Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met de nieuwe 295.51-desktop-win7-WinVista 64bit-internationale-beta.exe driver in het land hoopte ik dat NV de multihead / surround gamers wat meer ondersteuning voor hun producten zouden bieden (zie changelog) of misschien zelfs in staat zou stellen een landschap + portret opstellingen te laten gebruiken. Natuurlijk had ik het mis.
Dit is waar het probleem begonnen: Ik heb het verschillende instellingen getest direct nadat ik de kaart gekocht heb en was toen in staat om 'single-display performance mode' voor 'surround mode' en 'single-display mode' heen en weer te switchen op de normale manier (soms met een geroteerde bureaublad). Maar deze keer (nieuwe driver en LCDTV aangesloten via DP > HDMI vandeweek) werden de schermen volledig zwart en niet meer wakker worden helaas. Dus de NV driver heeft het goed verknald. En ik weet niet hoe je het kunt terug draaien!

Na het wijzigen van de surround-modus instelling van het display terug naar "alle displays ingeschakeld" in de NV driver gaan alle 3 de schermen op slaap modus, waarin beide 19" zijpanelen melden" de resolutie is buiten bereik"...

Wat heb ik geprobeerd:

-Driver verwijderd (in save mode)> Nu werkt het grafisch prima (op 1 scherm), maar na het opnieuw installeren van de driver hetzelfde probleem!
-Installatie van de driver in de save-modus en normale manier> dezelfde zwarte schermen
-Een schone installatie van de driver> dezelfde zwarte schermen
-Driver cleaner en Driver Sweeper gebruikt om de registervermeldingen (zowel in save-mode en in Windows) te verwijderen
-NV forum stap voor stap gevolgd: http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=169555
En verwijderd:
C:\Nvidia drivers map
C:\prog files \ (x86) NV map
C:\prog files \ NV map
C:\prog data NV map
& Opnieuw driver cleaner gebruikt

-Gebruikt: Windows zoekopdracht naar NV mappen / restjes (alleen vindt de D.cleaner nv map)
-Getest NV website drivers 285.62-desktop-win7-WinVista-64bit-engels-whql.exe> ​​hetzelfde probleem
-Verwijderd: kabels van de zei schermen om 24" te dwingen om te worden geactiveerd als main display = GO
-Opnieuw aangesloten het eerste (zij) display = GO
-Opnieuw aangesloten het tweede (zij) display = alle schermen zwart??
-Veranderd: het hoofdscherm naar 1024x1280 voor weergave op 19 "zijpanelen = zwart
-Verwijderd: LCDTV HDMI >DP kabel> 24" hoofdscherm opnieuw ingesteld= NoGo
-Reboot en bijgewerkt naar de nieuwste driver = NoGo
-Daarna verwijderd de (linker) 19 " om de proberen om het probleem te verplaatsen> MS Scherm resolutie rapporteert 2 schermen 1x24" Dell en een 'NVD SIM-DISP' (verdwenen na reboot)> nu werkt alleen het linker display=GO. En als de 3e is aangesloten alles weer op stand-by!
-LCDTV is weer verbonden ook dit werkt prima! (maar staat los van surround)
-Ik kan geen een rollback doen omdat Windows Systeemherstel is uitgeschakeld

Dus om de een of andere reden gaan elke keer als ik de 3e 19 " aansluit alle 3 de displays tegelijk op zwart. Misschien is er een Windows-bestand met een lijst van alle gevonden displays door de tijd heen en heeft die de boel gesloopt? Ik heb fisiek niks veranderd: geen kabels of gewijzigde hardware en de graphicscard is niet defect (6wk oud). Wat ik ook doe om 3 displays actief te krijgen niks lukt. leuke manier om je zaterdagavond door te brengen! Hebben jullie nog tips? Anders mag ik Windows weer opnieuw installeren en dat doe ik liever niet natuurlijk.

Info:
Setup: [19"][24"][19"] Allen Dell's @60Hz + LCDTV (JVC 37")
Windows 7 X64 Ultimate (alle updates)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Sowieso als ik mij niet vergis, heb je voor 3 schermen tegelijk bij Nvidia kaarten ook 2 videokaarten nodig... Dus 3 schermen op een single nvidia kaart gaat niet werken.

http://www.nvidia.com/obj...-system-requirements.html

Er wordt specifiek om SLI gevraagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou is de GTX590 daar een uitzondering op, deze kan dat wel daar heb ik deze stroom slurper speciaal voor aangeschaft. Het heeft ook al weken gewerkt zonder (naast de games) problemen. Het switchen van de scherm resoluties en modi evenals het aanpassen van de instellingen ging perfect. Het is (kom ik nu achter) alleen jammer dat surround by NV betekend dat je 3 identieke en in de de zelfde stand staande schermen moet hebben en anders heb je gewoon pech. Voor games gebruik ik zo lang SoftTH om op 3 LCD's te kunnen gamen maar deze benut maar 1 van de 2 GPU's en das te weinig voor mijn game met een resolutie van 3968x1200pix. Echter is dat niks meer dan een dx9.dll en heeft dit verder niks met de NV driver te maken dus deze veroorzaakt het probleem niet.
btw linkt je artikel naar 3D visioen en dat heb en wil ik niet (krijg er hoofdpijn van van die brilletjes). Ik maak alleen gebruik van een surround opstelling / triple display setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 20:28
Zet SLI eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik gedaan al enkele malen maar totaal geen verschil. Ik heb alle mogelijk combinaties al geprobeerd die ik kan verzinnen. En zolang je geen 3 LCD's hebt aangesloten kan je hem ook niet in "activate all display" mode zetten. Maar ook deze installing zorgt nu voor het wegvallen van het beeld. Dus 1 scherm aansluiten is 3 schermen niet meer werken, ook al lopen ze allemaal op 1024x1280Pix @60Hz (dit zou dus geen "cannot display this resolution" moeten geven). Ik ben bang dat ik van de week weer met een Windows DVD aan de gang moet en dat alleen door een maffe driver?

Edit: Een herinstallatie van Windows heeft dit probleem opgelost!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2012 02:54 ]