• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 22:08
Ik ben op zoek naar een dtx moederbord, omdat ik een kastje heb waarin die past en de twee pci-e slots nodig heb. De keuze is dan beperkt tot slechts 1 moederbord:

pricewatch: Zotac NM10-F-E

Ik ben een beetje aan het expirimenteren met een meterkastservertje, gericht op het opnemen en laten zien van live televisie over de pc's in het netwerk. Dit via de server software van Dvb link. Ik zit in het verzorgingsgebied van Caiway en kan dus met een Dvb-t kaartje het signaal uit de coax halen.

Ik heb hiervoor een Vistaview Saber HB220 pci-e kaart. Later wil ik ook nog een usb dvb-t stick gaan inzetten.

Ik ben echter wat bezorgd over de kracht van de Atom D525 op het bordje. De Saber heeft zijn eigen chips aan boord, USBsticks niet. Deze heb ik liggen http://www.kworld-global....id=199&ifid=118&prodid=72 en vraagt een Core2duo van 1,8.

Heeft iemand ervaring hiermee?

3x Marstek Venus E V155 ; Marstek CT003 v118; Kaifa MA304-SMR5.5

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:03

epic_gram

undercover moderator

Hoeveel pc's wil je van televisie gaan voorzien in je netwerk, en met wat voor resolutie?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Hans C
Eén PC 1366x768, één PC 1280x1024 en één PC 1920x1080. Ik denk dat dat niet het probleem zal zijn, aangezien de DVB-t uitzendingen niet hoger komen dan 1080i hier.

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:03

epic_gram

undercover moderator

Klopt, ik vroeg me af waar dat bedrijf die 1.8GHz dualcore vandaan hield. En je hebt 135 MB per seconde ongecomprimeerde data nodig voor alleen het beeld zonder geluid, en dat moet wel lukken met een atom. Alleen voor je netwerk moet je het comprimeren en dat is zwaar voor je CPU. Ik zou het daarom niet wagen, probeer gewoon een cheap-ass dualcore te regelen met moederbord, ze geven niet voor niets aan dat ze een 1.8GHz dualcore nodig hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door epic_gram op 05-02-2012 12:17 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Op zich hoeft het nog niet eens een probleem te zijn. Uit de USB-stick komt een transportstream (MPEG4 of H264 oid), en het enige wat dat kastje hoeft te doen is diezelfde stream verder duwen over het netwerk. Zolang je geen plannen hebt om video te gaan decoderen op het kastje zelf gaat de CPU-belasting als het goed is wel meevallen.

edit: ook opnemen gaat neerkomen op het direct opslaan van de transportstream. Tenminste, dit is wat MediaPortal doet bij mij en ik kan me geen echt goede redenen bedenken waarom je zou willen transcoderen als je al een gecomprimeerde stream aangeleverd krijgt.

[ Voor 28% gewijzigd door dcm360 op 05-02-2012 12:31 ]

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:10
Ik heb hier een mythtv frontend/backend, met een DVB-C kaart in een AMD systeem. Kabelaar is Rekam / Caiway. De configuratie is dus een stuk anders dan jouw beoogde setup, maar wellicht kan ik je helpen de keuze te maken.

Ten eerste heb ik een DVB-C en geen DVB-T. De codering daarvan is niet compatibel, weet je zeker dat dat gaat werken op jouw kabelsignaal?
Ten tweede kost bij mij het opnemen vrijwel geen resources. Ook in HD komt mijn processor (AMD Athlon X2 64 5000+) niet boven de 5% cpu uit. De MPEG-2 stream van de kabel gaat volgens mij onbewerkt naar de harddisk. Afspelen is een ander verhaal, in HD werkte dat niet zonder de juiste versnelling op een nieuwere losse videokaart.

Ik weet niet hoe dvblink werkt, voor nu neem ik even aan dat het niet veel anders dan mythtv vraagt. Een zoekopdracht naar "mythtv backend atom" levert al snel het antwoord dat jouw configuratie waarschijnlijk genoeg zal zijn voor opnemen en afspelen naar de clients.
(her)Compressie op je servertje lijkt me niet mogelijk, gezien de processorkracht en de netwerkdoorvoer.

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

• Hans C
avdongen schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:49:
Ten eerste heb ik een DVB-C en geen DVB-T. De codering daarvan is niet compatibel, weet je zeker dat dat gaat werken op jouw kabelsignaal?
Ik zit ook in het Rekam gebied, dus dat is gelijk. Rekam/caiway leveren beide signalen. Om alle zenders te kunnen ontvangen heb je DVB-C. Als service bieden ze over dezelfde coax ook DVC-T. Dan heb je niet voor alle tv's de smartcard nodig. Het gaat dan om de 18 belangrijkste kanalen. Daar maak ik nu ook gebruik van en ik moet zeggen dat het prima bevalt. Geen gedoe en de kaartjes zijn goedkoop.

Hercompressie op de server gaat niet gebeuren. Alhoewel ik een klein beetje ervaring heb met een Atom 330. Ik kon toen, tegen 100% processor belasting 1080p encoderen naar Airvideo (iPad). Moet je wel het syteem een voorsprong geven van een minuut of 10 (-;

Bedankt. Ik heb op het forum van DVB link ook een bericht geplaatst. Daar moeten ze er toch ervaring ook mee hebben. Het is alleen niet een bijster actief forum.

Van de week komt een atomborje met een 330 binnen, dan kan ik alvast een beetje testen.

• Hans C
Omdat ook transcoding tot de mogelijkheden behoort van de DVBlink software (voor iPad en Android), de Atom zal dat niet aankunnen, opnemen wel. Ik heb voor een andere oplossing gekozen inmiddels.

Pagina: 1