Toon posts:

Sata poort SSD afgebroken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, niet zo lang geleden heb ik een Corsair Force GT SSD online gekocht, ik heb die dus uitgepakt, ingebouwd en aangesloten.

Vorige week wou ik een gewone HD erin steken, dus mijn SSD moest ik verplaatsen van slot, toen ik de sata kabel ervan haalde kraakte dat plastiek eraf, de connectors zelf zijn nog mooi recht maar dat plastiek, die de kabel stevig vastklikt is kapot....

Heb meteen naar leverancier gemailed (Alternate) en daar wou men geen garantie op geven, wegens (mijn schuld?)
Ik vind dat echt nonsens want ik heb nog maar 1x keer de kabel ervangehaald en dat was (zoals al die andere keren) voorzichtig.

Ja ik kan dat verstaan dat als je bv je laptop laat vallen en het scherm gebroken is, er geen garantie is, maar als het glas uit zichzelf 'defect' is dan heb ik toch alle recht op garantie?

Heb met fingerspitzengefuhl dat plastiek er opgelegd en zodanig die sata kabel aangesloten. Het werkt maar het is enorm fragiel nu

plastiek van aansluiting linkerkant is dus afgebroken
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2yv6k29.jpg

Hoe krijg ik nu mijn garantie? :(

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-01 17:54

hostler

Yeahhh dude!

Zeg maar gedag tegen je garantie. Dit gebeurt niet zomaar en komt door te ruw gebruik.

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

druk er een druppeltje lijm bij tussen en hij komt nooit meer los

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Verwijderd

Topicstarter
Als ik er zelf aan werk dan mag ik zeker die garantie vergeten. Ik werk in de ICT en heb al talloze dingen aangesloten. Dit is gewoon een fabrieksfout :/ of ze hebben slecht materiaal gebruikt voor dat plastiek pft, van Corsair dan nog ...

Verwijderd

Ik wil niet veel zeggen, maar corsair is zo ongeveer het slechtste SSD merk wat er bestaat. De aftersales zijn waardeloos.

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-01 17:54

hostler

Yeahhh dude!

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 01:28:
Als ik er zelf aan werk dan mag ik zeker die garantie vergeten. Ik werk in de ICT en heb al talloze dingen aangesloten. Dit is gewoon een fabrieksfout :/ of ze hebben slecht materiaal gebruikt voor dat plastiek pft, van Corsair dan nog ...
Sorry hoor, maar dat is echt bs. Ik heb talloze gt's aangesloten en losgehaald en ben dit nooit tegen gekomen. Dit is puur user abuse. Garantie via de webshop kun je iig vergeten. Misschien wil corsair je nog helpen maar die kans acht ik zeer klein.

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08-2025
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 01:31:
Ik wil niet veel zeggen, maar corsair is zo ongeveer het slechtste SSD merk wat er bestaat. De aftersales zijn waardeloos.
nou nou, ik kreeg anders 'zonder text en uitleg' gewoon een nieuwe voeding, welke achteraf totaal niet kapot bleek te zijn.

Verwijderd

IlIlIlIlIl schreef op zondag 05 februari 2012 @ 01:21:
druk er een druppeltje lijm bij tussen en hij komt nooit meer los
Verlengkabel erin en die vastlijmen lijkt me het verstandigste.
brotip: secondelijm is echt secondelijm en je lijmt je vingers er snel mee aan elkaar :P

• durotan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:12
@jbkappirossi

darkstone zegt ook specifiek SSD merk. heeft verder niks met de voedingen te maken van corsair.

@ts je hebt waarschijnlijk een maandag ochtend model gekregen, maar betwijfel of je garantie krijgt erop.
hun zullen het denk ik wel zien als user abuse. mss als je corsair direct mailed en het probleem uitlegt.
heb je nog een kans dat ze misschien coulant op zullen treden.

Verwijderd

Topicstarter
durotan schreef op zondag 05 februari 2012 @ 02:00:

@ts je hebt waarschijnlijk een maandag ochtend model gekregen, maar betwijfel of je garantie krijgt erop.
hun zullen het denk ik wel zien als user abuse. mss als je corsair direct mailed en het probleem uitlegt.
heb je nog een kans dat ze misschien coulant op zullen treden.
Ik denk dat ook... bij kwalitatief hoogstaande moederborden van Asus of MSI gebeurt het ook wel eens dat er iets defect is. Dit is absoluut ook het geval met mijn SSD, ik zal eens contact opzoeken met Corsair zelf, hopelijk zijn ze meegaand

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Ik zou, net als Herr Roedy aangeeft, een SATA en stroom verlengkabel pakken en deze erop lijmen.

Geen garantie, naar mijn weten.
Misschien, als je mazzel hebt, helpen ze je uit coulance bij Corsair.
Geef alleen weinig hoop...
Pagina: 1