Ik heb iets vreemds:
Op mijn mediacenter pc LAN adapter kan ik niet browsen naar mijn dreambox die in hetzelfde netwerk zit.
Als ik in mijn mediacenter pc een wifi usb stick doe, lukt het wel.
Mijn netwerk ziet er als volgt uit
KPN modem (ZTE)
192.168.2.254 (is de dhcp server)
Dreambox 500
192.168.2.103 (statisch ingesteld)
LAN MCE
192.168.2.7 (verkregen van DHCP)
Wifi MCE
192.168.2.5 (verkregen van DHCP)
Ik kan dus via wifi mn dreambox op 192.168.2.103 wel bereiken via chrome of ie. Maar via de Lan adapter niet.
Via mn lan adapter kan ik wel internetten en ook in de config van mn modem komen op 192.168.2.254.
Internetten gaat ook gewoon via de Lan adapter.
De kabel heb ik ook al getest met een andere pc. dat werkt gewoon. Ook poorten wisselen op het modem maakt niet uit.
Kan iemand hier wat zinnigs over zeggen? Ik snap het echt niet.
NB tijdens het testen van bovenstaande schakel ik uiteraard de wifi en de lan adapter om beurte uit, zodat ik zeker weet dat ik met de goede bezig ben.
SPecs staan hier onder....
Op mijn mediacenter pc LAN adapter kan ik niet browsen naar mijn dreambox die in hetzelfde netwerk zit.
Als ik in mijn mediacenter pc een wifi usb stick doe, lukt het wel.
Mijn netwerk ziet er als volgt uit
KPN modem (ZTE)
192.168.2.254 (is de dhcp server)
Dreambox 500
192.168.2.103 (statisch ingesteld)
LAN MCE
192.168.2.7 (verkregen van DHCP)
Wifi MCE
192.168.2.5 (verkregen van DHCP)
Ik kan dus via wifi mn dreambox op 192.168.2.103 wel bereiken via chrome of ie. Maar via de Lan adapter niet.
Via mn lan adapter kan ik wel internetten en ook in de config van mn modem komen op 192.168.2.254.
Internetten gaat ook gewoon via de Lan adapter.
De kabel heb ik ook al getest met een andere pc. dat werkt gewoon. Ook poorten wisselen op het modem maakt niet uit.
Kan iemand hier wat zinnigs over zeggen? Ik snap het echt niet.
NB tijdens het testen van bovenstaande schakel ik uiteraard de wifi en de lan adapter om beurte uit, zodat ik zeker weet dat ik met de goede bezig ben.
SPecs staan hier onder....