor de werkelijkheid verloren zijn, 10 euro is weinig, vooral voor werkzaamheden die kritische bedrijfsprocessen beinvloeden.

Als je al minder dan een koffiedame van 19 verdient, en daar genoegen mee neemt, liggen je ambities niet hoog genoeg.

Noem je nou serieus receptionistes koffiedames? Hoe bedoel je denigrerend naar mensen die dat werk doen.

Maar had je al wat gehoord van ze? En ik zou gewoon voor die 15 gaan en eventueel 12.50 vragen als ze die 15 niet willen. Je hebt al een lek gevonden ze waren er blij mee dat je dat zei zou gewoon proberen er meer uit te krijgen.

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Bert2000 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 09:59:

Ter vergelijking, de 19 jarige meisjes die op de receptie werken bij mijn werk verdienen 11 euro per uur. Wellicht dat veel tweakers oog voor de werkelijkheid verloren zijn, 10 euro is weinig, vooral voor werkzaamheden die kritische bedrijfsprocessen beinvloedne.

Het lijkt erop dat jij het oog voor de werkelijkheid hebt verloren. Om te beginnen is 15 euro per uur significant hoger dan een HBO startsalaris. Aangezien de TS nog geen diploma heeft, is het ook niet meer dan logisch dat hij minder krijgt. Over ervaring kan ik niets zeggen, maar het lijkt me dat een 20jarige niet al te veel ervaring kan hebben. (tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dat haal ik niet uit de posts van de TS).

En nu oover de werkzaamheden van kritische bedrijfsprocessen. Als een bedrijf daarvoor een 20jarige student voor in gaat huren, moeten ze daarvoor toch even achter hun oren krabben. Je kan niet verwachten van een student dat hij/zij dat kan overzien.

• Bert2000
Uthog schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:06:
[...]

Noem je nou serieus receptionistes koffiedames? Hoe bedoel je denigrerend naar mensen die dat werk doen.

Maar had je al wat gehoord van ze? En ik zou gewoon voor die 15 gaan en eventueel 12.50 vragen als ze die 15 niet willen. Je hebt al een lek gevonden ze waren er blij mee dat je dat zei zou gewoon proberen er meer uit te krijgen.
Die receptionistes brengen inderdaad ook koffie rond.

• Bert2000
itsalwaysme schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:09:
[...]

Het lijkt erop dat jij het oog voor de werkelijkheid hebt verloren. Om te beginnen is 15 euro per uur significant hoger dan een HBO startsalaris. Aangezien de TS nog geen diploma heeft, is het ook niet meer dan logisch dat hij minder krijgt. Over ervaring kan ik niets zeggen, maar het lijkt me dat een 20jarige niet al te veel ervaring kan hebben. (tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dat haal ik niet uit de posts van de TS).

En nu oover de werkzaamheden van kritische bedrijfsprocessen. Als een bedrijf daarvoor een 20jarige student voor in gaat huren, moeten ze daarvoor toch even achter hun oren krabben. Je kan niet verwachten van een student dat hij/zij dat kan overzien.
Ik ben het deels met je eens met betrekking tot ervaring. Maar ervaring is in deze irrelevant in de vergelijking. Wat belangrijker is in de vergelijking is het feit dat we het hier over een oproepcontract hebben, jullie vergelijken het salaris van een oproepcontract met dat van een vast dienstverband. Dat is appels met peren vergelijken.

Dus vanuit het perspectief van het bedrijf, is 15 euro per uur alsnog spotgoedkoop.

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Bert2000 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:30:
[...]

Ik ben het deels met je eens met betrekking tot ervaring. Maar ervaring is in deze irrelevant in de vergelijking. Wat belangrijker is in de vergelijking is het feit dat we het hier over een oproepcontract hebben, jullie vergelijken het salaris van een oproepcontract met dat van een vast dienstverband. Dat is appels met peren vergelijken.

Dus vanuit het perspectief van het bedrijf, is 15 euro per uur alsnog spotgoedkoop.
Zoals al eerder geroepen: een echt 0-uren contract bestaat niet. Na 1 maand heb je automatisch een contract van dat aantal uren. Dus je kunt het weldegelijk vergelijken met een dienstverband.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:45
Je kan ook akkoord gaan met een uurloon dichter bij de €10 en een salarisverhoging afspreken na een bepaalde periode bij goed presteren. Het heeft weinig zin nu alles uit de kan te halen om vervolgens bij elke salarisronde gepasseerd te worden omdat je aan je max zit.

• Demoterror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-10-2020

Demoterror

Mascotte @ Skullcrusher

Waarom maak je niet gewoon een totaal plaatje op voor ze wat het kost?
Je zegt dat het om 1 project gaat, namelijk hun website naar een bepaald niveau te brengen, inclusief veiligheid etc.
Leg uit wat je daarvoor denkt te moeten gaan doen en kom dan met 1 prijs voor het totale project?
Of vraag wat ze willen en deel hun wensen op in verschillende blokken, waar ook de klant de kans heeft om na het eerste deel door een herevaluatie of je kwaliteit wel voldoet aan hun verwachtingen.

Uurloon voor zo specifiek programmeren is sowieso een ietswat raar idee in mijn ogen en voordat je ook maar begonnen bent ben je nu al van mening dat je meer per uur wil hebben.

Met 1 vaste prijs heb je er zelf alleen maar voordeel aan hoe sneller je werkt want dan verdien je achteraf gezien meer per uur, of je er nu 100 of 200 uur over doet is immers het loon hetzelfde.

Maak een redelijke schatting van wat je moet gaan doen, hoeveel tijd je hier voor nodig hebt (ruim inschatten) en reken dan uit wat het totaal ze zou kosten. Zijn ze het daar niet mee eens kun je het altijd nog op uursbasis gaan doen maar aangezien je nu al van mening bent dat je meer hoort te krijgen dan ze je aanbieden lijkt me dat geen heel slim idee.

En je bewijs van hun veiligheidslek zou ik ook maar thuis laten liggen, daar kunnen ze wel eens vrij negatief op reageren.

[ Voor 8% gewijzigd door Demoterror op 07-02-2012 13:04 ]

Hate us when you see us, fear us when you dont.

• Oyxl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-10 09:53
Ik begrijp niet helemaal waarom iedereen zo verbaasd schijnt te zijn over die €15 per uur.

Even voor de feitelijke duidelijkheid:

Het bedrijf heeft blijkbaar een positie beschikbaar die op dit moment niet wordt gevuld, of door een externe wordt gevuld. Ik neem aan dat het bedrijf bepaalde eisen stelt waar jij als werknemer aan zal moeten voldoen. Dit zal deels ervaring, deels theoretische kennis zijn.

- Voor een externe unskilled helpdesk/support specialist betaalt een bedrijf tussen de 25 en 40 euro per uur. Dit is afhankelijk van conjunctuur, opleidingsniveau en werkervaring van de betreffende externe.

- Voor een externe skilled helpdesk/Support specialist betaalt een bedrijf tussen de 35 en 50 euro per uur.

- Voor een externe AD/SCCM/Application/[...] specialist (o.a. mezelf) betaalt een bedrijf tussen de 75 en 110 euro per uur.

- Over het algemeen betaalt een bedrijf voor een gespecialiseerde programmeur een veelvoud van die bedragen. Voor support vanuit IBM betaal je 1500 tot 2500 euro per dag, indien er geen contract is die dit af vangt, uiteraard.

Je bent slechts een student. Dat is je probleem in deze. Je hebt geen of te weinig ervaring en hebt slechts theoretische kennis. Je zult dus wel degelijk duidelijk moeten maken dat je de skills hebt die men wenst. Het feit dat je in ieder geval daadwerkelijk een gesprek hebt, betekent dat je niet bij voorbaat al bent afgeschreven. Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je niet gelogen hebt in je CV en mocht dat inderdaad kloppen, dan zijn ze bewust van je "status" en zijn ze bereid dat de accepteren.

In dat geval zou ik wel degelijk om een hoger uurloon vragen, maar je loopt het risico afgewezen te worden als je dit niet kunt ondersteunen met de nodige technische kennis.

ik zou ook zeker vermelden dat je ter voorbereiding van het gesprek een onderzoek hebt gedaan naar hun beveiliging en dat je daar al enige zaken hebt geconstateerd. Zet dit netjes op papier. Zorg er voor dat je een compacte samenvatting hebt met de problemen die je bent tegen gekomen en dat het leesbaar is voor de gemiddelde manager. Diegene die jou interviewt is meestal geen technicus. Er zal ongetwijfeld een specialist bij zitten die uiteindelijk mag meebeslissen, maar die manager gaat de knoop doorhakken. Houdt daarnaast een bijlage bij de hand met technische informatie waarin je de problemen veel dieper, technisch, omschrijft.

Vermeld alleen de constatering dat er security issues zijn. Niet dat je al toegang hebt tot al hun gegevens.

Zorg er voor dat het netjes op papier staat, maak er geen onleesbaar verhaal van.
Zorg er voor dat je het mee hebt in een net (nep)lederen mapje. Zie het als witte sokken dragen onder een driedelig pak. Gaat niet werken als je met een afgekloven elastiekje om een rolletje papier binnen komt.

Tja, verder, veel succes.

EDIT: P.S: Ik hoop dat je daadwerkelijk de skills hebt die je jezelf min of meer toedicht. Dat is in deze erg essentieel. Zelfoverschatting is dodelijk op elk niveau. Zeker tijdens je sollicitatie gesprek. Als de aanwezige specialist je "bluff called" en je komt niet met een goed antwoord, ben je direct exit.

[ Voor 5% gewijzigd door Oyxl op 08-02-2012 13:13 ]

• n4m3l355
  • Laatst online: 04-11 14:17
Allemaal leuk wat men betaald en nu wat men betaald voor een student: minimum jeugdloon
En als je geluk hebt krijg je er een centje boven op maar dan houd snel op. En ja misschien kun je ergens een baantje scoren a 15 euro per uur (kleine kans) en ja misschien heb je een stukje kennis in huis wat een meerwaarde is maar dan nog. Wie betaald terugkomend op de externe voor een student die 3 dagen in de week misschien wat werkt arizon 1440 euro in de maand + kosten werkgever of je huurt inderdaad een externe in die misschien een weekje pookt in het systeem a 5.000 euro en je hebt tenminste een gekwalificeerde in huis (althans hoop je dan) en niet een student die 1 fout weet te vinden en nog 99 laat openstaan.
Ga eens als student naar een helpdesk dan krijg je bij 40 uur werken hooguit een euro of 1400 en dan dien je ook nog eens onmogelijke uren cq weekenden te draaien.
Het maakt allemaal niet zoveel uit, kijk voor de grap eens in 'wat verdient een Tweaker' en ga zelf de markt af dan kom je snel genoeg achter wat je daadwerkelijk waard bent.

[ Voor 3% gewijzigd door n4m3l355 op 08-02-2012 13:35 ]

• Oyxl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-10 09:53
Als hij kan aantonen dat hij meerwaarde heeft voor het bedrijf moet er ook onderhandeld kunnen worden met het bedrijf. We hebben het niet over een fortuin. Zonder meerwaarde heb je weinig kans op een hoger bedrag. Als je niet de kennis bezit die je voordoet, stel ik sowieso voor om €10,- te pakken en dan fingers crossed dat je er na 3 keer opgeroepen te zijn nog steeds zit.

Ik blijf er persoonlijk bij dat je met een goed verhaal en voldoende technische bewijzen moet kunnen beargumenteren dat je veel kunt betekenen voor een bedrijf en dat het daarmee externe hulp uitspaart.

Verwijderd

misschien kan je een of ander verhaal ophangen van goedkoop is duurkoop, en kwaliteit kost geld, en als ze niet voor de goeie oplossing (redelijke/dure) kiezen dat het ze dan op de lange termijn veel geld kan kosten, en aangezien het al een stuk goedkoper voor ze is zonder verzekering enzo, dan kan het misschien ook een stukje minder goedkoper, maar nogsteeds goedkoper dan als je in dienst komt...

en het gaat volgens mij niet altijd alleen om geld, je moet het ook leuk vinden, leuke collegas, sfeer etc etc,

Verwijderd

itsalwaysme schreef op maandag 06 februari 2012 @ 09:56:

Mijn schoonmaakster krijgt al 10 euro per uur, dus ik ben het niet met je eens. Ik lach altijd om 0 uren contracten: Of ze kunnen mij als ZZP'er aannemen, of in dienst verband. In geval van zzp'er kijk ik al snel naar een bedrag van 5x meer afhankelijk van werkzaamheden. Dat hij beginner is betekend niet dat hij dergelijk loon zou verdienen, het verwachtingspatroon zal als ik bedrijven ken die dit soort truukjes doen even hoog zijn als dat ze aan een senior zouden stellen.

Maar mbt die data / gegevens... Wat was je denkende TS?

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:10:
[...]

Mijn schoonmaakster krijgt al 10 euro per uur, dus ik ben het niet met je eens. Ik lach altijd om 0 uren contracten: Of ze kunnen mij als ZZP'er aannemen, of in dienst verband. In geval van zzp'er kijk ik al snel naar een bedrag van 5x meer afhankelijk van werkzaamheden. Dat hij beginner is betekend niet dat hij dergelijk loon zou verdienen, het verwachtingspatroon zal als ik bedrijven ken die dit soort truukjes doen even hoog zijn als dat ze aan een senior zouden stellen.

Maar mbt die data / gegevens... Wat was je denkende TS?
Schoonmakers staken omdat ze minimum loon krijgen, voor een hoge werkdruk. Het schoonmaakbedrijf krijgt 10 euro per uur. Of het moet zwart zijn, die lopen weer erg scheef.

Om te beginnen is een ZZP-er != iemand met een 0 uren contract. Als je ZZP-er bent, moet je ook je sociale verzekeringen regelen, als WW etc. Bij iemand met een 0 uren contract doet het bedrijf dat. Daarbij kost iemand in dienst ook niet alleen het salaris wat hij/zij krijgt, maar minimaal 1,5 a 2 keer meer.

Ik snap eigenlijk niet volledig waarom je op mij reageert.

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-11 23:31
@TS ik denk dat je, als je het op de juiste manier brengt, best nog iets meer kan vragen. Hierbij neem ik even aan dat je op niveau kan werken en dat je dat ook kan 'bewijzen'. Heb zelf tijdens mijn studie ook bijbaantjes gehad waar ik 12 / 13 euro verdiende (ook als developer) en als je er goed in bent is dat geen heel gek loon.

Zeker omdat het bedrijf waarvoor je werkt ook een prima uurloon voor jou kan vragen. Natuurlijk gaat dit alleen op als het bedrijf ook kleinere projecten heeft, meedraaien in een development team is niet echt haalbaar voor een student en ook onhandig voor een werkgever.

• boto
Even laten weten wat er gebeurd is: ze boden 10 euro, heb nee gezegd en ben naar de concurrent gegaan. Kreeg direct startsalaris van 14 euro.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Jammer dat je er nog steeds op achteruit gaat, maar het is een stuk beter dan €10 natuurlijk.

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:20

Seraphin

Meep?

Op achteruit gegaan? 14 euro = 2400 pmd obv 40u. Prima toch?

Of zit vakantiegeld / vrije dagen al verdisconteert in die 14 euro?

[ Voor 38% gewijzigd door Seraphin op 31-07-2012 14:09 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ja, achteruitgegaan. In de TS stond dat zijn vorige baantje €15 per uur was. 14 < 15.

Pagina: 1