Geen enkele netwerkkaart aan de praat te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrasman
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-07 10:59
Ik ben gestuit op een vreemd fenomeen. Het begon met mijn nieuwe NAS. Deze geïnstalleerd,drives gemapt etc. Allemaal goed, maar op het moment dat ik bestanden naar mijn NAS wil kopiëren (via Synology DSM) of verkenner, freezet mijn computer. Het is me een keer gelukt om een klein bestandje over te krijgen, maar voor de rest is het freeze, computer restarten.

Goed, dingen uitsluiten dus. Ik hou best van een beetje puzzelen ;) Met laptop of andere computers gaat het kopiëren allemaal goed, dus NAS uitgesloten. Netwerkkabel e.d. ook. Conclusie: probleem zit in mijn pc.

Clean install Windows 7 Ultimate gedaan. Zelfde probleem blijft. Ook van andere harde schijven geprobeerd, ook geen resultaat

Blijft over: hardware. Netwerkkaart? Moederbord? Eerst onboard netwerkkaart proberen. 3 netwerkkaarten opgesnord, allemaal chipset Realtek RTL 8139, dat helaas wel. Alle kaarten installeren automatisch goed, maar geen lampjes aan, geen netwerk/internet. Andere sloten geprobeerd, andere ethernetadapters in configscherm uitgeschakeld/gedeïnstalleerd; ook geen resultaat. Alledrie stuk lijkt uitgesloten.

Ah heb nog een netwerkingang op mijn Targus ACP45EU dock. Werkt ook niet. Geen lampjes, geen netwerk.

Ik weet even geen oplossing meer. Nieuw moederbord kopen? Beetje jammer.

Mijn moederbord: Asus P5K.

Heeft iemand enig idee? |:(

Andrasman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Geen lampjes, geen netwerk. En je weet zeker dat het de kabel niet is of dat alles wel goed is aangesloten? Wat gebeurt er dan als je je laptop op diezelfde kabel aansluit?

En wat zegt ipconfig als je een netwerkkaart hebt geïnstalleerd?

[ Voor 16% gewijzigd door akimosan op 05-02-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrasman
Kabel getest, internet ed werkt er gewoon mee als ik hem in mijn onboard kaart stop. Alleen bij kopieren naar nas via netwerk ontstaan problemen. Ook met laptop zelfde kabel, zelfde netwerkstopcontact getest. Alles driedubbel gecheckt wat dat betreft...

IPconfig zegt: Medium ontkoppeld...

[ Voor 7% gewijzigd door Andrasman op 05-02-2012 15:33 ]

Andrasman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:07

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ervanuitgaande dat je een router/switch hebt, werkt het wel op een andere poort van je router/switch?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrasman
Nee helaas niet. Ik heb zelfs een andere router geprobeerd. Weet eerlijk gezegd niet wat ik nog meer kan proberen op het moment 8)7

Maar aangezien er geen enkele andere netwerkkaart te installeren lijkt, misschien een driverconflict toch ergens. Alleen hoe traceer je die als alles gewoon lijkt te werken in apparaatbeheer.

Andrasman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Probeer eens met een live cd van ubuntu te booten en kijk dan of het wel werkt (met die netwerkkaart)
Daarna zou je nog de nieuwste driver van Realtek kunnen installeren.

Staat je netwerkkaart niet op een bepaalde duplexsnelheid ingesteld ? Probeer anders eens bepaalde snelheden of zet hem op een vaste (bijv. 100Mb FD) oid.

Heb ook wel eens problemen gehad met een Acer onboard netwerkkaart. Die pakte hier de werksnelheid niet (ook Medium ontkoppelt) Toen een driver update uitgevoerd waarna het ding wel goed werkte.

[ Voor 51% gewijzigd door Frostbite op 06-02-2012 13:21 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrasman
Dat is inderdaad wel het proberen waard, ik zal het proberen!

Andrasman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrasman
Het basisprobleem is opgelost. Toch nog weer andere drivers gevonden voor de onboard netwerkkaart en deze doen het wel blijkbaar. De duplex veranderen werkte niet. Nog steeds blijft het vreemde dat ik geen andere netwerkkaart kan gebruiken, maar daar ga ik nu geen moeite meer insteken ;) Iedereen bedankt in elk geval voor de suggesties!

Andrasman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En toch blijft het een leuke puzzel ;)
Toevallig NetBIOS aan staan? Zet dat eens uit, dat wil nog wel eens schelen. Zou ook nog een DNS probleem kunnen zijn, als je bijvoorbeeld OpenDNS servers in je router hebt ingesteld. Wellicht dat ie dan het adres van je NAS via OpenDNS probeert te resolven - en da nie werke nie :P

Lukt het wel als je je NAS op IP adres benadert ipv op naam?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat ook nog wel eens een oorzaak kan zijn is wanneer je nog andere kaarten in de pc hebt zitten zoals geluidskaartjes of misschien een of andere losse s-ata controller. Vooral bij de socket 775 boarden en lager kon er nog wel eens een IRQ conflict ontstaan en het hielp soms wel eens kaarten om te wisselen of een ander slot te nemen.
Pagina: 1