Ik ben gestuit op een vreemd fenomeen. Het begon met mijn nieuwe NAS. Deze geïnstalleerd,drives gemapt etc. Allemaal goed, maar op het moment dat ik bestanden naar mijn NAS wil kopiëren (via Synology DSM) of verkenner, freezet mijn computer. Het is me een keer gelukt om een klein bestandje over te krijgen, maar voor de rest is het freeze, computer restarten.
Goed, dingen uitsluiten dus. Ik hou best van een beetje puzzelen
Met laptop of andere computers gaat het kopiëren allemaal goed, dus NAS uitgesloten. Netwerkkabel e.d. ook. Conclusie: probleem zit in mijn pc.
Clean install Windows 7 Ultimate gedaan. Zelfde probleem blijft. Ook van andere harde schijven geprobeerd, ook geen resultaat
Blijft over: hardware. Netwerkkaart? Moederbord? Eerst onboard netwerkkaart proberen. 3 netwerkkaarten opgesnord, allemaal chipset Realtek RTL 8139, dat helaas wel. Alle kaarten installeren automatisch goed, maar geen lampjes aan, geen netwerk/internet. Andere sloten geprobeerd, andere ethernetadapters in configscherm uitgeschakeld/gedeïnstalleerd; ook geen resultaat. Alledrie stuk lijkt uitgesloten.
Ah heb nog een netwerkingang op mijn Targus ACP45EU dock. Werkt ook niet. Geen lampjes, geen netwerk.
Ik weet even geen oplossing meer. Nieuw moederbord kopen? Beetje jammer.
Mijn moederbord: Asus P5K.
Heeft iemand enig idee?
Goed, dingen uitsluiten dus. Ik hou best van een beetje puzzelen
Clean install Windows 7 Ultimate gedaan. Zelfde probleem blijft. Ook van andere harde schijven geprobeerd, ook geen resultaat
Blijft over: hardware. Netwerkkaart? Moederbord? Eerst onboard netwerkkaart proberen. 3 netwerkkaarten opgesnord, allemaal chipset Realtek RTL 8139, dat helaas wel. Alle kaarten installeren automatisch goed, maar geen lampjes aan, geen netwerk/internet. Andere sloten geprobeerd, andere ethernetadapters in configscherm uitgeschakeld/gedeïnstalleerd; ook geen resultaat. Alledrie stuk lijkt uitgesloten.
Ah heb nog een netwerkingang op mijn Targus ACP45EU dock. Werkt ook niet. Geen lampjes, geen netwerk.
Ik weet even geen oplossing meer. Nieuw moederbord kopen? Beetje jammer.
Mijn moederbord: Asus P5K.
Heeft iemand enig idee?

Andrasman