Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostburg
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-07 13:21
Hallo allemaal,

Omdat mijn laptop met zijn magere 1368x720 resolutie me iets te weinig ruimte geeft om fatsoenlijk op te kunnen werken ben ik nu al een paar dagen aan het kijken naar een 2e beeldscherm. Mijn oog viel toen op de Dell u2412m, mede omdat deze uitstekende reviews heeft en het een 16:10 monitor is. Een van de dingen waar ik dan wel van baal is dat deze monitor geen HDMI aansluiting heeft, slechts een DVI, VGA en DP. Helaas heeft mijn laptop alleen een HDMI en mini-displayport aansluiting, waarvan de mini-displayport al in gebruik is. Nu is mijn vraag of het mogelijk is de monitor toch op zijn 1920x1200 resolutie te laten werken d.m.v. het gebruik van zo'n DVI --> HDMI plugje. Iemand die hier enige ervaring mee heeft, of zo zou kunnen zeggen of het zal werken of niet?

Voor het geval het nodig is, hier nog wat specs:
- i7 2630QM (Intel HD graphics 3000)
- Nvidia geforce GT525m

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Christiaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik gebruik zelf aan mn laptop een passief HDMI->DVI stukje en daarmee lukt 1920x1200 perfect.

Wat ik me wel afvraag is of je nu van plan bent om 3 (laptop, DP en HDMI) schermen te gaan gebruiken? Dat zou namelijk wel eens een probleem kunnen geven aangezien veel videokaarten aan niet meer dan 2 schermen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:44
Het videosignaal van DVI en HDMI is exact hetzelfde, daarvoor kan je dus prima een passieve adapter voor gebruiken... oftewel het zou gewoon probleemloos moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkrulerz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-08 12:49
dcm360 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:51:
Ik gebruik zelf aan mn laptop een passief HDMI->DVI stukje en daarmee lukt 1920x1200 perfect.

Wat ik me wel afvraag is of je nu van plan bent om 3 (laptop, DP en HDMI) schermen te gaan gebruiken? Dat zou namelijk wel eens een probleem kunnen geven aangezien veel videokaarten aan niet meer dan 2 schermen doen.
Wat zou kunnen is dat Oostburg bedoeld dat hij 2 externe monitors wil gebruiken en daarbij het scherm van de laptop zelf uitzet, dit zou moeten lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostburg
Darkrulerz schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:55:
[...]

Wat zou kunnen is dat Oostburg bedoeld dat hij 2 externe monitors wil gebruiken en daarbij het scherm van de laptop zelf uitzet, dit zou moeten lukken
Dat is inderdaad wat ik bedoel, maar het is me toch al gelukt om 3 schermen aan te sturen met mijn laptop, vraag me niet hoe maar het kan dus wel.

Bedankt voor de snelle reactie, nu ben ik ervan overtuigd om het scherm snel te gaan kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Oostburg schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:03:
Dat is inderdaad wat ik bedoel, maar het is me toch al gelukt om 3 schermen aan te sturen met mijn laptop, vraag me niet hoe maar het kan dus wel.
Als je een laptop met AMD GPU uit de 5xxx/6xxx series hebt en die is voorzien van een displayport dan werkt het simpelweg net zo als bij de desktopkaarten/monitoren.
Je kan 2 + het aantal displayports aansluiten (in jouw geval dus 3).

* Xthemes.us is een beetje jaloers, wel een 5xxx kaart in me laptop maar geen displayport :(

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostburg
Xthemes.us schreef op zondag 05 februari 2012 @ 13:25:
[...]

Als je een laptop met AMD GPU uit de 5xxx/6xxx series hebt en die is voorzien van een displayport dan werkt het simpelweg net zo als bij de desktopkaarten/monitoren.
Je kan 2 + het aantal displayports aansluiten (in jouw geval dus 3).

* Xthemes.us is een beetje jaloers, wel een 5xxx kaart in me laptop maar geen displayport :(
Vandaar, die displayport heeft daarom nog best veel mogelijkheden. Bedankt voor dat te laten weten, kan nooit kwaad om iedere dag weer wat bij te leren natuurlijk. :)
Pagina: 1