Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:48

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Gisteren had ik mijn CPU uit de computer gehaald om bij een vriend te testen of alles goed was. Toen ik mijn CPU weer terug had geplaats wilde die in de eerste instantie niet opstarten. Geheugen eruit gehaald enz en hij ging weer. Maar nu krijg is dus 3 rode leds op mijn Radeon 4890 die constant knipperen. Ik heb een hoop gezocht, zo werd aangeraden om 5 minuten de batterij en voeding te verwijderen maar dat deed niets. Ik heb ook verder opnieuw de videokaart aangesloten en nog de voeding van mijn harddisken en DVD-Rom afgehaald (ik las ergens dat het een voeding probleem zou kunnen zijn).

Het systeem is verder een AM3 board met een Phenom II 710 er in, ik heb hem al 2,5 jaar.

Iemand enig idee waardoor dit kan komen?

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Check eventjes of het knipperen ook nog ergens voor staat in de handleiding. Meestal knipperen ze in een bepaalde volgorde of in een bepaald patroon.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Er staat helemaal niets in het boekje hiervoor of wat voor problemen dan ook. Ook op de AMD en Asus site kon ik niets vinden. Een zoekopdracht naar de manual leverde ook niets op.

De 3 lichtjes knipperen tegelijk, ongeveer iedere 2 seconde.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadoxfix
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:53
Misschien is de GPU wat losgekomen tijdens het plaatsen van de CPU, je zou kunnen proberen de GPU er opnieuw in te plaatsen. (Of heb je de GPU er al uit gehaald tijdens het testen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:19

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

check of je voedingstekkers er goed in zitten. prik het anders opnieuw erin.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Jup, zoals hierboven staat, controleer al je voeding kabels. (die drie ledjes zeggen dat ze niet genoeg vermogen hebben)

Het kan zijn dat een van de PCI-e(6/8pin) power connectoren niet goed zit, het kan ook zijn dat er een kabel op je moederbord niet goed zit en de kaart daarvandaan te weinig vermogen kan trekken.

B.V. de 4/8pin 12v CPU stekker of de +4pin moederbord stekker.

[ Voor 8% gewijzigd door Toettoetdaan op 05-02-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:18

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Wat was de reden om die CPU in je vriend zijn moederbord te steken? Was er een defect?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
@Mutakalah, zoals ik al schreef, ik had de videokaart al opnieuw aangesloten, dit maakte niets uit.

@powerflux zaten er goed in, opnieuw geprobeerd en nog steeds goed.

@toettoetdaan alles los gehad en er weer op gedaan, geen verschil. Zoals jij al schreef, lijkt de fout dat de voeding niet voldoende is, wat raar is gezien de voeding altijd goed is geweest. Ik heb op dit moment alleen geen andere voeding (alleen een oude met alleen molex en ik heb maar 1 converter)

@ing._buttje proberen erachter te komen wat het probleem met zijn computer was, bleek uiteindelijk een kabel te zijn die er niet inzat.

EDIT: Net alles eruit gehaal, stofvrij gemaakt, batterij er ook weer uit gehaald enz, uur laten liggen en nu werkt die weer. Ik heb werkelijk geen idee waarom. Krankzinnige computers. Ik tape hem straks dicht, stort er cement over en hij gaat nooit meer open. :P

Bedankt voor de reacties allemaal!

[ Voor 19% gewijzigd door Benjamin- op 05-02-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Soms wil hij eens even uitrusten :P

Johann Sebastian Bach

Pagina: 1