250W voeding zwaar genoeg??

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:18
Ik heb momenteel een 200w voeding in mijn oude systeem, en wil graag in mijn nieuwe systeem ook een nieuw kast hebben.

Op dit moment heb ik 2 hdd en 1 cd-romspeler (en een zooitje pci kaarten+agp) en mijn voeding trekt dit niet (200w)

In mijn nieuwe pc komen in toaal 4-5 apparaten (IDE kaart) en is een 250W voeding dan genoeg?

Wie heeft ervaring met veel IDE apparaten in maar een 250W voedingkassie van bijv aopen

Ik wil gewoon een MIDI kassie hebben met 3 5 1/4 aan de voorkant, maar deze zijn in combinatie met een 300w voeding slecht te krijgen.

Ik ben blij met een simpel goedkoop kassie
Gabriel

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 21:16

Opa

Nu Multifocaal!

Hangt dus ook van het merk voeding af. 250W van merk X kan beter zijn dan 300W merk Y.

AOpen 250 Watt is door AMD gecertificeerd, maar die zou ik alleen voor een Duron of Celeron/P3 gebruiken. Heb je een Athlon T-bird, ga dan voor de 300 Watt.

Op de AMD.com site kan je zien welke voedingen gecertificeerd zijn. FF uitprinten en meenemen naar de winkel. Voeding is meestal niet van de kast-fabrikant maar 3rd party.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

250W voedingen van aopen zijn echt heel goed. op 12V 13.8A dat halen de meeste 300W voedingen niet eens. 5 of 3.3V zal dus wel wat minder kunnen trekken (het blijft natuurlijk 250W) maar een normale pc dat moet zonder moeite lukken.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:18
Tja maar een 300W midi tower is nauwelijks te krijgen, evenals een gewone lege kast

Zo'n big tower is wel leuk, maar past niet onder mijn bureau, dus geen oplossing. :(

Gabriel

Verwijderd

250Watt is echt wel voldoende. Ik heb zelf een 250Watt en mijn kast is echt aardig vol en geen problemen.

Ik draai dus een Thunderbird700@900@1,85V.

Verwijderd

Dus 250 watt voor een kast is wel voldoende met een AMD DURON 1Ghz en een geforge 4 440MX Videokaart

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 13:58 schreef slain het volgende:
Dus 250 watt voor een kast is wel voldoende met een AMD DURON 1Ghz en een geforge 4 440MX Videokaart
het is niet de bedoeling een topic zo te kicken ;)
Verder zou ik eens searchen en de faq lezen, er is een groot voedingen topic, dat zal je ongetwijfeld verder helpen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:59

Exirion

Gadgetfetisjist

Er is hier een 'groot voedingen topic' voor.. Zie stickies in OH.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.