Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023
Ik heb sinds kort een PS3 gekocht. Omdat ik ook al een Xbox 360 heb staan die via de optische aansluiting was aangesloten op m'n home cinema set (de HT-D5100 van Samsung) kocht ik een optische switch (een optische 3 poorts schakelaar van HQ). Daar heb ik ook optische kabels bij gekocht, van dezelfde soort als die ik al had voor m'n Xbox.

Nu probeerde ik laatst dit allemaal aan te sluiten om m'n home cinema systeem, via de switch dus. Maar op een of andere manier krijg ik geen geluid meer als ik de switch ertussen hang. Wat ik ook probeer, het geluid blijft weg (kabels verwisselen, ander "kanaal" instellen op de switch, niks helpt). Sluit ik echter 1 van m'n consoles los aan op m'n home cinema systeem werkt het prima (aan de kabels ligt het dus niet neem ik aan).

Heeft iemand enig idee wat dit probleem kan veroorzaken? Lijkt me niet dat dit een instellingsprobleem is, op zowel m'n consoles, als m'n home cinema set, aangezien alles prima werkt zonder de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er wel licht door het gekke ding? Hij zou zomaar af fabriek al stuk kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
Ja, zowel door de kabels, als door de switch komt gewoon licht. Ik heb ook al een vervangend exemplaar gehad van de winkel, maar ook deze doet het niet (maar komt wel licht doorheen). Zou heel toevallig zijn als er 2 stuk zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh, dan zou je inderdaad denken dat ie het doet. Even een rare gedachtenkronkel, Het is mij wel eens opgevallen dat als de plug niet goed in een connector zit dat er geen signaal naar e.g. mijn versterker gaat. Zou de afstand in de schakelaar tussen het licht geleidende spul/onderdelen niet te groot zijn?
Ik bedoel dat je dan hetzelfde krijgt als een plug die niet goed in het device zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
Bedoel je dat het dus aan de schakelaar ligt? De schakelaar heeft 3 standen (voor 3 optische ingangen). Ik heb stand 1 en 2 gebruikt, voor m'n Xbox en PS3. Maar allebei deden ze het niet. Denk niet dat de afstand van de ingangen te ver is naar de uitgang. M'n zus en schoonouders hebben precies dezelfde switch en die hebben er geen problemen mee :).

De pluggen zitten denk ik er wel gewoon goed in. Heb ze al geprobeerd om andersom erin te doen, maar werkte niet. Aanduwen enzo ook niet.

Misschien dan een rare gedachte van mij; kan het aan de kabels liggen? Dat ze van niet zo'n geweldige kwaliteit zijn, dat ze niet met zo'n switch overweg kunnen, of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt je vesterker aan de linker kant
Afbeeldingslocatie: http://www.kabeltje.com/bmz_cache/e/e22010afe73e067c4631e0a8d88fe243.image.120x120.JPG
aangeprikt? en dan de andere drie aansluitingen voor je spel computers zijn? je hebt er dan één over aan de rechterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
Jep, inderdaad, versterker links op die poort die een beetje "apart" zit, en m'n Xbox en PS3 op de overige poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:35

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Hoe lang zijn alle kabels?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
Ik heb kabels van 1 meter. Om specifieker te zijn, heb ik deze kabels :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Heb je de mogelijkheid om kabels/switches tijdelijk te ruilen met zus/schoonouders? Er gaat ergens blijkbaar een aansluiting mis maar waarschijnlijk niet door verkeerd aansluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door bartvl op 06-02-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
Ik zou inderdaad even kunnen kijken of ik kabels kan lenen om te zien of het dan wel werkt. Maar zou het vreemd vinden als het aan de kabels ligt, want die werken wel rechtstreeks.

Maar ga het proberen :). Mocht iemand in de tussentijd nog andere tips hebben, dan graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Wel rechtstreeks inderdaad. Maar door de switch krijg je twee extra overgangen, een dubbele lengte en nog een extra bocht in de switch. Stuk voor stuk mogelijke redenen om geen goed signaal meer door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
Aah oke vandaar, dus het zou inderdaad aan de "kwaliteit" van de kabels kunnen liggen. Zou wel balen zijn als dat zo is, moet ik weer nieuwe kabels gaan kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
Hmm, blijkbaar heeft m'n zus dezelfde kabeltjes als die ik heb. Dat, in combinatie met het feit dat ze dezelfde switch gebruikt, doet me toch weer enigzins twijfelen of het daaraan ligt.

Dus ga ik haast denken dat het aan m'n home cinema systeem ligt. Dat die zo'n switch op een of andere manier niet aankan. Is dat mogelijk, of kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
Kleine bump. Ik heb inmiddels weer ruim 2 uur lopen klooien om de boel aangesloten te krijgen. Na flink wat scheldwerk en verwisselen van stekkers heb ik de switch zover gekregen dat mijn Playstation geluid gaf via de home-cinema set. Echter blijft mijn Xbox geluidloos over de HC-set. Wat ik ook probeer, het geluid wil niet via de switch lopen. Kabels verwisseld, switch verwisseld, maar niks werkt. Rechtstreeks aansluiten (met dezelfde kabels) op m'n HC-set werkt prima, maar via de switch niet.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem terug brengen en kijken voor een iets duurdere versie.
Pagina: 1