Toon posts:

Sabertooth p67 moederbord problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sabertooth P67 moederbord
Gainward GTX 470 videokaart
Samsung spinpoint 1T
i5 2500K cpu
Zalman 600W voeding
6gig GEIL geheugen
---------------------------------------------

Problem 1:

Moederbord geeft aan dat de processor 97 graden is meteen na het opstarten. Al de koeling werkt naar behoren.

------

Probleem 2:

Moederbord geeft aan dat een netwerkkabel niet of foutief is aangesloten terwijl de kabel er goed inzit. Deze kabel werkt wel op andere computers.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Alvast bedankt!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 13:00
probleem 1: probeer eens met realtemp de temperatuur te meten.

offtopic probleem 3?: vanwaar tripple channel geheugen met een double channel chipset/cpu

of dit ↓

[ Voor 5% gewijzigd door megadoom op 05-02-2012 18:26 ]

Verwijderd

mobo uitbouwen, inpakken dan terug naar de winkel om garantie te claimen.

Verwijderd

Topicstarter
@megadoom

Ik gebruik 2gig als een mini-SSD waar ik de cache van WoW op heb staan voor hele snelle laadtijden, maar het was een foutje in eerste instantie dat ik 3 strips had ipv 2. Had even een brainfart tijdens het bestellen.

MAar mobo uitbouwen en garantie claimen is enige oplossing?

Ik kan realtemp moeilijk installeren zonder connectie tot het internet, maar SpeedFan zegt dat de CPU 128C wordt, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dit klopt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2012 18:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:29:
@megadoom

Ik gebruik 2gig als een mini-SSD waar ik de cache van WoW op heb staan voor hele snelle laadtijden, maar het was een foutje in eerste instantie dat ik 3 strips had ipv 2. Had even een brainfart tijdens het bestellen.

MAar mobo uitbouwen en garantie claimen is enige oplossing?

Ik kan realtemp moeilijk installeren zonder connectie tot het internet, maar SpeedFan zegt dat de CPU 128C wordt, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dit klopt.
Ja zou ik wel doen.
Zolang er garantie op zit zou ik zelf persoonlijk er weinig aan rotzooien.
Bel of ga langs de winkel, leg het probleem uit en vraag of je meteen een nieuwe kan meenemen.
Ik denk wel dat ze het ter plekken even nakijken maar dat duurt ook niet lang.

Verwijderd

Topicstarter
Had gehoopt dat er toch een mogelijkheid zou zijn om te kijken of ik internet aan de gang kan krijgen, aangezien alles gister avond het nog prima deed, tot dat ik een keer opnieuw opstarte. Er is in de tussentijd niks veranderd.

• megadoom
als je in de tussentijd niks deed, kunnen er 2 dingen gebeuren.
1: of je doet de computer 10x aan en uit en hij doet t
2: je doet je computer 10x aan en uit en hij doet het nog steeds niet.

ik denk eerder dat het nummer 2 is, en zou als ik jouw was je moederboord gewoon terugbrengen.
absurd hoge waardes op een monitoring program duiden al aan dat er ergens iets fout zit. was je cpu al 128 graden was hij allang uit gegaan.

[ Voor 12% gewijzigd door megadoom op 05-02-2012 18:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik dus ook, er zit duidelijk iets mis. Maar goed, dan zal ik er inderdaad mee terug moeten naar de winkel, komt momenteel alleen even heel slecht uit. :p Aangezien ik meer dan 200KM bij de winkel weg zit.

• megadoom
je kan misschien je bios flashen met een usb stick?

Verwijderd

Topicstarter
Bios flashen heb ik nog nooit eerder gedaan, zou je kunnen uitlleggen hoe dit werkt?

• megadoom
zelf ook nooit gedaan, tip: google

een bios flash kan misschien helpen, maar als het dan nog niet goed werkt is je mobo gewoon kapot.

Verwijderd

Topicstarter
Ben het ondertussen ook aan het googlen, maar vind hier niet meteen iets bruikbaars. Zal even verder kijken, alvast bedankt voor de moeite, zal het topic updaten als ik verder ben gekomen. :)

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Je hebt toch wel de Sabertooth P67 V3.0?
Vorige modellen was vanalles mee aan de hand, als ik het mij goed kan herinneren.

Flashen kun je hier vinden:
http://support.asus.com/d...hashedid=ZYgjt71bzlh62Zk9

Vul hier je OS in en kijk even bij BIOS Utilities.
Flashen is verder niet zo moeilijk maar je moet wel even weten wat je doet :)
Pagina: 1