Laptop upgraden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MapacheLoco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-01 22:55
(jarig!)
Hallo tweakers!

Ik heb nog een laptop aspire 9423wsmi liggen. Ik zou het graag een beetje willen upgraden

- er zit ddr2 sodimm in 2g ik wil het naar 4 doen
- 120gb hdd 5400 rpm sata150 zou dit ook groter kunnen en heeft ssd zin?
- nvidea 7 serie 128 mb. Kan dat vervangen worden?

ik ben benieuwd! alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Geheugen en harde schijf kan prima, SSD waarschijnlijk ook wel. Zou wel ff checken of je idd 4 GB RAM kan gebruiken.
GPU vervangen is vrij kansloos bij laptops, mocht het bij deze kunnen dan staan de kosten niet in verhouding tot de prestatiewinst. Kan je beter een nieuwe laptop kopen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Je zou er nog makkelijk €200-€250 voor kunnen krijgen op Marktplaats. Ze betalen daar hoge prijzen. Vervolgens zou je voor €475 een nieuwe laptop kunnen nemen.

Je kunt overwegen een SSD te nemen, het zal ervoor zorgen dat die laptop sneller aanvoelt dan de nieuwste laptops met HDD. Daarbij is het mogelijk om de SSD later in een vervangende laptop te gebruiken indien je alsnog eens de huidige laptop wens te verkopen.

Met een budget van €225 zou je dus de laptop kunnen vervangen door deze, pricewatch: Asus X54HY-SX032V. Ik heb €588 betaald voor een i5-2410m, 4GB (+4GB €20), 640GB en ben nu aan het upgraden naar SSD, heb nog niet besloten of ik 64GB neem voor €90 of 128GB voor €150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MapacheLoco
(jarig!)
dank je voor snelle reacties! Ik zal de videokaart dan niet vervangen! ik dacht misschien is zo'n kleine hd6 serie zuiniger waardoor de laptop langer mee kan! maar goed dan niet :) SSD is volgens mij niet zo voordelig gezien het feit dat het wss sata 150 is. Dan haal ik niet het maximale eruit. Uhm nieuwe laptop kopen ga ik denk ik niet aan beginnen. Ik weet niet of ik 250 euro ervoor zou kunnen ontvangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
SSD gaat voornamelijk om de access times. Het verschil tussen sata-150 en sata-600 zul je vaak niet eens merken en bandbreedte is niet eens het punt van SSD's. Het gaat om de access-times, waardoor je computer extreem snelopstart en je tientallen programma's in seconden kunt openen, volledige disks kunt backuppen in 10 minuten. Het verschil is ongelooflijk, zelfs een oude X25-M 40GB Postville is aanzienlijk sneller in gebruik dan de nieuwste 2/3TB hard disks.

150MB per seconde is echt geen reden om geen SSD te nemen. Er komen weinig situaties voor waarin transfer-rates echt relevant zijn. Het is sowieso niet bedoeld voor storage of grote harde schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MapacheLoco
(jarig!)
okee! ssd klinkt leuk! Is het zelfs nog mogelijk om de processor te veranderen? voor 3 tientjes kan je al betere dual core hebben. Of gaat dat niet lukken op laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
De grafische kaart upgraden is bij die laptop niet mogelijk.
Processor, werkgeheugen en harde schijf natuurlijk wel.
Dat model is al redelijk oud, ik denk dat je meer plezier zult beleven aan een wat recenter model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MapacheLoco
(jarig!)
Ik hoef niet een nieuwe laptop. Heb zelf net een pc in elkaar gezet. Het enige wat ik wil is een kleine boost voor mijn oude vriend. En ik wilde kijken wat mogelijk was.. :) welke processor zou erin kunnen? weet niet welke socket die heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MapacheLoco schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:13:
Ik hoef niet een nieuwe laptop. Heb zelf net een pc in elkaar gezet. Het enige wat ik wil is een kleine boost voor mijn oude vriend. En ik wilde kijken wat mogelijk was.. :) welke processor zou erin kunnen? weet niet welke socket die heeft.
Wat heb je zelf al gevonden?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356260

Deze cpu heb je nu, voor zover ik kan zien (niet gekeken naar mobo) is de beste die je erin kan krijgen een T7600 of een T7800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MapacheLoco
(jarig!)
okee t7800 klinkt leuk! Maar is die echt zo duur? Ik vind allemaal prijzen van 150 dollar... Moet vast goedkoper te vinden zijn :) Iig bedankt! Ik ga ssd+ 4g. En ff kijken naar processor :) dan kan die er wel weer tegenaan!
Pagina: 1