Als ik mijn macbook ontkoppel van mijn externe schijf (thunderbolt aansluiting) wordt de interne speaker niet meer herkent.
Als je bij de opties/systeemvoorkeuren kijkt staat geluid uit aangevinkt, dus uit. Je kan deze box niet uitvinken.
Soms komen de speakers in eens weer in zicht, ik heb al verschillende resets gegevens (cmd/option/r/p). Ik hoor dan wel het geluid via de interne speakers, maar daarna niet meer. Het speaker incoontje is ' greyed out '. Als ik bij geluid uitvoer apparaten kijk, worden de interne speakers niet getoond.
Op divers fora worden verschillende oorzaken, oplossingen geboden, die ik allemaal al eens heb uitgeprobeerd.
- stekker hoofdtelefoon een paar keer in/uit doen
- update naar Lion 10.5.3 (gedaan, geen resultaat)
- opnieuw installeren Lion, niet gedaan, ben beginnen mac user, en vindt dit voor mij even een te grote stap.
- apple support gebeld, maar die komt vooralsnog met dezelfde oplossingen.
Zijn er meer mensen die hiervan last hebben?
Al oplossingen gevonden? of moet ik toch naar een apple care center?
Als je bij de opties/systeemvoorkeuren kijkt staat geluid uit aangevinkt, dus uit. Je kan deze box niet uitvinken.
Soms komen de speakers in eens weer in zicht, ik heb al verschillende resets gegevens (cmd/option/r/p). Ik hoor dan wel het geluid via de interne speakers, maar daarna niet meer. Het speaker incoontje is ' greyed out '. Als ik bij geluid uitvoer apparaten kijk, worden de interne speakers niet getoond.
Op divers fora worden verschillende oorzaken, oplossingen geboden, die ik allemaal al eens heb uitgeprobeerd.
- stekker hoofdtelefoon een paar keer in/uit doen
- update naar Lion 10.5.3 (gedaan, geen resultaat)
- opnieuw installeren Lion, niet gedaan, ben beginnen mac user, en vindt dit voor mij even een te grote stap.
- apple support gebeld, maar die komt vooralsnog met dezelfde oplossingen.
Zijn er meer mensen die hiervan last hebben?
Al oplossingen gevonden? of moet ik toch naar een apple care center?