Toon posts:

gtx570 kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik heb even jullie hulp nodig.

Gister avond heb ik BF3 gespeeld en het viel me op de de fan van mijn gtx570 maar vol bleef draaien ookal was ik al lang uit het spel.
Ik heb met speedfan de temperatuur bekeken en deze wan al gezakt naar 35 -40 gr.

Ik heb toen EVGA precision gedownload om te kijken of ik de fan misschien kon regelen.

De temperatuur was ook volgens precision normaal maar de fan liep volgens hun maar op 30% ookal was hij op zijn volle 5000 toeren.

ik heb mijn vcomputer afgesloten. vanochtend starte ik hem op en het scherm was helemaal met witte vakjes bedekt, soms met de muis kon ik nog wat zien.
Ik heb de gtx eruit gehaald en het via mijn onboard kaart opgestart.
Heb een herstel gedaan van een paar dagen geleden maar no luck.

Is mijn gtx570 kaduuk???

systeem:

CPU : Intel Core i5 2500K 3.30GHz 6MB Box
Motherboard:asrock Z68 extreme 4 gen3, bios driver 1.10
Geheugen: Gskill sniper 2 x 4 Mb
Harde schijf:Gigabite 120Gb SSD schijf
Grafix card: EVGA GeForce GTX 570 HD Superclocked. driver: 295.51
Operating system: Windows 7 Ultimate 64 bit

scherm heeft overal witte rechthoekkige blokjes en als ik er met mijn muis over ga komt er soms wat tevoorschijn.

Pleas help!!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voeding onderbemeten, GPU defect, PCI-e slot defect.

Al getest/geprobeerd om de kaart in de PC van een bekende te bouwen? Voeding levert nog wel correcte spanning?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Je kan wel roepen of ie stuk is maar gewoon testen lijkt me een beter idee. Dus test met de nieuwste driver (deze lost wat fan problemen op) en werkt dat niet zou ik hem ter RMA aanbieden. Vergeet ook niet dat superclocked dus sneller draait als het origineel en dus ook warmer word...

Verwijderd

Topicstarter
Ik roep niet dat hij kapot is, ik vraag het ... :(

De nieuwste drivers zijn zeker geïnstalleerd.
De voeding is een corsair 1000w. Zal even meten of hij een stabiele 12v levert.
Zou niet weten waarom de slot kapot zou zijn als hij het gister nog gewoon goed deed..

Ik ken niemand in de buurt met een setup waarmee ik hem kan testen. Ben de enige in mijn vriendekring die zich met computer bezig houdt.

Vroeg me gewoon af of mensen hier ervaring mee hebben en/of weten of bv precision dit kan veroorzaken.

Kaart is redelijk nieuwe en heb hem van een mede tweaker gekocht.
Meestal heeft de tweede eigenaar geen garantie toch?

Thanx voor de suggesties so far..

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:36

Nemesizz

Untouchable

Doet me een beetje denken aan dit topic: http://gathering.tweakers...st_messages/1478311///570.

Blijken een aantal slechte batches 570's van EVGA te zijn geweest, kan dus zijn dat hier hetzelfde verhaal op gaat.

Kan natuurlijk ook wat anders zijn, maar moest er meteen aan denken; EVGA + GTX570 + problemen.

Verwijderd

Topicstarter
top.. de kaart is idd bij mycom gekocht.. ik ga eens kijken of ik een nieuwe kan regelen door hem op de naam van de originele eigenaar (in overleg natuurlijk) in te ruilen.
Hou jullie op de hoogte!
Bedankt voor de snelle reacties !

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost, dwz mijn kaart zonder problemen ingeruild bij MYCOM
top zaak trouwens, deden helemaal niet moeilijk! nieuwe kaart gtx580 3Gb , ben er erg blij mee!

bedankt voor de hulp!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik denk toch dat je geheugen ook wat krap is, 2x4Mb is niet al te veel meer in deze tijd :P
Pagina: 1