USB stick wil niet formatteren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-05 22:16
Beste Tweakers,

Ik zit hier met een USB stick waar iets mee mis is gegaan onder het formatteren.
Als ik hem nu insteek krijg ik een melding dat hij geformatteerd moet worden.
Als ik vervolgens hiermee akkoord ga krijg ik een melding dat dit niet kan en de volgende fout melding.

''Controleer of de schijf en het station goed zijn aangesloten, zorg ervoor dat de schijf niet alleen-lezen is en probeer het vervolgens opnieuw. Zoek voor meer informatie in Help naar bestanden met kenmerk alleen-lezen en hoe u dit kunt wijzigen''

onder mijn computer ziet hij hem wel maar met maar 0kb opslag ruimte (4GB kingston stick btw)
en in het gedeelte van Windows waar je de partities kunt beheren ziet hij hem ook, wederom zonder opslagruimte.

Ik heb al verschillende low-level format tools en andere tools proberen te gebruiken maar deze herkennen de stick niet. Waarschijnlijk omdat hij geen ''opslagruimte'' heeft. Wat denken jullie, zouden de memory chips gewoon kaduuk zijn of iets anders?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je in schijfbeheer gewoon de partitie nu weggooid, en weer een nieuwe partitie aanmaakt, wellicht dat dat het euvel verhelpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JossKp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 09:20
probeer het volgende eens via diskpart:

Start - CMD *enter*
diskpart
list disk
select disk (nummer van je usb flash)
clean
create partition primary
select partition 1
active
assign
dan evt. format

heb dit ook wel eens gehad, het is vooral het CLEAN commando dat de truc doet ;)

[ Voor 16% gewijzigd door JossKp op 05-02-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
[quote]JossKp schreef op zondag 05 februari 2012 @ 17:27:
probeer het volgende eens via diskpart:

Start - CMD *enter*
diskpart
list disk
select disk (nummer van je usb flash)
clean
create partition primary
select partition 1
active
assign
dan evt. format

heb dit ook wel eens gehad, het is vooral het CLEAN commando dat de truc doet ;)
[/quote

helaas, hij ziet hem niet in de lijst, mijn andere ''werkende'' usb stick ziet hij wel...

EDIT: grappig, bij eigenschappen staat dat hij geformatteerd is onder ''master boot record'' van mac os dus.
Mijn broer heeft hem wel nog proberen levend te krijgen maar hij zegt dat hij hem niet heeft geformatteerd, rare zaak dus :P

[ Voor 19% gewijzigd door Captain Obvious op 05-02-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JossKp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 09:20
wellicht is je usb stick kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
JossKp schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:01:
wellicht is je usb stick kapot?
zou heel goed kunnen, en denk dat dit ook het geval is.
Aangezien alle methodes niet werken, helaas
Gelukkig zijn usb sticks niet zo duur:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:42
Ik heb het zelfde probleem al eens gehad. Perongeluk uit de pc getrokken toen deze nog aan het kopieren was. Helaas kon ik erna niets meer met de stick worden. Misschien dat er een methode is om de stick te herstellen maar dat heb ik niet kunnen vinden.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Formatteer even onder Linux, kan me voorstellen dat Windows wat moeilijk doet over een USB stick met Mac OSX partitieindeling. Het lijkt erop dat Windows de USB stick als een diskette ziet: maximaal 1 partitie en gaat flippen als dat geen NTFS of FAT16/32 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 11:52
Misschien dat je hier wat aan hebt:
http://www.ehow.com/how_5...ive-low_level-format.html

Off-topic vraagje:
Is een low-level format niet schadelijk voor je stick? Bij een SSD word het immers ook afgeraden en zover ik weet wordt het zelfde geheugen gebruikt.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Er bestaat geen low-level format meer. Vroeger kreeg je een hardeschijf of diskette met een ruwe capaciteit. We kennen allemaal de 1,44MB floppies. Maar die kwamen als 2MB ruwe capaciteit; je hield 1,44MB over na het formatteren waarbij je sectors indeelt op het ruwe medium. Bij oude hardeschijven moest je dit ook nog zelf doen, maar daar is nu geen sprake meer van.

Low-level format wordt soms secure erase of HPA (Host Protected Area) mee bedoelt. Maar zoals het vroeger bedoeld werd, bestaat nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
ChojinZ schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:11:
Misschien dat je hier wat aan hebt:
http://www.ehow.com/how_5...ive-low_level-format.html

Off-topic vraagje:
Is een low-level format niet schadelijk voor je stick? Bij een SSD word het immers ook afgeraden en zover ik weet wordt het zelfde geheugen gebruikt.
al geprobeerd, maar het programma ziet de stick niet eens...
Zal nog eens proberen onder Linux, anders denk ik dat hij toch echt zijn beste tijd heeft gehad :9
Pagina: 1