Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geluidskaart of voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi tweakers!

Ik zit met een ontzettend vaag probleem. Sinds kort draai ik een 6850 met games in eyefinity mode. Dwz 3840 * 1024. Echter als ik games speel en ik max alles uit krijg ik na een minuut of 2 een harde vastloper met als rare een krijsende piep door me speakers. Het enige wat helpt is een harde reset. Nu dacht ik als eerst aan mijn voeding, een 'slechts' 460 watt coolermaster maar door de piep dacht ik ook nog aan mijn geluidskaart.

Nu heb ik net 2 keer +- 15 minuten Crysis 2 en BF3 op max gespeeld ZONDER geluidskaart en geen enkel probleem of vastloper.

Nu is de vraag; komt dat nou door mijn geluidskaart of omdat er toch net een paar watt gebruik voor mijn voeding weg gaat? Is dit niet verwaarloosbaar? Het bereft een oudere X-FI kaart.

Natuurlijk zijn de nieuwste drivers geinstalleerd (al moet ik zeggen dat ik de driver support van creative belabbert vind, ik geloof dat de nieuwste al een paar jaar oud zijn).

Specs:
X4 955
4GB RAM
6850 1GB
X-FI
460 WATT coolermaster
5500z speakers

Enorm bedankt voor je input!!

Belangrijk te vermelden is dat dit alleen gebeurt bij top loads als deze (high end games op high-ultra).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2012 21:11 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:08:
Nu is de vraag; komt dat nou door mijn geluidskaart of omdat er toch net een paar watt gebruik voor mijn voeding weg gaat? Is dit niet verwaarloosbaar? Het bereft een oudere X-FI kaart.
Het verbruik is echt verwaarloosbaar, daar zal het verschil hem niet in zitten. Hoogstens dat de voltages onder hoge belasting wat instabieler worden en dat de geluidskaart dat niet kan hebben (lijkt me onwaarschijnlijk) maar ik denk dat de geluidskaart gewoon wat gevoelig is voor interferentie die bij load pas optreedt. Daar ben ik geen expert in maar je zou de geluidskaart kunnen isoleren, of het eerst eens in een ander uitbreidingsslot proberen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Dat dacht ik dus ook. Wat bedoel je met isoleren in deze?

Ik vond net een hele oude SB Audigy 2, daar kan ik ook nog even mee proberen.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Het is het proberen waard, al moet je er vanuit gaan dat je het probleem houdt.
probeer eens met een nieuwe geluidksaart, (lenen ofzo)

Johann Sebastian Bach

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren mijn geluidskaart in het onderste slot gedaan en mijn wifi kaart helemaal omhoog. Ik heb niet intensief kunnen testen maar ik kon 10 minuten spelen op BF3 en Crysis zonder vastlopers. In ieder geval een verbetering dus!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem hiermee opgelost. Vreemd, thanks a lot beide :).
Pagina: 1