HD6950 geflashed naar 6970 nu geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:00
Waarschijnlijk kan ik mijn kaart niet flashen en ik heb ook geen switch om van bios 1 naar bios 2 te switchen. Nu ben ik benieuwd of ik dit kan terug draaien?

Ik heb een backup gemaakt van de bios, maar kan deze niet terug zetten zonder beeld. Wat kan ik nu het beste doen? Is het mogelijk om nog een HD 6950 te kopen ze beiden te installeren in crossfire en daarna de oude bios terug te zetten?

Als dit niet mogelijk is wat zijn dan mijn opties? Deze weggooien en een nieuwe erin of zijn er andere manieren om hem te redden.

[ Voor 8% gewijzigd door thriller op 05-02-2012 11:19 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:36

Nemesizz

Untouchable

Oude PCI videokaart (maakt niet uit wat, als het maar beeld geeft) erin en dan proberen terug te flashen.

• thriller
Dat is inderdaad ook een optie, is kijken of ik er 1 kan vinden.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Het is een non refercence want de ref modelen hebben zowieso de switch.
Flashen met een reference bios was dus al zinloos.
Kaart er uithalen dan je onboard kaart gebruiken die instellen als standaard dan deze erinstekken en terugflashen.
Als je geen onboard hebt of je hebt bijvoorbeeld een xeon zonder grafische chip en geen onboard dan kan je zoals Nemesizz al zij een ander kaartje erbij.

• thriller
Mijn moederbord heeft geen on board video dus ik heb een goedkoop videokaartje.

Maar ik krijg het niet voor elkaar om de oude bios terug te zetten. Ik heb op internet opgezocht wat ik kan doen, maar kan vrij weinig vinden.

atiwinflash -unlockrom 0
atiwinflash -f -p 0 bios.rom

Dit zijn de commando's die ik moet gebruiken volgens een handleiding, waarbij 0 veranderd moet worden in 1. Ik heb het met 1 geprobeerd, maar ook met 2 en geen van beide werkt.

In GPU-Z krijg ik dit te zien, wat mij niet goed lijkt aangezien hij geen shaders aangeeft.
Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/3205/errorq.th.gif

[ Voor 6% gewijzigd door thriller op 07-02-2012 15:45 ]

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb hier in elk geval een guide voor je: wellicht staat daarin besproken hoe je het een en ander kan fixen.

http://www.overclock.net/...d-fix-a-failed-bios-flash

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
atiflash -f -p 0 bios.rom ;) dus niet atiwinflash, is voor windows

Omdat je atiwinflash hebt gebruikt denk ik dat je atiwinflash op je usb hebt gecopieerd, dit is dus niet goed, even atiflash downloaden en copieren naar je bootable usb.

http://www.techpowerup.com/downloads/2099/ATIFlash_3.95.html

|2600k|Asus 290|

• thriller
rodie83 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:09:
Ik heb hier in elk geval een guide voor je: wellicht staat daarin besproken hoe je het een en ander kan fixen.

http://www.overclock.net/...d-fix-a-failed-bios-flash
Ik ga deze guide wel even volgen, alleen kan ik nergens in mijn bios de optie vinden om te bepalen welke videokaart de primary is (en ze zijn beide pci-e). Maar het flashen moet toch ook lukken met de tijdelijke kaart in het eerste slot en de kapotte in een andere?

• Bullus
eerste slot is primary dus 0. Maar klopt het wat je gedaan hebt? atiwinflash ipv atiflash

|2600k|Asus 290|

• thriller
Dat klopt ja, ik had atiwinflash gebruikt.

Heb hem nu weer gemaakt en ik heb meer shaders dan voorheen dus het is nu een 6970.

Enige probleem wat ik nu heb is dat hij in pciex16_2 zit in plaats van 1. Als ik hem in 1 stop krijg ik wel beeld, maar zo vaag dat ik niets kan zien, meeste is zwart en soms zie ik wat gekleurde dingen erdoor heen. Maar genoeg voor vandaag ik ga morgen verder.

Morgen krijg ik ook een 2de HD 6950 dus dan stop ik die wel in pciex16_1 en dan kijken of crossfire gaat werken.

Iedereen bedankt voor de hulp en als het morgen niet wil lukken horen jullie het wel.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik vermoed dat je 6850 bedoeld want 9650 bestaat volgens mij niet?!!!???

Johann Sebastian Bach

• Bullus
Nivida_intel schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:50:
Ik vermoed dat je 6850 bedoeld want 9650 bestaat volgens mij niet?!!!???
Ik vermoed een 6950 ;) 6850+6950 werkt niet in crossfire

|2600k|Asus 290|

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

volgens mij mocht je je wel verder verdiepen in het flashen van een 6950 naar een 6970, gezien dit alleen werkt met 2gb modellen, en jij hebt een 1 gb model.
Vind ik dus ook niet raar dat je geen switch hebt, of uberhaupt de flash werkt.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Vaak ff googlen voordat je dit soort dingen doet.
Ik zag dit: tutorial
En dit zag ik ook staan.

Het loopt dus tot een bepaald aantal serie nummers
De 1 GB is voor een beperkt aantal (zie hier wel te kunnen flashen naar een 6970

Johann Sebastian Bach

• thriller
Ik had inderdaad wat meer onderzoek moeten doen ja, was meer een impulsieve actie. Maar gelukkig werkt het weer en heb ik meer shaders.
Pagina: 1