• minimals
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik zit op kot en ik kan zonder problemen kabeltelevisie ontvangen. Om af en toe iets te kijken heb ik een jaar geleden een beeldbuis binnengesleurd, maar sinds kort heb ik een 24" monitor (Dell Ultrasharp 2412hm) aangeschaft. Ik vroeg me af wat het goedkoopste systeem is om televisie op die monitor te kijken, wetende dat deze monitor een vga, dvi en hdmi ingang heeft.

Ik heb zelf al gedacht aan dvdrecorders en dergelijke, naar misschien zie ik iets over het hoofd en daarom leek het me handig om het hier eens na te vragen.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Voor een tientje een TV-kaartje kopen en dan programma's zoals Dscaler gebruiken om TV te kijken op je PC (met die monitor dus)?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Trinsec schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:41:
Voor een tientje een TV-kaartje kopen en dan programma's zoals Dscaler gebruiken om TV te kijken op je PC (met die monitor dus)?
Een analoge kaart heb je voor rond de 7,50 euro wel. Digitale tv is wel een duurdere grap.

• Ryber
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01 22:12

Ryber

'Raaiber'

Hoezo? Kastje krijg je vaak al met het digitale abonement wat je neemt. Bij ziggo heeft dat kastje gewoon een HDMI out hoor :)

Core i9 9900k // Nvidia RTX3070 // AOC AG352UCG

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Bij ziggo kan je gewoon online de meest gebruikelijke zenders kijken, misschien heeft jouw provider ook zoiets? Anders gewoon een analoge kaart zoals hier boven staat

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Aangezien TS het over op kot gaan heeft, neem ik aan dat ie in Belgie woont? Als je daar idd voor niet veel extra/niks van DVB-C gebruik kan maken met een kastje, dan is dat de goedkoopste optie. Maar een tv-kaart, analoog, moet nu wel goedkoop te vinden zijn. Handig daarvan is dat je ook in een venster tv kan kijken, terwijl je bv aan het browsen bent.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:36
Zou inderdaad ook kijken naar DVB-C. Misschien heeft je aanbieder wel een heleboel FTC (Free To Cable) kanalen, en hoef je niet eens te betalen.

DVB-T zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Deze bijvoorbeeld:

http://www.2dehands.be/co...pvr-150&pcpl=&pc_id=&afd=

Is een model dat veel verkocht is om te gebruiken met Windows Media Center (2005). Weet alleen niet of er drivers voor Windows 7 voor zijn. Is zat goedkoop te vinden, en je kan er direct je kabel instoppen.

edit: even nog ervan uitgaan dat TS in Vlaanderen woont:

DVB-T:
Vlaanderen
In Vlaanderen worden alle digitale radio- en televisiezenders van de VRT (de HD-zenders en RVi uitgezonderd) gratis uitgezonden via DVB-T. Dit omvat Eén, Eén+, Ketnet/Canvas en Ketnet+/Canvas+ als televisiezenders en Radio 1, Radio 2, Klara, Klara continuo, Studio Brussel, MNM, MNM Hits, Sporza en Nieuws+ als radiozenders. Via DVB-T zijn sinds september 2010 ook de eerste commerciële stations te ontvangen: TMF, MTV/Nickelodeon, acht, Life!TV, ActuaTV, en Stories .

Dat kost je dus eenmalig een DVB-T USB stickje. Maar in NL kan het niet zo makkelijk. Heb je een smartcard nodig.

[ Voor 47% gewijzigd door MaximusTG op 05-02-2012 19:30 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Ryber schreef op zondag 05 februari 2012 @ 19:15:
Hoezo? Kastje krijg je vaak al met het digitale abonement wat je neemt. Bij ziggo heeft dat kastje gewoon een HDMI out hoor :)
Achja, ik zit gelijk aan een inbouwkaart te denken, stom 8)7

• minimals
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik woon inderdaad in Vlaanderen en de kanalen zijn op mijn kot zonder bijbetaling beschikbaar. Een insteekkaart zal iets moeilijker gaan, aangezien ik gebruik maak van een laptop.
Pagina: 1