NS abbo beëindigen binnen 3 maanden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
17 Dec. is voor mij een nieuw* jaar traject abbo ingegaan, in die tijd niets anders dan problemen.

*Ik heb een traject wijziging gedaan dus ik weet niet zeker of dat ook geld als 'nieuw' maar aangezien je het lopende moet beëindigen en een nieuwe moet aanvragen ga ik daar wel van uit.

[beklag]
Sinds die tijd al 7 keer een trein uitgevallen.
Altijd bomvol, en zeker 6 keer zo vol dat ik op een volgende trein heb gewacht omdat ik me niet als vee wil voelen in een volgestouwde wagon. Sterker nog, de NS heeft leaflets uitgedeeld met excuses en beloftes daar asap wat aan te doen.
En natuurlijk afgelopen vrijdag weer een volledige wanprestatie, ondangs alle beloftes dat ze winter klaar waren reed er geen enkele trein en ook door de zeer gebrekkige informatie stond letterlijk iedereen in de kou.
[/beklag]

Aangezien de auto in al die tijd een betere keuze was geweest wil ik mijn abbo opzeggen per a.s. maandag en dat is dus binnen de minimale 3 maanden (het gaat om ruim 130€ per maand).

Nu heb ik de algemene voorwaarden doorgekeken en daar kom ik niets tegen wat betrekking heeft op wanprestatie i.c.m. voortijdig beëindigen.

Mijn vraag is dus eigenlijk of iemand hier ervaring mee heeft of een soortgelijk iets heeft meegemaakt wat ik kan gebruiken in mijn correspondentie richting de NS.

n.b. Hoe dan ook ga ik mijn abbo beëindeigen, die extra maand retour is ook meer een princiepe kwestie.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En wat zei [vul bedrijfsnaam in] toen je ze opgebeld had en je verhaal daar had uitgelegd?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met bovenstaande auteur waarbij ik zou willen toevoegen dat je heel duidelijk moet schetsen welke gevolgen deze wanprestatie voor jou heeft en dat jij om die reden graag het abo voortijdig wil beeindigen. Probeer het vriendelijk te houden, maar geef duidelijk aan dat zij hun deel van de overeenkomst nauwelijks nakomen en dat dit zeer grote gevolgen voor jou heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
Yorin schreef op zondag 05 februari 2012 @ 16:13:
En wat zei [vul bedrijfsnaam in] toen je ze opgebeld had en je verhaal daar had uitgelegd?
True, dat zou natuurlijk de eerste stap zijn maar liever doe ik dat met wat extra bagage. Ik denk namelijk dat ze meteen met de AV gaan schermen. Daarnaast denk ik dat de wachttijden nu ietwat langer zijn dan normaal ;)

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 05-02-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:03
Ik heb een dalvrij abbo. Dit heeft een looptijd van een jaar.
Deze heb ik aangeschaft zodat ik elke dag naar mijn werk kan reizen buiten de spitsuren. Kosten: 90 euro per maand.

Aangezien ik werkloos ga worden over 3 weken (vestiging waar ik werk gaat dicht). Is dit abbo straks nutteloos voor mij. de NS keurig een briefje geschreven en de hele situatie uitgelegd. Huidige looptijd is nog 6 maand.

Antwoord terug van de NS: Om technische reden kan het abbo niet stop gezet worden.

Mijn ervaringen met de NS zijn inmiddels zo bedroevend dat ik je weinig kans geef. Blijf dit topic even volgen om te kijken wat de uitkomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Robbie T schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:11:
Ik heb een dalvrij abbo. Dit heeft een looptijd van een jaar.
Deze heb ik aangeschaft zodat ik elke dag naar mijn werk kan reizen buiten de spitsuren. Kosten: 90 euro per maand.

Aangezien ik werkloos ga worden over 3 weken (vestiging waar ik werk gaat dicht). Is dit abbo straks nutteloos voor mij. de NS keurig een briefje geschreven en de hele situatie uitgelegd. Huidige looptijd is nog 6 maand.

Antwoord terug van de NS: Om technische reden kan het abbo niet stop gezet worden.

Mijn ervaringen met de NS zijn inmiddels zo bedroevend dat ik je weinig kans geef. Blijf dit topic even volgen om te kijken wat de uitkomst is.
In jou geval is het lijkt mij gewoon pech gehad. Het is voor jou jammer dat je jouw baan kwijtraakt(hopelijk vind je snel een nieuwe baan!!) maar daar heeft de NS geen boodschap aan je hebt nou eenmaal een contract voor een jaar.

Ik zou dit topic wel blijven volgen met een beetje geluk kan je er om dezelfde reden als de TS vanaf namelijk wanprestaties.

Ik rij overigens ook iedere dag met de trein met per dag bijna 2 uur onderweg alleen ik heb nooit problemen met de NS mooi op tijd en geen overvolle treinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:03
Uthog schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:34:
[...]

In jou geval is het lijkt mij gewoon pech gehad. Het is voor jou jammer dat je jouw baan kwijtraakt(hopelijk vind je snel een nieuwe baan!!) maar daar heeft de NS geen boodschap aan je hebt nou eenmaal een contract voor een jaar.

Ik zou dit topic wel blijven volgen met een beetje geluk kan je er om dezelfde reden als de TS vanaf namelijk wanprestaties.

Ik rij overigens ook iedere dag met de trein met per dag bijna 2 uur onderweg alleen ik heb nooit problemen met de NS mooi op tijd en geen overvolle treinen.
Ik weet ook dat de NS daar geen boodschap aan heeft. Heb ook in mijn brief aangegeven dat ik mij er bewust van ben dat ik een abonmment ben aangegaan voor een jaar, maar dat ik hoop op een stukje goodwill.
Als zij aangeven dat dat dat niet mogelijk is, dan is het jammer maar helaas. Alleen aangeven dat dit om "Technische redenen" niet kan, klinkt mij als een onzin verhaal.

Maar goed, laten we dit topic niet kapen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Persoonlijk geef ik je weinig kans, omdat de NS al een regeling heeft om geld terug te vragen voor de dagen dat je vertraging meer dan een half uur is (dit kun je ook gewoon blijven doen terwijl je met de auto reist ;)). Verder zijn de algemene voorwaarden vrij duidelijk: geen geld terug voordat de eerste drie maanden om zijn. Bovendien gaat de NS natuurlijk geen wanprestatie toegeven (iets met aansprakelijkheid voor toekomstige claims enzo ;) ), dus zul je hiervoor de rechter om een uitspraak moeten vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 06-02-2012 14:04 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Dat treinen niet op tijd rijden is nooit een reden om je abonnement in strijd met de geldende regels op te zeggen (als je een gewone opzegmogelijkheid per maand hebt, is er natuurlijk niets aan de hand,daarvoor hoef je geen reden aan te voeren). NS heeft haar aansprakelijkheid voor vertragingen uitgesloten, er wordt geen enkele garantie gegeven, dus ik kan me niet voorstellen dat je dat abo kunt opzeggen omdat er treinen uitvallen, zeker niet omdat NS al een teruggave-regeling heeft en compensatie per gemiste reis dus al in de voorwaarden besloten ligt. Dat je 'als vee' in een trein moet zitten, is natuurlijk sowieso geen reden voor opzegging en is ook geen wanprestatie: je betaalt om van A naar B vervoerd te worden, niet om een bepaalde mate van comfort te hebben.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 10:01
nare man schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:21:
niet om een bepaalde mate van comfort te hebben.
dat deels ook weer wel.

klasse 1 of 2 :P

niet klasse Vee :)

http://tinyurl.com/5sdar8p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
Robbie T schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:58:
[...]
Maar goed, laten we dit topic niet kapen ;)
Geen probleem hoor..

Vandaag 7 keer een poging gedaan te bellen, telkens de wachtrij te lang (> 1 uur) dus daar zit ik niet op te wachten ;)

Hoe dan ook de opzegging op de post gedaan met daarop de datum per vandaag. Zoals ik al schreef heb ik eerder een traject wijziging gedaan, die had ik ook met een ingangs datum opgegeven die wat aan de 'korte' kant was.. werd toen keurig gebeld, dus wie weet krijg ik weer iemand aan de telefoon.
nare man schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:21:
..je betaalt om van A naar B vervoerd te worden, niet om een bepaalde mate van comfort te hebben.
En daar sla je precies de spijker op zijn kop.. soms is de trein zo vol dat je er gewoon echt niet meer bij kan zonder dat de deuren niet meer dicht kunnen. Sterker nog, ik heb ook al een keer meegemaakt dat mensen er niet meer uitkonden op hun aankomst station omdat niemand even wilde uitstappen om ruimte te maken (alvorens dan weer in te stappen).

Ik kan mij niet voorstellen dat dat een veilige situatie is wanneer je iets overkomt en je moet de trein snel verlaten.
Precies, nog ff en we krijgen Koreaanse taferelen waar er aanduwers op het station staan.

[ Voor 42% gewijzigd door DukeBox op 06-02-2012 21:12 ]

Pagina: 1