Laptop heeft veel moeite met WIFI

Pagina: 1
Acties:

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-02 21:25

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Ik wist geen betere titel te bedenken...

Al sinds lange tijd heb ik hier WIFI, en deze werkt prima op alle apparaten (telefoons/laptops) op 2 na, de laptop van mijn moeder en die van mijn werk.

Hiervoor kon ik geen oplossing vinden (windows die geen bruikbare foutmeldingen geeft, de rest doet het prima).

Ik heb hiervoor een extra accesspoint neergegooit, daarop werkte de laptop van mijn ma tot vorige week prima op, vol bereik.
Sinds een weekje hapert hij enorm, meestal kan hij het netwerk niet vinden, maar soms ook 'kan niet verbinden', in de logboeken staat dan iets wat lijkt te duiden op het bereik.
Bereik van dat accesspoint is echt het probleem niet, naast dat andere apparatuur het ook prima doen geeft hij op de betreffende laptop vol bereik als hij het netwerk vind.

De kanalen staan prima verveeld, maar heb ook een andere kanaal geprobeerd.
Heb ook gescand, maar vind geen duidelijke stoorbronnen in de vorm van sterke andere wifi's op het kanaal.
Er is een wat sterkere op kanaal 11, maar die is denk ik niet sterk genoeg om problemen te veroorzaken.
Er zit bijv een andere ook op kanaal 6, maar die stoort mijn netwerk totaal niet.

Wat specs:
- Wifi ap 1: staat op kanaal 6, is een philips alles in 1 ding met telefoon, werkt op alles behalve die 2 windows laptops.
- Wifi ap 2: geplaatst voor die laptops, staat op kanaal 13, is een linksys wrt54g met openwrt.
Beide zijn WPA2-PSK met TKIP.

- Laptop van ma: Asus laptop, circa 1,5 jaar oud met windows 7, atheros wifi kaart.
- Laptop van zaak: Dell laptop, circa 3 jaar oude met windows vista, onbekende wifi kaart.

Ik ben totaal met stomheid geslagen wat dit kan veroorzaken.
Iemand een idee waar misschien het probleem in kan zitten?

Edit: de laptop van de zaak is meestal bedraad aangesloten, dus die boeit met niet zoveel.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Je hebt beide systemen wel voorzien van de laatste drivers en dergelijke?

Desktop | Server | Laptop

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-02 21:25

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Laptop van mij ma is af-fabriek geinstalleerd, en daarna de normale updates. Ik zie geen reden om drivers van iets te updaten als dit prima werkt (tot een weekje terug dan).

Werk laptop is door onze IT geinstalleerd. Werkt bij andere alle andere wifi's prima.

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-02 15:55

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Updaten kan meestal geen kwaad doordat het jammer genoeg vaak genoeg voorkomt dat na een update van een OS oude drivers problemen kunnen geven. Daarom is het vaak de meest voor de hand liggende oplossing om toch eens te kijken naar nieuwe drivers.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"