[Probleem] Teveel lag met online gamen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IgorH
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-12-2024
Beste medeTweakers,

Ik heb een groot probleem. Ik heb van tevoren nooit problemen gehad met online gaming. Maar sinds ongeveer een maand heb ik ernstig veel last van lags. Daar heb ik het meest last van als ik Call of Duty Modern Warfare 3 online speel. Ik zet altijd, als ik online ga gamen, de firewall UIT, dus de firewall op de router, Windows Firewall en mijn personal firewall. Ook zorg ik dat de poorten geforward zijn...
Ik speel het spel via Tunngle met TeknoLoader 2.4 en meestal met Skype om met vrienden te kunnen voicechatten. Nou denk ik dat Skype voor enige problemen zorgt, maar Teamspeak krijg ik niet aan de gang (ik dacht dat dat het zal oplossen).
Nou sta ik dus voor een groot raadsel, want ik weet gewoonweg niet waar het anders aan kan liggen. Ik heb dit probleem niet alleen met Modern Warfare 3, maar ook met andere spellen. Alleen niet zo ernstig als bij COD...

Ik hoop dat ik veel reacties krijg, zodat ik enige ideeën kan opdoen om mijn probleem op te lossen...

EDIT: Ik heb Gamebooster geïnstalleerd, misschien helpt dit enige lags weg te werken door minder CPU...

Groeten,

IgorH

Specs:

Processor: AMD Athlon 64 X2 6000+
RAM: 4,00 GB Dual-Kanaal DDR2 @ 376MHz
Moederbord: ASUSTeK Computer INC. M2N-SLI DELUXE (Socket AM2 )
Graphics: Philips 222E (1920x1080@60Hz)
AMD Radeon HD 6800 Series (ASUStek Computer Inc)
HDD: 117GB SAMSUNG SAMSUNG SP1203N ATA Device (PATA)
195GB Seagate ST320082 2AS SCSI Disk Device (ATA)
Optische schijven: LAX 7KLENGXIBC SCSI CdRom Device
HL-DT-ST DVDRRW GWA-4083B ATA Device
Audio: Creative X-Fi Audio Processor (WDM)

[ Voor 4% gewijzigd door IgorH op 06-02-2012 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:16

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je eens Netlimiter downloaden en zien of er wat pieken (voornamelijk upload) naar voren komen?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Kan je uitleggen waarom je je firewall uit zet?
Heb je er ook last van als Skype uit staat?
Zijn er nog andere computers verbonden met Inet?
Speel je bedraad of draadloos?
Draai je antivirus/heb je al een scan uitgevoerd (virus & adware/spyware)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Ik zie inderdaad ook geen reden om je firewall uit te zetten. Indien deze op alle plekken goed geconfigureerd is zal niet voor vertragingen zorgen.

Waar het mij eigenlijk op lijkt is dat je teveel tegelijk wil op een toch al redelijk bejaard systeem.

Iets als gamebooster lijkt me een vorm van digitaal placebo. Iets extra draaien zal nooit voor minder belasting van je systeem draaien.

Probeer eens dmv taakbeheer/prestaties je cpu-gebruik te monitoren terwijl je je spel en skype hebt draaien. Als dit continu bovenin zit dan lijkt het me dat je een keuze moet maken tussen skype of een nieuw systeem.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:59

chromeeh

the Gnome

Heb je huisgenoten die aan het downloaden zijn met bijv. torrents?
Want dat zijn mooie factoren die zonder QoS je net performance verschrikkelijk beïnvloeden.

Wat je kunt proberen is:
* PC scannen (met meerdere scanners!) op mal / spyware / andere troep.
* Ping -t eens een (game) server waar je meestal op speelt, zie je hier ook raar hoge ping tijden?
* Bekabeld spelen, game over wifi is niet zoeken naar problemen (imho ;))
* Zijn er andere huisgenoten druk met downloaden / torrents / etc?
* Connect je naar een server in Nederland, of speel je altijd op een server in Australië?
(Want dan kan ik me voorstellen dat je ping tijden iets hoger zijn)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IgorH
Hey jongens (en evt. meiden, weet ik veel... :o),

Ik heb de firewall uit staan, omdat ik anders denk dat de signaal vertraagd wordt daardoor. Maar nu ik jullie mening daarover heb gelezen, wil ik daar wel weer verandering in brengen (is immers toch een betere beveiliging voor ons netwerk, hé ;)).
Ook als Skype uit staat heb ik last van lags. Het is wel zo dat er andere pc's zijn verbonden met de router, in totaal (met mij erbij) 6 man, maar voor zover ik weet downloaden ze niet veel, behalve een iemand, maar die geeft dat tijdig aan.
Ik heb met Network Speed Meter Pro van Cisco gekeken of er problemen waren met het netwerk en het bleek dat dat inderdaad zo was. Dat programma heeft de problemen voor mij gefikst, maar loste het probleem met lags niet op...
Ik speel bedraad, omdat ik weet dat draadloos zuigt. Heb daar al veel te veel problemen mee gehad, omdat draadloos signaal zo instabiel als de pest is, immers, in dit huis.
Ik heb ook met zo'n beetje alle malware-, spyware- en virusscanners mijn pc gescand, maar op een paar problemen na kwamen die niet veel tegen...
Als laatste: Ik speel in verschillende servers. Ik ben niet iemand die op vaste servers speelt, behalve als ik met mijn vrienden speel... Dat varieert dus van Nederland tot Australië. :D

Groeten,

IgorH

P.S. Met de ping zit het trouwens wel goed, dus dat kan het probleem zeker niet zijn. Ik heb dat al vaker getest, maar zit dik onder de 100 ms. :*)

EDIT: Gamebooster werkt toch wel erg goed hoor... Ik heb daarmee mijn CPU, en dus mijn lags weten in te dempen. Ik heb zo goed als geen last meer van lags. Ik heb daarbij de graphics van de game ook wat lager moeten zetten.
Het is dus eigenlijk duidelijk dat het systeem flink verouderd is, want de specs zouden voldoende moeten zijn voor de game, maar toch draait mijn pc de game niet zo goed. Wat ik dan wel weer opvallend vind, is dat ik de SP wel met hoge graphics heb kunnen spelen... Mijn broer zegt dat het hoogstwaarschijnlijk ligt aan het feit dat de SP scripted is en dus minder CPU vereist, waardoor ik op hogere graphics kan spelen. Zou dat kloppen? Graag jullie reactie! ;)

[ Voor 19% gewijzigd door IgorH op 08-02-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Bij welke internet provider zit je ;)? want ik heb de laatste tijd van 23:30 - 3:00 vaak problemen met lagg (KPN)
Komt waarschijnlijk door dat ze glasvezel aan het aanleggen zijn enzo.

Probeer anders (als je er verstand van hebt) je router eens goed te resetten? misschien helpt dat?

(sorry als ik nu domme dingen heb gezegd)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Bij UPC zijn er op het moment ook veel klachten met betrekking tot online gamen :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
IgorH schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 23:06:

EDIT: Gamebooster werkt toch wel erg goed hoor... Ik heb daarmee mijn CPU, en dus mijn lags weten in te dempen. Ik heb zo goed als geen last meer van lags. Ik heb daarbij de graphics van de game ook wat lager moeten zetten.
Het is dus eigenlijk duidelijk dat het systeem flink verouderd is, want de specs zouden voldoende moeten zijn voor de game, maar toch draait mijn pc de game niet zo goed. Wat ik dan wel weer opvallend vind, is dat ik de SP wel met hoge graphics heb kunnen spelen... Mijn broer zegt dat het hoogstwaarschijnlijk ligt aan het feit dat de SP scripted is en dus minder CPU vereist, waardoor ik op hogere graphics kan spelen. Zou dat kloppen? Graag jullie reactie! ;)
Heb je nu last van lag of van een te trage PC waardoor je spel hapert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IgorH
Aghanim schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 23:17:
[...]

Heb je nu last van lag of van een te trage PC waardoor je spel hapert?
Ik denk dat de tweede probleem van toepassing is hier. Lags zijn natuurlijk alleen netwerk gerelateerd... Wat je tegenwoordig wel niet kan leren, hè?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tegenwoordig heet blijkbaar alles lag, viel me al vaker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IgorH
Aghanim schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 23:22:
Tegenwoordig heet blijkbaar alles lag, viel me al vaker op.
Ja, is lekker makkelijk... Mensen moeten toch eens wat vaker nadenken, want misschien ligt het wel aan de pc zelf i.p.v. het netwerk. Dat blijkt wel uit deze topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IgorH
IgorH schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 23:06:

Kan iemand dat nog voor mij (en mijn broer) bevestigen? Zo leer ik ook nog wat bij....

[ Voor 86% gewijzigd door IgorH op 08-02-2012 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
weet je zeker dat de lag wordt veroorzaakt door je netwerk verbinding? De hardware die je hebt is niet al te nieuw meer:

Processor: AMD Athlon 64 X2 6000+
RAM: 4,00 GB Dual-Kanaal DDR2 @ 376MHz
Moederbord: ASUSTeK Computer INC. M2N-SLI DELUXE (Socket AM2 )

Kijk eens naar je CPU load tijdens het spelen: in het zoekvenster bij het start menu "perfmon" intypen en dan klikken op Prestatie meter. Laat dit maar eens draaien terwijl je speelt, en kijk daarna eens op dit scherm of je CPU niet heel vaak op 100% load zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aangezien de TS de problemen sinds een maand heeft, kan ik er vanuit gaan dat het eerder wel (en goed) gewerkt heeft. Zeker voor een spel als CoD moeten die specs voldoende zijn.

@TS hoe up-to-date zijn je drivers? Geven de Windows errorlogs ook fouten aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
@igorH

Klinkt misschien raar, maar daar had ik ook een keer last van.

Welke router heb je ?

Wat voor mij het probleem heeft opgelost is mijn netwerkkaart van 100 MB naar 1 GB Full Duplex gezet.
Sinds die tijd had ik er geen last meer van :)

Kan nu alleen niet zoeken naar jou MB (ivm werk) of er een GB netwerkkaart onboard zit.

Anders zou ik toch maar eens de routers resetten (en eventueel de modem) :)
Suc6

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 11:45
Zoals hier te lezen is heb je te maken met een aantal punten wat mogelijk problemen kan opleveren.
1- Je pc is te traag in combinatie met het huidige besturings systeem,
2- Je drivers op je pc werken niet lekker meer samen,
3- Je netwerk kaart heeft moeite met de auto negotiation,
4- Je modem kan wat cach problemen hebben,

5- Je maakt gebruik van VPN technologie dit is ook een vertragende factor en het meest reële probleem.

Dit lijkt er op dat je speelt met een illegale kopie, als dat het geval is is een mogelijke oplossing "Koop de game origineel". Dan zou het zeker weten moeten gaan werken.
Pagina: 1