[PHP] PayPal integreren -> alleen betaal knop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik heb een webshop gemaakt voor een klant van mij en aangezien hij in meerdere landen actief is wilde hij naast iDeal ook PayPal hebben.

iDeal hebben we via Mollie geregeld, en dit was in ongeveer een half uur ingesteld.

Maar nu probeer ik PayPal ook op zijn site te krijgen, maar ik kom er helemaal niet uit. Heb al uren op de site van PayPal rond gekeken, maar kan nergens gewoon een betaal knop vinden.

Wat ik wel kan vinden zijn knoppen om artikelen in de PayPal winkelwagen te plaatsen, of knoppen om 1 product te kopen. Nu lukt het wel om de totale bestelling als 1 product te versturen, maar dan staat er op de PayPal site dus "Aantal: 1" bij. Als een klant 10 producten heeft besteld ziet dat er op zijn minst vreemd uit.

Het is een zelfgeschreven webshop, met een eigen winkelwagen dus. Ik zoek de oplossing om alleen het totaalbedrag af te rekenen.

Wie kan mij op weg helpen?

Edit: ben er mee verder gegaan in afwachting van het antwoord hier, en heb de oplossing gevonden. Je moet dus toch een "Buy now" knop gebruiken, maar dan moet je van die knop een "cart" maken. Stond ergens midden in een PDF bestand.
Duidelijkheid is ver te zoeken op de PayPal site...

[ Voor 13% gewijzigd door WingsOfFury op 06-02-2012 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:20

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Nou ja, duidelijk op de paypal site is er wel hoor. Paypal wijst je namelijk naar https://www.x.com/developers/paypal, waar je ruwweg de keuze uit drie vormen van aansluiten krijgt. Daarvan wil je ongetwijfeld deze hebben, gezien hetgeen je wil doen.

edit:
Oh, je had het zelf al gevonden zie ik. Nou ja, dan laten we deze maar wegzakken, want sluiten doen we niet. Het zou wel tof zijn als je anderen ook even vertelt wat je nu gedaan hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door MueR op 06-02-2012 02:27 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een gek idee; maar als je tijdens het bestelproces de artikelen die aangekocht worden samenvoegd in de database onder het ordernummer en dát in de cart doet, met de totaalprijs ?
Ik heb net uit nieuwsgierigheid gekeken naar een aankoop en daar zie ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Bioshock (EU)  
4,99 EUR
Left 4 Dead  
6,79 EUR
Amnesa: The Dark Descent  
3,00 EUR
S.T.A.L.K.E.R. CoP + SoC  
5,99 EUR
Left 4 Dead 2  
6,79 EUR
Bioshock 2  
4,99 EUR
Borderlands  
4,99 EUR

Subtotal  
31,54 EUR

Total  
37,54 EUR

Payment Info  

PayPal  
37,54 EUR
Confirmation Number  
1371571772384621992

En dit in het mailtje van paypal:
code:
1
2
3
4
5
6
Omschrijving    Prijs per eenheid   Hvh Bedrag
1371571772384621992 - Order #1371571772384621992
€37,54 EUR  1   €37,54 EUR
Subtotaal   €37,54 EUR
Totaal  €37,54 EUR
Betaling    €37,54 EUR

Waarschijnlijk is mijn uitleg (zoals altijd) onduidelijk, maar het voorbeeld lijkt me vrij helder met de overeenkomende nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
MueR schreef op maandag 06 februari 2012 @ 02:24:
Nou ja, duidelijk op de paypal site is er wel hoor. Paypal wijst je namelijk naar https://www.x.com/developers/paypal, waar je ruwweg de keuze uit drie vormen van aansluiten krijgt. Daarvan wil je ongetwijfeld deze hebben, gezien hetgeen je wil doen.

edit:
Oh, je had het zelf al gevonden zie ik. Nou ja, dan laten we deze maar wegzakken, want sluiten doen we niet. Het zou wel tof zijn als je anderen ook even vertelt wat je nu gedaan hebt.
Mij leek die x.com developers site veel te uitgebreid voor wat ik wilde. Daarom heb ik daar eigenlijk niet goed op gekeken. Payment Pro, wat jij suggereerde, lijkt me veel te uitgebreid. Daarmee kun je namelijk het hele PayPal proces op je eigen website zetten, terwijl ik juist wil dat ze na "Betaal nu" op de PayPal site uitkomen.
Ik heb het nu opgelost met Standard Checkout.

Normaal maak je een Buy now button aan met:
code:
1
<input type="hidden" name="cmd" value="_xclick">

Daarbij kun je dan het aantal ingeven met:
code:
1
2
3
<input type="hidden" name="defiend_quantity" value="1">
of
<input type="hidden" name="undefiend_quantity" value="1">

Om die Buy now knop om te zetten naar een winkelwagen knop, moet je van de _xclick hetvolgende maken:
code:
1
<input type="hidden" name="cmd" value="_cart">

En de hoeveelheden worden simpelweg quantity, zonder defined of undefined ervoor.

Ook moet je deze regel toevoegen:
code:
1
<input type="hidden" name="upload" value="1">

Anders werkt het niet.

Ik heb ervoor gekozen alle artikelen in PayPal te laten zien, dus door een loop worden alle artikelen hidden in het fom gezet.

Ergens las ik wel dat je met FireBug hidden velden kunt aanpassen, maar de webshop controleert de betalingen toch handmatig, dus als iemand iets besteld voor € 0,01 dan krijgt hij zijn product simpelweg niet.