• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-02 15:12
Ik weet niet of dit in het goede subforum gepost is.

De PC van mijn ouders toont nogal kuren (boot-loops, GPU freezes, USB faults e.d.) en nu vermoed ik het dat het aan de oude bios ligt. Nu heeft de PC geen floppy disk. Ik heb inmiddels wel de juiste file gevonden, maar die simpel branden op een cd werkt (helaas) niet.

Nu wordt ik niet veel wijzer van een google naar 'how to update bios'. Meeste tutorials (zoals deze: http://www.xp-helpdesk.nl/hoe-update-ik-het-bios.html) gaan uit van een floppy disk. Weet iemand een goede tutorial voor met cd's / USB-sticks?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

om welk moederbord gaat het? Moderne kunnen het ook veelal vanuit windows

Verwijderd

Voor update van je MB kun je beter kijken op de site van de fabrikant. Hier staat altijd alles duidelijk vermeld.

Verwijderd

Gewoon een USB stick gebruiken? En dit ga je zeker niet oplossen met een BIOS update. Bootloops zijn meestal software problemen, het systeem heeft overigens toch goed gewerkt? Heb je al een herinstallatie gedaan?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:28
Als het moederbord over een Award bios beschikt ben je het programma AWDFlash nodig plus het bios bestand dat je wilt flashen. Deze kun je, naast de floppy, op een usb-stick of cd-rom plaatsen. Geef dan wel aan in de bios dat de computer vanaf de usb-stick of cd-rom moet opstarten.

Als het een Asus moederbord is kun je ook vanuit Windows flashen. Volgens mij zijn er nog een paar merken die daar ook programma's voor hebben.

Mocht het flashen vanaf usb-stick of cd-rom niet werken, denk dan eens aan de mogelijkheid van een externe floppy-drive (die je op de usb poort aansluit). Wederom moet je die dan instellen als primair boot device.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Vergeet niet het BIOS bestand uit te pakken hij herrkend nl. geen .ZIP .RAR of .7z en dan werkt zowel de CD als USB stick dus niet

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-02 09:46
http://pc-en-internet.inf...aar-een-dos-diskette.html

Maar ga er maar vanuit dat het niet aan de BIOS ligt, als ik een wilde gok mag doen, blaas eens het stof uit dat beestje ;)
Pagina: 1