Toon posts:

MBA, Na update naar 10.7.3 geen netwerk/internet meer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een update naar 10.7.3 heb ik geen connectie met het internet meer, Wifi Probeert nog te verbinden, en geeft na een minuutje aan dat er wel verbinding is, maar geen internet. (wifi icoon met '!')

Nu heb ik wat verder gekeken, het netwerk heeft geen echte netwerkverbinding, wifi zich dan ook een 'zelf toegekend ip' toegewezen.
Dit probleem vind plaats bij alle netwerken, ook onbeveiligde netwerken.

Helaas heb ik geen back-up gemaakt, en kan ik dus niet 'terug' naar 10.7.2.

Wat ik heb geprobeerd;
10.7.3 Combo update geïnstalleerd, aan gezien dat in bepaalde gevallen de problemen oploste (oa. de CUI bug)
helaas had dit niet het gewenste resultaat.
De 10.7.3 Combo update 'B' geïnstalleerd, helaas ook geen succes.

Om toch toegang te krijgen tot mijn laptop heb ik 10.7.2 op een externe HDD geïnstalleerd en hier werkt wifi gewoon naar behoren, het is dus geen hardware probleem.

Hoe en of is dit problem met de wifi op the lossen?
Zijn er bijvoorbeeld mogelijkheden om de bestanden voor wifi van 10.7.2 te kopiëren naar 10.7.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 23:00
Het schijnt te helpen om je locatie weg te gooien onder netwerkinstellingen en daar dan een nieuwe locatie aan te maken.

Zie: https://discussions.apple.../3705180?start=0&tstart=0

Je zou dat eens kunnen proberen, kwaad kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik nooit aan gedacht hebben, had deze oplossing ook niet internet gevonden.
Van alles al geprobeerd, had wifi wel al helemaal opnieuw toegevoegd.

In mijn geval werkt deze oplossing!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 23:00
Graag gedaan, goed dat het werkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, na Lion 10.7.3 update geen wifi(er wordt wel getracht verbinding te maken maar na een paar seconden is het icoontje grijs geworden) meer als ik m'n iMac (mid 2011) laat ontwaken uit de sluimerstand via het toetsenbord of muis. Wel wifi als ik de mac uit de sluimerstand haal middels de aan/uit knop. Met 10.7.2. geen enkel probleem met de wifi verbinding. Ik gebruik de Time Capsule als acces point. In diverse fora is al melding gemaakt van dit probleem maar nog geen goede oplossing gevonden.

Het vreemde is dat hier in huis een Macbook Pro (2011) staat met Lion 10.7.3 waar het probleem zich niet voor doet.

Heeft iemand al een werkende oplossing gevonden?