Hoi,
Het is niet mijn telefoon, maar die van m'n vriendin. Ik zelf gebruik een iPhone en weet dus niet veel van HTC's af.
Ik heb aangeboden de HTC te proberen te repareren. Hieronder een foto ter indicatie van de schade:

(barst is in werkelijk iets groter, maar gaat om het idee)
Nu heb ik enkele vragen over deze 'operatie' die ik ga ondernemen:
-- ik kon geen beter subforum vinden, is dit correct?--
Het is niet mijn telefoon, maar die van m'n vriendin. Ik zelf gebruik een iPhone en weet dus niet veel van HTC's af.
Ik heb aangeboden de HTC te proberen te repareren. Hieronder een foto ter indicatie van de schade:
(barst is in werkelijk iets groter, maar gaat om het idee)
Nu heb ik enkele vragen over deze 'operatie' die ik ga ondernemen:
- Wat moet er precies worden vervangen? Het scherm is kapot, maar de touch functionaliteit werkt nog wel. Ik heb een beetje geprobeerd mijzelf wat wijzer te googlen, maar dat is niet helemaal gelukt ;p. Hoef ik alleen maar een front glass onderdeel aan te schaffen, of ook een 'digitizer'?
- Hoe groot is de kans dat ik slaag in het vervangen van het scherm? Ik heb nog nooit eerder een telefoon open geschroefd, wel eens andere dingen. Dus het is niet zo dat ik a-technisch ben of dat ik twee linkerhanden heb.
- Ik kan de onderdelen duur aanschaffen, maar ebay heeft goedkopere alternatieven. Is dit in dit geval goedkoop = duurkoop?
-- ik kon geen beter subforum vinden, is dit correct?--