Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotjeknor54
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 14:31
Als ik mijn macbook ontkoppel van mijn externe schijf (thunderbolt aansluiting) wordt de interne speaker niet meer herkent.

Als je bij de opties/systeemvoorkeuren kijkt staat geluid uit aangevinkt, dus uit. Je kan deze box niet uitvinken.

Soms komen de speakers in eens weer in zicht, ik heb al verschillende resets gegevens (cmd/option/r/p). Ik hoor dan wel het geluid via de interne speakers, maar daarna niet meer. Het speaker incoontje is ' greyed out '. Als ik bij geluid uitvoer apparaten kijk, worden de interne speakers niet getoond.

Op divers fora worden verschillende oorzaken, oplossingen geboden, die ik allemaal al eens heb uitgeprobeerd.

- stekker hoofdtelefoon een paar keer in/uit doen
- update naar Lion 10.5.3 (gedaan, geen resultaat)
- opnieuw installeren Lion, niet gedaan, ben beginnen mac user, en vindt dit voor mij even een te grote stap.
- apple support gebeld, maar die komt vooralsnog met dezelfde oplossingen.

Zijn er meer mensen die hiervan last hebben?

Al oplossingen gevonden? of moet ik toch naar een apple care center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:28
Toevallig van het weekend een MacBook gezien met hetzelfde probleem het kan liggen aan de mini-jack aansluiting, maar aangezien je die niet gebruikt lijkt me dat onwaarschijnlijk. Brandt er een rood lichtje in de mini-jack aansluiting?
Wat je verder kunt proberen is een time machine aanmaken en recovery partitie opstarten (option indrukken na/tijdens de gong met opstarten). Volgens mij zit hier een herstel modus in zonder volledige herinstallatie, probeer dat eerst en anders wel volledig herinstalleren en die time machine back up terugzetten.
Succes!

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedude3410
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-01-2024
Her-installeren zou ik niet doen, dat is wel veel gedoe voor iets wat lijkt op een hardwarefailure. Als je nog garantie hebt zou ik gewoon naar een Apple reseller gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:28
En die reseller gaat je precies hetzelfde zeggen ;) of je bent m anderhalve week kwijt. Herinstallatie is helemaal niet zoveel gedoe hoor, als je maar een backup maakt. In meeste gevallen is dit geen hardwarefailure trouwens. Probeer eerst te kijken voor een hersteloptie i.p.v. volledige herinstall, kan best zijn dat deze optie er ergens in zit maar kan het me zo niet meer herinneren.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West