Welke hub geeft echt power op alle aansluitingen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Heb een 7 poorts USB hub met externe voeding gekocht voor mijn MBP. Bij een Apple premium rebelleer voor ca 17 euro. Helaas geeft ie niet genoeg power op alle aansluitingen tegelijk. Een externe schijf meldt regelmatig dat ie verkeerd verwijderd is en mijn externe Superdrive met 2 usb aansluitingen (ivm hoge stroomvraag) wordt niet eens herkend via de hub.

Iemand bekend of er hubs te koop zijn die wel op alle poorten tegelijk genoeg power geven? Er is zat te koop, maar van geen enkele weet ik of ie voldoende levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:45
volgens dit artikel: http://support.apple.com/kb/HT4049
kunnen apple computers meer power geven (1100mA) over USB dan standaard (500mA) onder bepaalde voorwaarden.
1 van die voorwaarden is dat het apparaat direct op de USB poort zit, en niet via een hub.

een USB hub met externe voeding zou gewoon 500mA moeten leveren op elke poort.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knijnemans
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

Probleem hierbij is dat USB 2.0 spec officieel maar 500mA per device is, echter zijn er een aantal computer fabrikanten zo handig geweest om meer mA op hun USB poorten te zetten, waarna er weer een hoop peripheral makers zich bedachten dat ze dan ook wel meer konden vragen (vooral USB-powered HDD's maken zich hier in mijn ervaring nogal schuldig aan). Oude Apple Powerbooks (en ik dacht ook eerste lichting MBP's) konden überhaupt niet met die dingen omgaan, want die leverden netjes "exact" 500mA, wat dus voor sommige devices simpelweg niet genoeg was.

Het zou dus kunnen dat je juist op zoek moet naar een hub die meer dan 500 mA levert op de poorten. Een snelle zoektocht zo in de pricewatch levert niet echt info op over hoeveel mA per poort uit de hub komt, dus ben bang dat je tot trial en error bent overgeleverd. Misschien je HDD meenemen naar een winkel? Of gewoon vragen, wellicht weet de meneer/mevrouw achter de balie wel een goede hub.

Alternatief is om een USB 3.0 hub met voeding te kopen, spec daarvoor is 900mA (bron), dus dan zit je waarschijnlijk wel safe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 23:34
Ik zit al ruim 3 jaar met hetzelfde probleem voor mijn iMac en MBP en heb er vele merken/usb-hubs met eigen voeding geprobeerd en vaak sneuvelt de poorten als ik USB-powered HDD's erop aansluit.
Het is zoals Knijnemans zegt trial and error gevalletje, want de verkopers die je spreekt weten het niet. Ik heb het ook aan reparatiewinkels gevraagd.
De tip om USB 3.0 hub te gebruiken ga ik ter harte nemen, maar zelf heb ik een tijd gezocht naar USB splitter kabels, een kabel die aan de pc- of hub zijde 2x een usb plug heeft. Bij de eerste USB-powered HDD's kreeg ik zo'n usb-y kabel mee als data en voedingskabel. Het kost telkens wel een extra usb-poort maar het helpt wel. Helaas ben ik deze nergens -ook niet online- tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-10 14:11
er zijn USB hubs te krijgen met een aparte voeding erbij... en anders een beetje tweaker trekt een hub los, soldeert een printje in elkaar met iets in de richting van een LM7805 erop zodat je er zelf een aparte voeding op zet... klein adaptertje doet wonderen ^^