Ik heb een Asus N53 laptop. Voor thuisgebruik heb ik op de VGA poort een extern scherm zitten, werkt toch prettiger. Scherm werkt goed, maar als de laptop wakker wordt uit standby dan is het scherm donkerder dan voorheen. Een reboot maakt dat ik weer helder beeld heb. Dat heeft niets met de helderheidsinstelling van het scherm te maken, maar het lijkt alsof alle kleuren gewoon donkerder zijn. Donkergrijs wordt zwart enz.
Zelfs als ik in de grafische eigenschappen ga, een setting wijzig en daarna annuleer dan gebeurt dit ook. Knap irritant.
Ik heb zowat alle settings geprobeerd die ik ervoor verantwoordelijk houd, maar niets helpt. In de laptop zitten 2 videokaart, een Intel HD en een Nvidia maar hebben allebei hetzelfde verschijnsel. Power schema op high performance of battery saver maakt ook geen verschil. Drivers zijn recente geüpdatet zonder resultaat.
Gisteren een nieuw scherm gekocht (Asus B193W), geen verschil.
Scherm is aangesloten op de analoge vga, laptop heeft geen dvi poort. HDMI verloop naar DVI is besteld.
Op het laptopscherm merk ik het probleem niet op.
Wat kan dit zijn, en hoe los ik het op?
Zelfs als ik in de grafische eigenschappen ga, een setting wijzig en daarna annuleer dan gebeurt dit ook. Knap irritant.
Ik heb zowat alle settings geprobeerd die ik ervoor verantwoordelijk houd, maar niets helpt. In de laptop zitten 2 videokaart, een Intel HD en een Nvidia maar hebben allebei hetzelfde verschijnsel. Power schema op high performance of battery saver maakt ook geen verschil. Drivers zijn recente geüpdatet zonder resultaat.
Gisteren een nieuw scherm gekocht (Asus B193W), geen verschil.
Scherm is aangesloten op de analoge vga, laptop heeft geen dvi poort. HDMI verloop naar DVI is besteld.
Op het laptopscherm merk ik het probleem niet op.
Wat kan dit zijn, en hoe los ik het op?