[WIN7] PC loopt vast (Temperatuur Probleem ?)

Pagina: 1
Acties:

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:39

X-DJiNn

Knooier !

Topicstarter
Goeiemiddag Tweak(st)ers,

Mijn naam is Jarno, en ik kamp al voor een poos met het volgende probleem:

Mijn systeem loopt vast tijdens:
1. Gamen
2. Browsen
3. Boot vanaf Memtest86-bootdisk (niet tijdens het booten zelf)
4. Boot vanaf Ubuntu LiveCD (niet tijdens het booten zelf)
edit: Met bovenstaande bedoel ik aan te geven dat het niet aan Windows ligt.

Systeem draait al 1 jaar probleemloos.
Edit:(En is niet of nooit overgeklokt geweest)

Wat er dan gebeurt is het volgende:
1. Het scherm springt op No-Signal
2. Het harde schijflampje blijft branden, maar heb niet het idee dat deze bezig is
3. Het power lampje blijft branden
4. Kan het systeem dan alleen nog maar uitzetten d.m.v. schakelaar op de achterkant van de kast.

Ik kan hem daarna niet meteen weer aanzetten, omdat hij dan nog geen signaal geeft aan het beeldscherm.
Vandaar dat ik ook denk dat het om een temperatuurprobleem gaat.

Het volgende heb ik geprobeerd zonder resultaat:
1. Memtest86 gedaan op beide geheugen modules deze waren OK(ook afzonderlijk) is hier 1 x op vastgelopen
2. Videokaart uitgewisseld
3. Processor voorzien van koelpasta (arctic silver) (oude koelpast verwijderd uiteraard)
4. Moederbord bekeken op lekkages van condensatoren (niets gevonden)
5. CPU stresstest gedaan (systeem blijft gewoon draaien)
6. Alle fans draaien gewoon
7. Geboot vanaf DVD met verschillende HDD aangesloten

Mijn Specs (1 jaar oud):
- Recom Power Engine 600 Plus
- Asus M4A87TD-EVO
- AMD Athlon II X3 445
- PoV Geforce 9800GTX+ (512mb)
- Kingston HyperX KHX1600C9AD3K2/4G (2x 2Gb)

Wie o wie kan mij helpen met dit vervelende probleem ?

[ Voor 6% gewijzigd door X-DJiNn op 05-02-2012 20:09 ]

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 20x 455WP Longhi / 10x Oost / 10x West // Totaal 9100WP // Marstek Venus E3.0 5,12kWh // Mikrotik RB5009UG+S+ // Mikrotik hEX E50UG // Mikrotik cAP ax

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Temperatuur is niet het gene waar ik het eerste aan denk op het moment dat een systeem vastloopt bij het booten. Bij gamen en dergelijke zou dat kunnen, maar als hij het al doet bij een koude start is het vrijwel zeker geen temperatuur. Eventueel kan je trouwens in je BIOS vaak wel wat temperaturen zien, als je systeem echt te heet is zal je dat wel zien aan de temp van je cpu in het BIOS.

Het kan nu op het eerste gezicht je geheugen zijn (hoe lang heb je getest? en is het überhaupt gelukt om beide te testen zonder vastlopers?), het kan je moederbord zijn, het kan je voeding zijn en het kan je hardeschijf zijn. Meestal zijn HDD en voeding het eenvoudigst uit te sluiten (andere voeding en een scan van je HDD). Ik denk dat het zaak is om dingen uit te gaan sluiten via de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

Desktop | Server | Laptop

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 13:00
Zo te horen klinkt het eerder op een probleem met het geheugen. Trek het geheugen eruit waar de memtest vastliep, en probeer dan eens te gamen, of probeer de memtest opnieuw.

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:39

X-DJiNn

Knooier !

Topicstarter
Rupie schreef op zondag 05 februari 2012 @ 17:02:
Temperatuur is niet het gene waar ik het eerste aan denk op het moment dat een systeem vastloopt bij het booten. Ik heb een paar edits geplaatst hiervoor. Bij gamen en dergelijke zou dat kunnen, maar als hij het al doet bij een koude start is het vrijwel zeker geen temperatuur. Eventueel kan je trouwens in je BIOS vaak wel wat temperaturen zien, als je systeem echt te heet is zal je dat wel zien aan de temp van je cpu in het BIOS. Ik heb met CPUID HWMonitor temperaturen die als ik kon aflezen bekeken, en kon daar zo niets aan extreme waardes ontdekken.

Het kan nu op het eerste gezicht je geheugen zijn (hoe lang heb je getest? en is het überhaupt gelukt om beide te testen zonder vastlopers?)Ja dit is gelukt, het kan je moederbord zijn, het kan je voeding zijn en het kan je hardeschijf zijn. Meestal zijn HDD UITGESLOTEN (zie edit) en voeding het eenvoudigst uit te sluiten (andere voeding en een scan van je HDD). Ik denk dat het zaak is om dingen uit te gaan sluiten via de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 20x 455WP Longhi / 10x Oost / 10x West // Totaal 9100WP // Marstek Venus E3.0 5,12kWh // Mikrotik RB5009UG+S+ // Mikrotik hEX E50UG // Mikrotik cAP ax