Apart VPN-netwerk creëren voor Netflix?

Pagina: 1
Acties:

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-02 23:25
Situatie:
Ziggo internet met Ziggo Ubee EWV3200 modem. Speciaal voor Netflix heb ik een VPN ingesteld op mijn mediaplayer, dit werkt goed al moet ik wel telkens de VPN opzetten en dat vergt de nodige kliks op mijn Boxee Box mediaplayer.

Wat is er gewijzigd:
Er is een Android tablet aangeschaft waarop ook valt te Netflixen middels de Netflix app. De VPN op de tablet is makkelijk op te zetten met de betaalde app 1click of 1vpn (naam even kwijt), Android kan native namelijk geen VPN passwoorden onthouden. Ik kijk eigenlijk niet via de Tablet maar het is ideaal om zo binnen Netflix films aan mijn que toe te voegen.

Probleem:
Zodra ik via de tablet wat films heb toegevoegd, de VPN verbinding verbreek en vervolgens de mediaplayer opstart en met VPN wil verbinden dan werkt dat niet meer. Kan geen VPN opzetten. Oorzaak is vermoedelijk de brakke Ubee van ziggo, als ik deze reset werkt het weer. Tot gisteravond. Niets hielp meer, Ubee resetten, mediaplayer resetten. Uiteindelijk van StrongVPN een nieuwe server toegewezen gekregen en werkte het weer. Dus misschien ging het bij StrongVPN fout.

Mogelijke oplossing: (help)
Ik zat te denken om een tweede thuisnetwerk aan te leggen zodat ik op 1 netwerk continu de VPN open heb staan zodat de mediaplayer en tablet deze kunnen gebruiken. Over wat voor een functionaliteit moet een router beschikken om deze VPN open te zetten en te houden? Heb nog wel wat oude routers liggen welke dat wellicht kunnen? Maar misschien denk ik veel te ingewikkeld? Of wordt het gewoon tijd om te stoppen met dat Ubee ding te stoppen en er een degelijke router achter te hangen?

(Tot op heden gebruik ik dat Ubee ding omdat het Gigbit is en mijn oude meuk niet en de aanschaf van een degelijke router tot op heden nog niet echt te verantwoorden was.)