Toon posts:

nog steeds statische electriciteit

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Athlon 700 op een Epox plank. Als ik het koellichaam van de proc. aanraak reset de computer (ik ben dan niet statisch). Verder kan ik alles aanraken op het moederbord,kast etc. alleen de proc. is statisch. Hoe kan ik dit oplossen?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Misschien zit je cpu niet helemaal netjes in zijn voetje, door het aanraken verliest hij misschien even het contact.

Verwijderd

Topicstarter
krijg straks een nieuwe epox plank, leverancier vondt het ook niet normaal.....

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Komt het ook voor zonder de waterkoeling?

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

DPLuS

Epox is gewoon bagger...Ik heb zelf op de Technische Dienst gewerkt bij een bedrijf die Epox dealer waren...
Daar heb ik zulke rare dingen meegemaakt...

Een voorbeeld:
Epox bordje met AMD - kon geen windows 98 installeren in de buurt van een raam!! wel ergens anders !!

of dit:
Epox bordje met AMD - foutmelding KERNEL32 met Philips monitor, en met PANASONIC monitor NIET!!

Raar maar waar...

Er is al een keer contact geweest met Chris van TD Epox, hij beweerde dat er een tijdje geleden een incompatibiliteits probleempje was tussen componenten Epox Mobo en VIA chipset...

Inderdaad, gewoon omruilen...volgend bordje doet het hoogstwaarschijnlijk wel

Verwijderd

Topicstarter
nieuw mobo, still the same, wordt er moedeloos van lucht of waterkoeling maakt niet uit............

Verwijderd

Is je PC geaard??. Als je je koelblok aanraakt ben je zelf een soort aarde voor de computer. Als je PC niet geaard is kan het daardoor komen.

Verwijderd

sluit eens een koper draadje aan op je pc kast en op de wermamingsbuis (werwarmingsbuis zijn goed geaard) kijken of die het dan nog doet... dat reseten als je de koeler aanraakt

Verwijderd

Sluit zoiezo alles aan op de verwarmingsbuis, maar ik heb weer geen CV maar gaskachels!

Verwijderd

Topicstarter
HEREN, dank voor de adviezen maaaaaaar het is ALLEEN als ik het koelblok cq procc. aanraak, als de aarding kut zou zijn dan zou alles geladen moeten zijn.....ik ga een meeltje aan Epox schrijven. Heb ook een Athlon systeem van een vriend hier gehad met een FIC SD 11 plank, nergens last van, mijn IBM pentium II, nergens last van....

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Ik heb ook een EPOX met VIA chipset en een AMD processor, en ik moet er een apart ISA seriele poort kaart in pluggen want die op het moederbord doet het niet (alles geprobeerd) ook doet de USB poort het niet.

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Hi y'all!
Ik heb dus ook zo'n EPOX MB en ik heb precies hetzelfde probleem. Wanneer ik mijn coolfan aanraak boot/hangt t systeem.

Ik heb dit opgelost door de kast van het systeem te aarden aan de verwarming.

Dit is echt de enige goede oplossing, alle EPOX borden hebben hier last van.

Suc6

Like this yall...

Verwijderd

Topicstarter
=Mr FreeZe=

jij bent king!!!! statische troep is GONE!!! Ik ga gelijk mijn waterkoeling aansluiten!!!
Pagina: 1