Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Het is niet mijn telefoon, maar die van m'n vriendin. Ik zelf gebruik een iPhone en weet dus niet veel van HTC's af.
Ik heb aangeboden de HTC te proberen te repareren. Hieronder een foto ter indicatie van de schade:
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/1n0t1p2N1O1b092O031o/content
(barst is in werkelijk iets groter, maar gaat om het idee)

Nu heb ik enkele vragen over deze 'operatie' die ik ga ondernemen:
  • Wat moet er precies worden vervangen? Het scherm is kapot, maar de touch functionaliteit werkt nog wel. Ik heb een beetje geprobeerd mijzelf wat wijzer te googlen, maar dat is niet helemaal gelukt ;p. Hoef ik alleen maar een front glass onderdeel aan te schaffen, of ook een 'digitizer'?
  • Hoe groot is de kans dat ik slaag in het vervangen van het scherm? Ik heb nog nooit eerder een telefoon open geschroefd, wel eens andere dingen. Dus het is niet zo dat ik a-technisch ben of dat ik twee linkerhanden heb.
  • Ik kan de onderdelen duur aanschaffen, maar ebay heeft goedkopere alternatieven. Is dit in dit geval goedkoop = duurkoop?
Alvast bedankt

-- ik kon geen beter subforum vinden, is dit correct?--

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je bent in ieder geval niet de enige die z'n scherm wil vervangen: er zijn tutorials voor geschreven die je kunnen helpen. Google daar eens op zou ik zeggen.

Verder gaat het om een Android-telefoon, dus in het Android-subforum zit je goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar was ik zelf ook al achter.
Zou je mijn vragen nog een keer willen bekijken? Ik vraag namelijk iets heel anders: ik vraag niet 'hoe' maar 'wat'.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook een Desire, ook een scheur. Ik heb heb precies hetzelfde probleem. Ook een Desire, ook een scheur. Ik heb via deze link een nieuw schermpje besteld.

Als antwoord op je punten.

Wat moet er precies worden vervangen? Volgens mij krijg je meteen de digitizer erbij. (Hier ben ik niet zeker van)

Hoe groot is de kans dat ik slaag in het vervangen van het scherm? Door naar verschillende tutorials te hebben gekeken lijkt het me vrij simpel. Morgen zal ik erachter komen of dat echt zo is.

Ik kan de onderdelen duur aanschaffen, maar ebay heeft goedkopere alternatieven. Is dit in dit geval goedkoop = duurkoop? Ik vertrouw eBay niet. Ik weet niet hoe anderen hier over denken, maar voor mij is eBay duurkoop.

- Dion

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2012 16:40 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Het enige onderdeel dat ik nodig heb ik dus wat jij hierboven heb gelinkt?
Ik hoor morgen iig je ondervindingen.

Verwijderd

Volgens mij wel. Als ik jou was zou ik inderdaad even wachten tot morgen. Als het incompleet / niet klopt / niet goed is dan ben jij de eerste die het hoort. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2012 20:36 . Reden: typo ]

• alpha2546
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
Heb zelf dit ook weleens gehad. Heb toen met succes het scherm vervangen. Er staat echt een goede video op youtube.
YouTube: HTC Desire Disassembly Video

Als je dit filmpje even doorkijkt dan kan je denk ik zelf makkelijk bepalen of je inderdaad in staat bent om dit te doen. Het enige spannende wat ik vond was om de ijzeren rand (bezel) met glasplaatje in de oven te doen. Is weer eens wat anders dan pizza in de oven doen.

Overigens raad ik het aan om te kijken waar je het glasplaatje vandaan haald aangezien er verschillende zijn. Ikzelf durfde het niet aan bij ebay en heb dus bij een Nederlandse webshop gehaald (welke weet ik helaas niet meer).

Het enige waar ik nu wel last van heb is dat er stof onder het scherm komt. Dit kan uiteraard ook nog gemaakt worden maar daar ben ik te lui voor.

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:30
kijk wel even of er meerdere soorten digitizers zijn voor de desire, sommige android toestellen hebben na een revisie een andere digitizer gekregen dus kijk even of dat voor de desire ook zo is.

android since G1.

Verwijderd

Topicstarter
@doomslayer: hoe is het afgelopen?
@Alpha: Dankje voor de video. Ik denk dat ik in dat geval, zoals in de comments is aangegeven, ook een nieuwe front cover erbij haal om het gedoe met de oven te mijden.
@Coredalae: hoe weet ik of ik de juiste digitizer heb?

Even voor de zekerheid nog even: wat is het verschil tussen de digitizer en het touchscreen? De digitizer is dat frutseltje onderaan de touchscreen? Normaal worden deze toch samen geleverd?

Verwijderd

Topicstarter
@doomslayer: hoe is het nou afgelopen?
Pagina: 1