Sitecom MD-253 NAS - How to Printserver functionaliteit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleymaur
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:41
Beste lezers,

Ik heb onlangs een Sitecom MD 253 NAS gekocht en volledig geinstalleerd. Ook heb ik de printerserver package geinstalleerd op de NAS. Daarna heb ik mijn Epson Aculaser C1100n via een USB aansluiting geinstalleerd op de NAS. Nu loop ik vast. Hoe kan ik de Epson printer laten herkennen en hem via mijn andere netwerk apparaten installeren?

In mijn netwerkomgeving zie ik de SitecomNAS als PC in het netwerk, alleen zie ik daar niet de aangesloten printer. Als ik inlog op de Sitecom netwerkpagina zie ik in de connection log wel dat er een USB printer is herkend en geinstalleerd. Daar staan de volgende log-lines:

Feb 5 01:03:57 (none) kernel: usb 1-1: new high speed USB device using oxnas-ehci and address 3
Feb 5 01:03:57 (none) kernel: usb 1-1: configuration #1 chosen from 1 choice
Feb 5 01:03:57 (none) kernel: usblp0: USB Bidirectional printer dev 3 if 0 alt 0 proto 2 vid 0x04B8 pid 0x0007

Iemand tips hoe een USB printer te installeren via een printerserver op een NAS?

Alvast bedankt.

Groet,
Wesley

EDIT: Zelf kunnen oplossen. Moest printer eerst met USB op mijn PC installeren, vervolgens loskoppelen en de printer aan de NAS gehangen. Vervolgens gezocht naar een netwerkprinter en toen werd de printer herkend op de NAS als USB printer

[ Voor 10% gewijzigd door Wesleymaur op 08-02-2012 14:30 . Reden: Oplossing ]