Toon posts:

[iPhone 4] Geen service

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds vier weken verblijf ik in Schotland en ik heb mijn iPhone 4 16GB met KPN sim meegenomen. Tot op heden heeft deze het hier prima gedaan, alleen sinds enkele dagen heb ik een probleem.

Ik krijg continu "geen service" of "zoeken" in beeld. Soms, als ik heb op vliegtuigmodus zet en er weer af haal staan er ineens vijf streepjes voor vol bereik, maar geen provider daarachter. Ik kan dan wel bellen maar als de andere opneemt hoor ik hem niet en vice versa. Na beeindiging van het gesprek blijft de iPhone hangen op het "gesprek beëindigd" scherm en moet ik de phone task volledig afsluiten en weer opstarten zodat hij het weer doet. Smsjes verzenden lukt niet, of hij verzendt ze wel maar blijft hangen en zegt dat hij niet kan verzenden.

Ik heb hem opnieuw opgestart, gereset, de instellingen hersteld en wat ruimte gecreëerd, maar het lost niet op. Dit probleem speelt nu drie dagen. Update 5.0.1 is geïnstalleerd.

Herkent iemand dit probleem? En belangrijker nog, weet iemand de oplossing? Het is erg vervelend en ik heb het gevoel dat ik sms'jes niet binnen krijg en dus mis.

Alvast bedankt!

Edit: Crap, vergeten achter de titel het probleem te zetten. Kan een mod hier even "[iPhone 4 16GB] Geen service" van maken? Thanks.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
En wat zegt KPN? Is bellen in het buitenland misschien uitgeschakeld door KPN omdat je al hoge kosten hebt gemaakt?

Ohw wacht je kan wel een verbinding krijgen, dus dan zal het niet uitgeschakeld zijn.

Misschien is de SIM niet helemaal goed meer? Is ie gesimlocked? Anders zou je daar misschien een prepaidSIM kunnen proberen?

[ Voor 50% gewijzigd door Backpacker op 05-02-2012 18:37 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MijnKPN zegt dat ik nu op 56,26 euro zit, bij een bundel van 29,50. Dus 26,76 euro eroverheen. Heb in het verleden rekeningen van 75 of 100+ euro gehad, dus ik neem aan dat ze hem nu nog niet op slot gooien. Wel een goede btw, had daar nog niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

jdh009

FP ProMod
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:30:

Ik krijg continu "geen service" of "zoeken" in beeld. Soms, als ik heb op vliegtuigmodus zet en er weer af haal staan er ineens vijf streepjes voor vol bereik, maar geen provider daarachter. Ik kan dan wel bellen maar als de andere opneemt hoor ik hem niet en vice versa. Na beeindiging van het gesprek blijft de iPhone hangen op het "gesprek beëindigd" scherm en moet ik de phone task volledig afsluiten en weer opstarten zodat hij het weer doet. Smsjes verzenden lukt niet, of hij verzendt ze wel maar blijft hangen en zegt dat hij niet kan verzenden.
Ben je van stad/plaats verhuist ten tijden van het optreden van je probleem?

Ik had in Nieuw Zeeland vorige jaar de zelfde symptomen, dit gebeurde tijdens mijn reis van Christchurch naar Dunedin. Meteen contact gehad met mijn provider (T-Mobile) en die bleek in het gebied waar ik me bevond geen afspraken te hebben gemaakt met de (enige) locale provider die daar een netwerk had. Ze konden het bij mij niet oplossen en heb een lokale sim moeten nemen, heb je al geprobeerd of deze simkaarten wel werken in je telefoon? Tijdens mijn terugreis naar het noorden werkte mijn T-Mobile sim vanzelf weer.

[ Voor 22% gewijzigd door jdh009 op 05-02-2012 19:15 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dezelfde plek als de laatste drie weken, waar hij het continu gedaan heeft. Daarbij zit ik midden in Aberdeen, waar coverage denk ik geen probleem moet zijn.

Heb zojuist een prepaid kaartje geprobeerd. Zelfde probleem. Ook hierbij belt hij niet en blijft hij hangen in het belscherm na ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 21:40
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:30:
...
Ik heb hem opnieuw opgestart, gereset, de instellingen hersteld en wat ruimte gecreëerd, maar het lost niet op. Dit probleem speelt nu drie dagen. Update 5.0.1 is geïnstalleerd.
...
Ik verwacht niet dat een software herstel gaat werken, maar heb je het al geprobeerd? :P Anders lijkt het mij een garantie gevalletje. Aangezien je geen T-Mob klant bent, kan je gewoon even bij een Applestore (er is er eentje op de Union Square) vragen of je 'm lang kwijt als je 'm aanbiedt voor reparatie. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem!
Ook sinds gisteren 5/2 !
Heel vreemd.
En ik zit niet in het buitenland, maar gewoon in NL op het T-Mobile netwerk.
Omdat het operator logo niet meer in beeld was kreeg ik argwaan, want hij geeft soms na de vliegtuigmodus aan en uit te hebben gezet gewoon 5 streepjes bereik aan. Maar nu blijk ik helemaal geen verbinding te hebben.
Begrijp er helemaal niks van, was van plan hem ook te reseten naar de fabrieksinstellingen terug, maar als ik het goed begrijp werkt dat dus niet?
Ik heb hem wel gejailbreakt, dacht dat het daar aan zou kunnen liggen.
Of zou het inderdaad een garantie gevalletje zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2012 15:59 ]

Pagina: 1